Blocuri de 15 etaje în locul cluburilor din Mamaia: ce părere aveţi?

0
4745

Cluburile din staţiunea Mamaia au fost construite într-o zonă care permite construcţiile P+15. Prin urmare, era de aşteptat ca unul dintre cei deveniţi proprietari pe terenuri în perimetrul respectiv, la capătul staţiunii Mamaia, spre Mamaia Nord, să ia iniţiativa la un moment dat, mânat de mirajul unor câştiguri substanţiale. În contextul actual, al pandemiei, este greu de crezut că un investitor imobiliar va reuşi prea curând să vândă apartamente de 100 de mii de euro bucata, dar sigur că nu va dura o veşnicie criza. Iar după criză, subiectul va redeveni de actualitate; de fapt, este şi acum de actualitate, pentru că cei care depun diligenţe să construiască blocuri turn în locul cluburilor, nu s-au oprit. În continuare depun acte şi aşteaptă OK-ul de la Primăria Constanţa. Facem următoarea precizare: din partea Primăriei Constanţa aşteptăm (lansăm, aşadar, şi pe această cale solicitarea) un punct de vedere: care este viziunea asupra dezvoltării staţiunii Mamaia?

Încă de anul trecut, se discuta despre investiţia firmei Quadrifoglio SRL, adică un viitor hotel S+P+12-15E+terasa circulabilă – hotel-apartament cu alimentație publică la parter, pe aleea Lamia nr. 16, Mamaia. Adresa coincide cu fostul “La Mama”, în prezent “Nikos Taverna”, adică localul situat lângă lângă cluburile Loft şi Nuba. Discuţia nu este doar una “în eter”, pentru firma menţionată a depus diligenţe la primărie, a depus acte şi a solicitat autorizaţie de construire. Mai mult, pentru viitorul bloc au fost publicate anunţuri în mediul online, prin care era anunţată vânzarea de apartamente.

Iar exemplul mai sus menţionat nu este singular: există şi alţi investitori în zonă care cochetează tot mai mult cu ideea că, dacă tot se strică zona cluburilor cu acest bloc turn, de ce să nu transforme şi ei terenurile deţinute într-o cloşcă cu pui de aur (a se citi apartamente de lux)? Se nasc însă mai multe dileme, iar prima este: dacă totuşi rămân pe poziţii câteva cluburi, care este sensul unui astfel de hotel? Dincolo de faptul că va fi notă discordantă între regimurile de înălţime… cine îşi imaginează că un om normal se va putea odihni vreodată într-un imobil lipit de un club?! Varianta doi: dacă toate cluburile dispar, pentru că se vor construi blocuri înalte, încotro se îndreaptă staţiunea distracţiei?! Pentru ce vor mai veni turiştii la mare dacă nu mai sunt cluburi? Varianta trei: poate că distanţarea socială pe care va trebui să o adoptăm şi în viitor ne va conduce la adoptarea unui alt stil de distracţie: pe plajă, în spaţii mai generoase, care să nu ne permită să ne apropiem aşa de mult unii de alţii… Dar, chiar şi aşa: ce fel de staţiune va mai fi Mamaia, cu blocuri şi hoteluri înghesuite de la un capăt la altul (pentru că s-a construit barbar în ultimii ani) şi cu zgârie-nori în capătul ei? Va mai fi Mamaia o staţiune sau putem, oficial, să îi spunem cartier al Constanţei – staţiuni sunt cele din sudul litoralului?!

Desigur, este un subiect de dezbatere, iar Primăria Constanţa este în măsură să clarifice strategia de dezvoltare gândită pentru Mamaia. Tot Primăria Constanţa va fi cea care va lămuri şi „misterul” apariţiei, în aceste zile, a unui gard care împrejmuieşte terenul unde a funcţionat Bamboo. Se naşte întrebarea: acest teren este pregătit penttu o altă viitoare construcţie P+15? Este un teren liber de sarcini sau este unul din celebru Dosar al „Retrocedărilor”?

