Primăria Constanța a reluat achiziția Studiului de fezabilitate construirea Pasarelei pietonale, peste liniile de cale ferată, între cartierul Km 4-5 şi cartierul Faleză Sud – Poarta 6, în zona Liceului Lucian Blaga.
La un an de la aprobarea fondurilor necesare pentru realizarea Studiului de fezabilitate pentru Pasarela pietonală dintre Km 4-5 și Poarta 6, peste liniile de cale ferată, în luna mai a.c., a fost inițiată licitația în acest sens.
La acel moment, primarul Vergil Chițac declara: „Coșmarul locuitorilor din Poarta 6 si Km 4-5 se apropie de sfârșit. De atâția ani, mii de oameni și-au pus viața în pericol, s-au înregistrat multe accidente, unele dintre ele tragice, doar pentru că în zonă nu sunt amenajate treceri la nivel cu calea ferată. Vechea pasarelă era ea însăși un pericol: veche, șubredă și nesigură. Am demarat elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru obiectivul de investiții «Pasarelă pietonală peste liniile de cale ferată între cartierul km 4-5 şi cartierul Faleză Sud – Poarta 6, în zona Liceului Lucian Blaga»“.
Iată, însă, că vineri, 18 iunie a.c., Primăria a reluat procedura de achiziție în acest sens, așa că va mai trece, probabil, un an, până se va construi această pasarelă.
Firmele interesate pot depune oferte până la data de 5 iulie a.c., ora 23.59, iar contractul va fi atribuit pe baza prețului cel mai scăzut. Valoarea sa estimată este de 98.000 de lei, fără T.V.A.
Câștigătorul va trebui să realizeze tema de proiectare și studiile de teren (geotehnic și topografic) în 30 de zile de la începerea lucrărilor, și Studiul de fezabilitate și documentațiile pentru obținerea avizelor, în 50 de zile.
Pasarela pietonală va traversa cele două magistrale de cale ferată dublă, una către Portul Constanța și una către Mangalia, și este necesară deoarece în zonă nu există treceri la nivel cu calea ferată.
Proiectul urmărește realizarea unei circulații pietonale facile și în siguranță între cele două cartiere și poate include și zone dedicate pietonilor și bicicliștilor, care să permită traversarea unor zone abrupte și crearea de facilități pe traseele propuse pentru persoanele cu dizabilități.
Valentin ISPAS