Contre între consilierii locali, din cauza altui regulament. Iată varianta finală a Regulamentului de publicitate, care nu este nici acum publică

0
477
Montare panouri luminoase - Foto: Primăria Constanța

În ședința Consiliului Local de vineri, 23 aprilie a.c., alesul local P.S.D. Costin Răsăuțeanu a avut mai multe intervenții, solicitând modificarea unor proiecte de hotărâre. Chiar și a Regulamentului de publicitate, a cărui variantă finală nu se află nici acum pe site-ul Primăriei, deși a fost aprobat de către consilierii locali.

Aleșii locali au aprobat, în ședința ordinară a lunii aprilie a.c., noul Regulament de publicitate la nivelul municipiului Constanța. Înainte, însă, liderul grupului consilierilor P.S.D. a solicitat modificarea acestuia, lucru ce nu a fost pe placul celor care au lucrat la stabilirea noilor reguli.

„Noi suntem de părere că acest regulament nu răspunde, în primul rând, nevoii economice din piață. În orice situație, Primăria nu trebuie să se implice, să intervină în piață, piața trebuie să regleze anumite activități economice, concurența trebuie să nască valoare, calitate.

În actualul regulament, dincolo de faptul că s-a redus semnificativ numărul de poziții unde se pot expune anumite mijloace de publicitate, există o discrepanță foarte mare și o abordare diferențiată, pe care nu o înțeleg.

Acest regulament va sta la baza Caietului de sarcini, care va putea fi atractiv sau nu pentru acest domeniu de activitate. Iar forma în care acest regulament este prezentat astăzi (23.04.2021 – n.r.) nu atrage, în niciun fel, o sustenabilitate și o dovadă a faptului că cineva își va dori să liciteze. Dacă vorbim de licitație, trebuie să propunem și să includem în acest regulament ca toate activitățile publicitare să fie scoase la licitație, tocmai pentru a avea un argument în plus atunci când ne dorim să licităm acest serviciu. Asta dacă nu dorim să îngropăm acest serviciu de publicitate în orașul nostru, serviciu care este foarte important.După cum bine știți, în orice economie sănătoasă, în orice economie care, într-adevăr, este sustenabilă, publicitatea este indicatorul care o dovedește.

Am observat că, în regulament, locațiile unde se pot monta steaguri se vor aloca prin atribuire directă. Ceea ce nu este în regulă. Orice atribuire care se face ca urmare a unui Caiet de sarcini trebuie să fie prinsă în licitație, tocmai pentru a putea avea mai multe puncte și mai multe argumente pentru potențialii candidați la această ofertă pe care Primăria o va face“, a solicitat Costin Răsăuțeanu.

Primarul Vergil Chițac a intervenit, în replica celor susținute de consilierul local P.S.D., declarând că „noi nu vrem să îngropăm serviciul de publicitate, din contră, vrem să îl punem pe baze legale și dacă legea trasează niște condiții de amplasare a panourilor publicitare și doar 32 de locații din Constanța le respectă, înseamnă că atâtea sunt.

Nicidecum nu vrem să îngropăm acest serviciu“.

Edilul-șef a fost completat de viceprimarul Ionuț Rusu care a susținut, cu privire la atribuirea directă, „Caietul de sarcini va fi făcut astfel încât vor fi pachete de publicitate care vor fi oferite către potențialii cumpărători“.

Unele schimbări aduse de noul Regulament de publicitate le-am prezentat într-un articol anterior, dar forma finală a Regulamentului de publicitate, care nici acum nu este publică, pe site-ul Primăriei Constanța, include mai multe prevederi noi, unele dintre ele amendamente propuse de consilierii locali U.S.R.-P.L.U.S. în ședința Comisia de specialitate nr. 2 a Consiliului Local, Comisia de organizare și dezvoltare urbanistică, realizarea lucrărilor publice, protecția mediului înconjurător, conservarea monumentelor istorice și de arhitectură.

De exemplu, firmele ce vor fi montate în cele două zone de publicitate restrânsă (Zona Peninsulară, imobile monument istoric din Mamaia, zona de coastă și arterele principale de circulație) vor trebui, întâi, să fie avizate de Comisia de estetică urbană din cadrul Comisiei tehnice de amenajare a teritoriului și urbanism. Iar firmele vor putea fi luminate doar prin proiecția exterioară a luminii.

Tot în aceste zone, vitrinele trebuie să fie acoperite în proporție de 50%, iar pentru cele aferente unor spații în interiorul cărora vederea din spațiul public nu este deziderabilă, se va amplasa un ecran translucid. Mai mult, magazinele funerare din orice zonă nu își mai pot expune produsele la vedere.

Regulamentul permite amplasarea de adăposturi destinate publicului în stațiile de autobuz, ca suport publicitar, dar firmele de publicitate care le vor construe și folosi vor avea obligația să afișeze pe acestea și traseele și orarul autobuzelor, și alte informații publice. Iar dacă Municipalitatea dorește amplasarea de reclame pe autobuze, și acestea vor trebui să aibă avizul Comisiei de estetică urbană.

Valentin ISPAS

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.