Până când va răspunde Primăria, Focus Press a lansat tema în discuţie parlamentarilor de Constanţa. Iată ce ne-au declarat aceştia:

Deputatul PNL Bogdan Huţucă a declarat: Ca om de dreapta, liberal, consider că dezvoltarea este un principiu de bază pentru economia sustenabilă, pe termen lung. În Constanța, acest capitol a fost mereu ocolit de PSD, partid care a preferat să ofere pomeni electorale și tratamente preferențiale pentru apropiați, în loc să elaboreze un plan de dezvoltare urbană, fiind autorizate construcții haotice, fără a se ține cont de o dezvoltare pe termen lung, fără a se ține seama de un PUG. Acest plan urbanistic general a fost amânat ani de zile, autorizațiile de construcție s-au dat doar în baza unor PUZ-uri, discreționar, fără o strategie generală, împotriva principiilor legale. Lipsa unui PUG actualizat a generat precedente periculoase, afectând plajele, spațiile verzi, planul de mobilitate. PUG-ul Constanței e mai vechi de un deceniu, o situație scandaloasă, girată de administrația Mazăre-Făgădău. Referitor la situația din Mamaia Nord, consider că a venit momentul unei intervenții puternice a Primăriei, în vederea unui plan- aș spune- de salvare, pentru a se reda o imagine urbanistică modernă, care să țină cont de principii de dezvoltare durabilă: spații verzi, parcări, aglomerație urbană, distanță între construcții. Este clar că o supra-aglomerare în timpul verii, așa cum este situația în Mamaia Nord, generează disfuncționalități, atât pentru cetățeni, turiști, cât și pentru agenții economici. Totodată, anul acesta, în luna februarie, Curtea Constituțională a admis excepția de neconstituționalitate a unor prevederi ale legii privind amenajarea teritoriului și urbanismului. Din aceste considerente, consilierii PNL nu susțin aceste PUZ-uri”.

La rândul său, deputatul Pro România Mircea Dobre a criticat dur administraţia locală care permite transformarea staţiunii Mamaia de maniera discutată: “Având în vedere solicitările depuse pentru dezvoltarea nordului stațiunii Mamaia, în zona cluburilor, pentru construcția de blocuri P+15, încerc să-mi imaginez cum, în viitorul apropiat, sute de familii de oameni ai muncii vor locui într-un cartier rezidențial creat pentru constănțeni. Probabil nu vor dormi prea bine în timpul nopții, iar dacă vor lucra în trei schimburi, nu vor dormi nici ziua, pentru că e destul de multă agitație în zona de cluburi… Sau mă înșel? Oare pentru ce se construiesc blocuri cu 15 etaje, în zona de nord a stațiuni Mamaia? Pentru turiști? Știam că pentru turiști sunt hoteluri. Sau reorganizăm turismul, dacă tot ni s-a spus că după apariția virusului COVID-19 nimic nu va mai fi la fel ca înainte? Cine și cum o fi ajuns la concluzia că e nevoie de un cartier rezidențial în zona de cluburi din zona de nord a stațiunii Mamaia? Denumirea de Stațiunea Mamaia va dispărea mai devreme decât ne-am fi așteptat și asta din cauza reglementărilor urbanistice greșite realizate de către conducerile trecute și prezente ale primăriei. Se va numi cartierul Mamaia. Cum ar arăta un bloc cu 15 nivele în fața plajei? Ar însemna o umbrire pe o lungime de cel puțin 20 m. Așteptăm răspunsuri de la autorități? Nu le mai așteptăm de foarte mult timp. Stiți de ce? Sunt prea aroganți și/sau superiori să ne/vă răspundă”.

Şi deputatul USR Stelian Ion s-a declarat împoitriva construcţiilor haotice şi îngrămădite din staţiunea Mamaia: „Staţiunea Mamaia era o staţiune frumoasă, aerisită. (…) Cu toate aceste construcţii noi, va avea de suferit în timp şi turismul, pentru că staţiunea se va urâţi şi nu va mai fi aşa de atractivă. (…) Când se construieşte aşa, în neştire, oamenii văd şi nu îţi mai vin a doua oară”.

Alexandra CUCU

Vom reveni asupra acestui subiect.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.