Asociația RESTO a cerut Prefecturii Constanța constituirea de grupuri comune cu instituțiile deconcentrate

0
57

În februarie 2021, industria HoReCa din Constanta s-a reunit în Asociația Patronală a Restaurantelor, Cafenelelor, Barurilor, Cluburilor, Saloanelor de Evenimente și Beach Barurilor (RESTO Constanta), după trei runde de întâlniri cu operatorii HoReCa locali. Reprezentanții asociației au avut deja o întâlnire cu primarul Constanței, iar, în cursul zilei de miercuri, 17 martie, a.c., s-au întâlnit și cu Prefectul Constanței, dar și cu instituțiile subordinate pentru a discuta punctual probleme din sectorul HoReCa.

Sezonul estival se apropie cu pași repezi, însă nimeni nu știe momentan nimic și încă nu s-au făcut pregătiri pentru că acum principala problemă o reprezintă numărul mare de cazuri noi de coronavirus, iar Instituția Prefectului împreună cu Direcția de Sănătate Publică sunt focusate pe aceste aspecte. Cu toate acestea, Prefectul Constanței a acceptat propunerea Asociației RESTO de a discuta probleme sectorului cel mai lovit de pandemie.

„Timp de două ore noi am explicat probleme noastre și revendicările noastre. Ni s-a explicat că nu poate fi decuplat sectorul HoReCa de la indicele de trei la mie pentru că asta este hotărârea Comitetului Național pentru Situații de Urgență și am înțeles că ei (nr-CJSU) trebuie să respecte măsurile venite de la București. Noi am solicitat și am primit acceptul pentru a se constitui grupuri de lucru comune, adică noi reprezentanții RESTO să lucrăm cu ISU, cu IPJ, cu OPC și tot așa. Adică să discutăm probleme punctuale pentru că am reclamat foarte multe lucruri și vrem să știm dacă ei le înțeleg sau le știu. Acum Prefectul va face adrese oficiale la aceste instutuții pentru ca ele să își desemneze un om care va lucra cu noi”, a precizat Corina Martin, președinte de onoare al Asociației RESTO.

De asemenea, aceasta a mai precizat că reprezentanții asociației sunt nemulțumiți de acțiunile repetate de control și de faptul că cei de la ABADL au cerut deja încasarea a 30% din contractual pentru închirierea plajelor, deși acestea nu vor fi gata nici măcar la 1 Mai.

„În altă ordine de idei am întrebat dacă există o strategie pentru pregătirea sezonului și evident că momentan nu există. Așteptăm să vedem când vor fi constituite aceste grupuri de lucru. Chiar ne-a întrebat Prefectul dacă ce am cerut noi la Primărie s-a materializat și evident că nu am primit nici un răspuns. S-au discutat foarte multe lucruri. De acțiunile de control, de faptul că nu se face informare și prevenția operatorului economic, de faptul că taxele sunt calculate pe un an întreg, de situația plajelor care se pare că vor fi predate abia la 15 mai, dar cei de la ABADL au încasat deja 30% din contractul pe un an”, a mai adăugat Corina Martin.

Mihaela GIUGLEA

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.