Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunţat, vineri, 4 noiembrie a.c., semnarea primului contract de modernizare a infrastructurii feroviare finanţat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR). Este vorba despre secţiunea de cale ferată Timişoara Est – Ronaţ Triaj, în valoare de 1,44 miliarde de lei.
Durata de implementare a contractului, în valoare de 1,44 miliarde lei, fără TVA, este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.
Comunicat integral:
„Astăzi a fost semnat primul contract de modernizare a infrastructurii feroviare, în valoare de 1,44 miliarde de lei, fără TVA, pentru Lotul 3 TIMIȘOARA EST – RONAȚ TRIAJ, aferent obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Aradˮ, finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, reprezentantă de domnul Ion SIMU ALEXANDRU, Director General, și Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – Timișoara – Arad Lot 3, reprezentată de domnul Francesco BERNABE, au semnat vineri, 4 noiembrie 2022, în prezența Ministrului Transporturilor și Infrastructurii, domnul Sorin GRINDEANU, contractul în valoare de 1,44 MLD lei, pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea TIMIȘOARA EST – RONAȚ TRIAJ (lotul 3), aferentă obiectivului Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Arad (162 km), pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.
𝐼𝑜𝑛 𝑆𝑖𝑚𝑢 𝐴𝑙𝑒𝑥𝑎𝑛𝑑𝑟𝑢, 𝑑𝑖𝑟𝑒𝑐𝑡𝑜𝑟 𝑔𝑒𝑛𝑒𝑟𝑎𝑙 𝑎𝑙 𝐶𝐹𝑅 𝑆𝐴: „Semnarea contractului de modernizare a secțiunii Timișoara Est – Ronaț Triaj reprezintă punctul de pornire al dezvoltării infrastructurii feroviare pe tronsonul Caransebeș – Timișoara – Arad, RAMURA SUDICĂ a Coridorului RIN-DUNĂRE, și un prim pas în alinierea infrastructurii feroviare din zona de vest a țării la standardele europene de transport. Principalul nostru obiectiv este să le oferim călătorilor condiții moderne de transport, și aici mă refer la o infrastructură care va permite o viteză maximă de circulație de 160 km/h, stații feroviare moderne, servicii publice de calitate, facilități sigure de tranzitare sau staționare în zonele publice, inclusiv zone speciale de acces și de deplasare pentru persoanele cu dizabilități. Nu în ultimul rând, trebuie menționat faptul că, modernizarea căii ferate înseamnă și o contribuție economică majoră la nivel național și local”.
ℹ Durata de implementare a contractului, în valoare de 1,44 miliarde lei, fără TVA, este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.
Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – Timișoara – Arad Lot 3, desemnată câștigătoare în luna iulie de CFR SA, decizie menținută ulterior și de CURTEA DE APEL, va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiunea TIMIȘOARA EST – RONAȚ TRIAJ (lotul 3), în lungime de 13,86 km, inclusiv:
lucrări de dublare a liniei de cale ferată
modernizarea lucrărilor de artă (poduri/podețe)
lucrări civile în stații și halte de călători
modernizare/construcții pasaje inferioare/superioare și pasarele pietonale
lucrări specifice de exploatare feroviară, prin construirea de clădiri de mentenanță, un centru regional de management al traficului
implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R).
Modernizarea secțiunii de cale feartă TIMIȘOARA EST – RONAȚ TRIAJ include și următoarele obiective de utilitate publică:
PASAJ SUPERIOR Gheorghe Adam (conectează străzile Gheorghe Adam, Avram Imbroane, Aristide Demetriade și Gara de Est)
STAȚIA CF TIMȘOARA EST (16 linii modernizate, pasarelă pietonală pentru acces la peroane și pentru traversarea căii ferate, rampă de încărcare-descărcare, rampă specială (mobilitate militară) și integrare conexiune cu Aeroportul Traian Vuia pe o lungime de 6,5 km, racord linie CF dublă – 2,05 km, cu instalații de semnalizare și telecomunicații)
PASAJ SUPERIOR ENRIC BAADER – TIMIȘOARA (conectează străzile Enric Baader, Aristide Demetriade, Divizia 9 Cavalerie, Calea Mallului)
HALTĂ DE CĂLĂTORI TIMIȘOARA CENTRU (stație NOUĂ intermediară, cu peroane iluminate – panouri fotovoltaice -, asigură conexiunea feroviară cu Complexul Comercial și zona istorică)
STAȚIA CF TIMȘOARA NORD (34 linii modernizate, punct nou de acces la gară, pasarelă de acces la peroane cu scări rulante, lifturi, spațiu de așteptare-îmbarcare, parcare nouă, pasarelă pietonală pentru traversarea căii ferate, clădire de mentenanță și Centru de Control Operațional pentru zona întregului tronson)
CLĂDIRE NOUĂ de CĂLĂTORI Timișoara Nord, inclusiv PASARELĂ CENTRALĂ (lifturi, scării rulante, acces persoane cu dizabilități, acces la peroane prin pasarela centrală, panouri fotovoltaice, conexiunea străzii Nera cu strada Gării de Nord)
PASAJ SUPERIOR pentru legătură COMOAREI – RADU DE LA AFUMAȚI (asigură conexiunea străzilor Comoarei și Radu de la Afumați)
PASAJ SUPERIOR DN 6 zona RONAȚ TRIAJ, km 564+720 (asigură traversarea magistralei de cale ferată)
PANPOURI FONOABSORBANTE – lungime totală 8,26 km
PANOURI FOTOVOLTAICE – pe copertine, pasarele și acoperișuri de clădiri cu specific feroviar
ℹ Linia de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad beneficiază de finanțare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030”.
P.I.