La aproape patru luni de când Primăria Constanța a lansat o achiziție pentru furnizarea a 19 autovehicule, în sistem leasing operațional pe durata a 48 de luni, în valoare de 2.521.680,00 de lei fără TVA, adică 3.000.799,20 de lei cu TVA (606.268,50 de euro), aceasta nu a fost încheiată. Conform achiziției, cele patru loturi se află în etapa de deliberare.
Contactat de Focus Press, viceprimarul USR Florin Cocargeanu susține că nu mai știe nimic despre această achiziție, iar în acest moment nu există o mașină de serviciu pe care să o folosească cei doi viceprimari. La momentul lansării achiziției, viceprimarul Florin Cocargeanu (USR), preciza că nu a solicitat acest lucru și nu a fost înștiințat de această achiziție. „A fost o discuție între noi la un moment dat, dar nu știam că s-a transformat într-o solicitare. A fost acum foarte mult timp”, spunea Cocargeanu. În schimb, viceprimarul Ionuț Rusu (PNL) preciza că autoturismul va fi folosit de ambii viceprimari, iar discuția privind această achiziție datează din anul 2021.
Lotul care conține autoturismul electric, solicitat de cabinetul viceprimarului prevede achiziția a cinci autovehicule, trei cu ardere internă și două autoturisme electrice.
„Referatele de necesitate: nr.189439/22.09.2021 al cabinetul viceprimar, din cadrul Primăriei municipiului Constanța, prin care a solicitat și fundamentat necesitatea unui autoturism full electric, nr.184949/16.09.2021 al Direcției Generale Gestionare Servicii Publice prin care a solicitat și fundamentat necesitatea a 3 autoturisme cu combustie internă și nr.193585/20.09.2021 al Direcției Logistică prin care a solicitat și fundamentat necesitatea unui autoturism full electric. Direcțiile/ Compartimentele din cadrul Primăriei municipiului Constanța au în utilizare, un număr de 20 de autovehicule, din care cabinet viceprimar nu are în utilizate nici un autovehicul, Direcția Generală Gestionare Servicii Publice are în utilizare 7 autovehicule, iar Direcția Logistică are în utilizare 2 autovehicule”, se arată în caietul de sarcini din al doilea lot.
Context:
Achiziția se va desfășura în patru loturi, astfel:
Lot 1 – 7 autovehicule: (5 autoturisme cu ardere internă și 2 autoturisme full electrice).
Lot 2- 5 autovehicule: (3 autoturisme cu ardere internă și 2 autoturisme full electrice).
Lot 3 – 4 autovehicule: (3 autoutilitare cu ardere internă și 1 autoturism full electrice).
Lot 4 – 3 autovehicule: (2 autoutilitare cu ardere internă și 1 autoutilitară full electrice).
Și Direcția Logistică din cadrul Primăriei Constanța a solicitat achiziția a două autovehicule full electrice.
„Una va fi folosită la comun de către Compartimentul Administrare Unități de Învățământ și Biroul de Sprijin și Îndrumare Asociații de Proprietari, ambele structuri presupun munca de teren și până în prezent nu au beneficiat de autoturism, iar cea de a doua este pentru Compartimentul Mentenanță, care de asemenea efectuează reparații și lucrări de întreținere la toate sediile municipalității”, preciza Alin Vintilă, directorul executiv al Direcției de Logistică.
În primului lot, Direcția Generală Poliția Locală a solicitat și fundamentat necesitatea achiziției autovehiculelor.
„Referatul de necesitate nr.187105/21.09.2021 al Direcției Generale Poliția Locală, din cadrul Primăriei municipiului Constanța, prin care a solicitat și fundamentat necesitatea unui număr 7 autovehicule pentru îndeplinirea strugurilor de serviciu. Conform caietului de sarcini, este vorba despre achiziția a cinci autoturisme clasice, echipate și două autoturisme electrice”, se arată în caietul de sarcini a primului lot.
În lotul doi este vorba despre cinci autovehicule, trei cu ardere internă și două autoturisme electrice. Unul din viceprimarii Constanței a solicitat și fundamentat necesitatea unui autoturism full electric. Și Direcția Logistică a solicitat un astfel de autoturism.
„Referatele de necesitate: nr.189439/22.09.2021 al cabinetul viceprimar, din cadrul Primăriei municipiului Constanța, prin care a solicitat și fundamentat necesitatea unui autoturism full electric, nr.184949/16.09.2021 al Direcției Generale Gestionare Servicii Publice prin care a solicitat și fundamentat necesitatea a 3 autoturisme cu combustie internă și nr.193585/20.09.2021 al Direcției Logistică prin care a solicitat și fundamentat necesitatea unui autoturism full electric. Direcțiile/ Compartimentele din cadrul Primăriei municipiului Constanța au în utilizare, un număr de 20 de autovehicule, din care cabinet viceprimar nu are în utilizate nici un autovehicul, Direcția Generală Gestionare Servicii Publice are în utilizare 7 autovehicule, iar Direcția Logistică are în utilizare 2 autovehicule”, se arată în caietul de sarcini din al doilea lot.
În lotul trei este vorba despre achiziția a patru autoturisme, solicitate de Direcția Generală Poliția Locală.
„În cadrul lotului 3 este vorba despre achiziția a patru autovehicule: două autoutilitare transport persoane 8+1 locuri, o autoutilitară multifuncțională transport persoane 5+1 locuri și marfă și un autoturism electric. Referatul de necesitate nr.187105/21.09.2021 al Direcției Generale Poliția Locală, din cadrul Primăriei municipiului Constanța, prin care a solicitat și fundamentat necesitatea unui număr de 4 autovehicule pentru îndeplinirea atribuțiilor de serviciu”, se arată în caietul de sarcini din lotul al treilea.
În lotul patru este vorba despre achiziția a trei autovehicule. Direcția Logistică a solicitat și fundamentat necesitatea unei autoutilitare N1 (full electrică).
„În lotul 4 este vorba despre achiziția a trei autovehicule: o autoutilitară transport marfă (cabină + benă), o autoutilitară transport marfă și o autoutilitară N1 ( full electrică). Direcția Generală Gestionare Servicii Publice, Direcția Digitalizare și Tehnologia Informației și Direcția Logistică prin care au solicitat și fundamentat necesitatea achiziționării autovehiculelor, pentru îndeplinirea sarcinilor de serviciu și pentru rezolvarea diferitelor solicitări ale cetățenilor municipiului Constanța”, se arată în caietul de sarcini din lotulul al patrulea.
Petruț IACOB