Implementarea proiectelor de mobilitate urbană din Constanța s-a sfârșit, după mai mulți ani. Proiectele ce vizează Bulevardele Alexandru Lăpușneanu și 1 Mai au fost recepționate, ceea ce înseamnă că lucrările au fost finalizate complet, însă se mai fac anumite verificări. Proiectele au fost finanțate prin intermediul Programului Operațional Regional 2014 – 2020 și ar fi trebuit să fie finalizate până la 31 decembrie 2023. Lucru care nu s-a întâmplat, dar acestea au fost fazate, iar noua sursă de finanțare este Programul Regional Sud – Est 2021 – 2027, contractele fiind semnate.
Reabilitarea marilor bulevarde este gata. Reprezentanții Primăriei Constanța ne-au precizat că proiectele „Îmbunătățirea mobilității în municipiul Constanța, zona Bulevardul 1 Mai – Șoseaua Mangaliei“ și „Îmbunătățirea mobilității în municipiul Constanța, între Gara CFR și stațiunea Mamaia“ sunt finalizate și au fost recepționate.
„Lucrările de pe Bulevardul 1 Mai au fost recepționate și nu se mai fac lucrări acolo. Și cele de pe Bulevardul Alexandru Lăpușneanu au fost recepționate urmând ca, în perioada următoare, micile aspecte sesizate de membrii Comisiei de recepție să fie remediate“, ne-au declarat reprezentanții Biroului de presă al Municipalității.
Proiectului „Îmbunătățirea mobilității în municipiul Constanța, zona Bulevardul 1 Mai – Șoseaua Mangaliei“ a vizat resistematizarea infrastructurii de transport corespunzătoare celor două artere rutiere, în vederea încurajării utilizării modurilor de transport mai prietenoase cu mediul, prin creșterea atractivității și accesibilității deplasărilor cu transportul public, cu bicicleta și pietonale, precum și adaptarea la nevoile persoanelor cu dizabilități și mobilitate redusă.
Au fost introduse benzi unice de transport public, au fost reabilitate și extinse traseele pietonale, au fost amenajate piste de biciclete, spații verzi mediane şi irigații, staţii de autobuz moderne, rețea nouă de iluminat public pentru carosabil, trotuare şi piste de biciclete, iluminat smart pentru treceri de pietoni, canalizaţie unică subterană pentru comunicaţii şi reţea electrică de iluminat. De asemenea, semnalizarea rutieră a fost realizată pe verticală şi orizontală, inclusiv marcaje speciale pentru persoane cu dizabilităţi, și a fost montat mobilier urban inteligent: bănci, spaţii de şedere smart, sisteme de informare cu mesaje variabile.
Firma care s-au ocupat de lucrări este Hidro Salt-B-92 SRL. Contractul a fost câștigat de Hidro Salt în asociere cu grupul de firme Trace Group Hold din Bulgaria, dar ulterior lucrările au fost subcontractate.
Proiectul „Îmbunătățirea mobilității în municipiul Constanța, între Gara CFR și stațiunea Mamaia“ a avut ca obiectiv general îmbunătățirea mobilității urbane în municipiul Constanța, prin resistematizarea infrastructurii de transport corespunzătoare arterelor rutiere Bulevardul 1 Decembrie 1918 și Bulevardul Alexandru Lăpușneanu, în vederea încurajării utilizării modurilor de transport mai prietenoase cu mediul, prin creșterea atractivității și accesibilității deplasărilor cu transportul public, cu bicicleta și pietonale, precum și adaptarea la nevoile persoanelor cu dizabilități și mobilitate redusă.
Electrogrup SA este firma care s-a ocupat de lucrările de pe Bulevardul 1 Mai.
Mihaela GIUGLEA
În stația Suceava, pe sensul către gară, pavajul e încă vai de el
Aurel Vlaicu a apărut o firma de cartite care sapa și montează o conducta de canalizare.
Nu știu cât costa 2-300ml de asemena lucrare dar eu care am lucrat pe șantiere aduceam un excavator și 4 basculante și terminam lucrarea in 20 de zile.
Baaaa, ați blocat orașul!
Ori sunteți prosti, ori hoți, ori amândouă? Plecați și aduceți ingineri cu școala și experienta, bai afoniloor!
Ați nenorocit traficul străzile sunt varza,astupati dracu șanțurile pe care le săpați ca nu dați voi bani din buzunarul vostru pe piesele de la masini ,Primare pune mana și iesi din primaria aia nu sta în fotoliu ca te doare la basca pe tine de Constanteni ca tu pleci la Eforie