CFR intenționează să redeschidă Tunelul Palas construit de Anghel Saligny pentru o a doua cale de acces în Portul Constanța

0
6355
Tunelul Palas. FOTO Exxocet/Wikipedia

CFR a publicat pe platforma SEAP anunțul privind „Reabilitarea și electrificarea liniei CF 816 Palas-Port A, consolidare tunel km. 224+670-225+160 pentru a asigura al doilea acces feroviar în Portul Constanța – expertiză și DALI Număr de referinta:10/1957/25.10.2022

Este vorba de tunelul proiectat de inginerul Anghel Saligny, a fost construit între anii 1896-1900 şi este inclus în categoria lucrărilor de artă din Patrimoniul Naţional, prin soluţia arhitectonică a portalelor şi prin cea inginerească a secţiunii transversale, respectiv căptuşeală integrală din zidărie de piatră de talie.

Tunelul subtraversează calea ferată dublă Constanţa-Mangalia, DN 39 Constanţa-Mangalia, plus utilitățile municipale.

Anunțul se referă la elaborarea unei expertizei tehnice şi a documentației de avizare a lucrărilor de intervenții (DALI) pentru lucrările de reabilitare și electrificare a liniei CF 816 Palas-Port A, consolidare tunel km. 224+670-225+160, pentru a asigura al doilea acces feroviar în Portul Constanța, în conformitate cu cerințele din HG 907/2016 si ale Caietului de sarcini.

„Serviciul care se va achiziţiona constă în elaborarea expertizei tehnice şi a documentației de avizare a lucrărilor de intervenții (DALI) pentru lucrările de reabilitare și electrificare a liniei CF 816 Palas-Port A, consolidare tunel km. 224+670-225+160, pentru a asigura al doilea acces feroviar în Portul Constanța, în conformitate cu cerințele din HG 907/2016 si ale Caietului de sarcini. Expertiza tehnică şi DALI au drept scop stabilirea corecta a diagnosticului și a lucrărilor necesare pentru redeschiderea liniei CF duble, electrificării, centralizării, consolidării terenului CF, pentru a se putea asigura circulația convoaielor feroviare, asigurând astfel al doilea acces feroviar din stația Palas în Portul Constanța. Întocmirea documentatiei de avizare a lucrărilor de intervenție se va realiza conform prevederilor din HG 907/2016 privind etapele de elaborare și conținutul cadru al documentației tehnico-economice aferente obiectivelor/ proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice. Proiectantul va prezenta cel puţin 2 variante şi va propune una dintre ele, specificând avantajele şi dezavantajele fiecăreia, urmând ca beneficiarul, după avizarea în CTE SRCF Constanţa şi CTE CNCF “CFR” SA, să avizeze una dintre acestea, pe baza căreia se va întocmi proiectul tehnic. Numar zile până la care operatorii economici pot solicita clarificări înainte de data limită de depunere a ofertelor: 22 zile Entitatea contractanta va raspunde la solicitarile de clarificari în a 12-a zi inainte de data limita de depunere a ofertelor“ se arată în anunțul publicat pe SEAP.

Cătălin SCHIPOR

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.