În luna august a anului trecut, fostul edil de la malul mării, Decebal Făgădău anunța înființarea Organizației de Management a Destinației Mamaia – Constanța. La întâlnirea on-line au participat aproximativ 30 de reprezentanți ai mediului de afaceri și ai autorității publice locale, demarând astfel procedurile de înființare a Organizației de Management al Destinației. Apoi în ultima ședință a ședinței de Consiliu Local, a vechii administrații, a fost aprobat proiectul de hotărâre privind aprobarea participării Municipiului Constanța ca membru fondator la înființarea Asociației „Organizația de Management al Destinației Mamaia – Constanța. De jumătate de an nu s-a făcut mai nimic în acest sens.
În luna ianuarie, reprezentanții Primăriei Constanța precizau că încă se lucrează la documentație. Acum după o lună de zile situația este cam aceeași. „Până acum s-a rezervat doar denumirea, cea oficială fiind Organizația de Management al Destinației Mamaia – Constanța. În rest încă se lucrează la actul constitutiv și la statut”, a specificat Luminița Lare, reprezentant al biroului de comunicare din cadrul Primăriei Constanța.
Organizaţia de Management al Destinaţiei (OMD) este o entitate cu personalitate juridică, care funcţionează prin asocierea reprezentanților autorității publice locale din componența destinației, cu reprezentanți ai organizațiilor/federațiilor patronale din turism, sau după caz, cu reprezentanți ai mediului privat din turism, care asigură realizarea politicii de marketing și gestionarea coordonată a componentelor destinației în scopul dezvoltării și valorificării potențialului turistic al destinației. Cu alte cuvinte prin această organizație se stabilește strategia de dezvoltare, bugetul de promovare și alte aspecte importante pentru a putea atrage pe litoralul românesc turiști. Un alt avantaj al OMD-urilor este că pot accesa direct fonduri europene, dar pot primi finanțarea și din partea statului. Însă, noua administrație constănțeană, pare că nu prea a avut timp până acum să se ocupe de aceste aspecte, deși sezonul estival din acest an ar trebuie să fie pus la punct, pentru ca cei din sectorul HoReCa să supraviețuiască.
Mihaela GIUGLEA