Cum reușește profesorul consilier școlar Alexandra Alexandrescu să creeze relații bazate pe încredere cu elevii constănțeni: “Confidențialitatea este garantată”

0
272

Un mediu psiho-social școlar sănătos este deopotrivă benefic pentru profesori, elevi, familii și comunitate. Școala joacă un rol important în dezvoltarea caracterului copiilor și tinerilor, în asigurarea stării de bine individuale și colective.  Odată ce școlile și-au redeschis porțile pentru cursurile în format fizic, psihologul Alexandra Alexandrescu a reprezentat și reprezintă un sprijin real pentru elevii constănțeni.

Profesorul și consilierul școlar al Centrului Județean de Asistență Socială din Constanța (CJRAE) are o misiune dificilă, desfășurând activități în scop profilactic, învățându-i pe elevi felul în care să gestioneze anumite situații înainte ca ele să apară. În video interviul Focus Press am discutat despre orientarea școlară și profesională, dar și despre cum profesorul consilier școlar reușește să creeze relații bazate pe încredere cu elevii constănțeni.

“Este foarte delicată postura și abordarea. Deși ne dorim să se întâmple lucrurile între noi ca între prieteni, în sensul deschiderii, în sensul de a avea încredere, să ne spună toate lucrurile pe care le-ar spune unui prieten, nu este totuși o atitudine din punct de vedere profesional de a te erija în prietenul copilului. În momentul în care ești prieten cu copilul nu mai poți fi atât de obiectiv. Trebuie să fi foarte bine pregătit și să poți să delimitezi partea de deschidere, de discuție și care este limita până la care această prietenie poate să meargă. Sigur, putem să intrăm în nuanțe“, a declarat, pentru Focus Press, profesorul consilier școlar Alexandra Alexandrescu.

Cabinetul de Asistență Psihopedagogică este un loc prietenos fără discuții. “Este un loc în care copilul vine și se simte bine, se simte relaxat și știe că acolo este ascultat. Le spun mereu că nu îi voi judeca și nu îi voi eticheta și poate să-mi spună orice. Confidențialitatea este garantată. Evident, există niște situații care țin de lege și pe care la rândul nostru trebuie să le raportăm, dar nu vorbim despre astfel de situații în cabinet. Ele sunt descrise undeva, pentru că trebuie să existe, însă de ce cele mai multe ori problemele sunt gestionabile la nivel de cabinet. Cum le câștig încrederea? Cred că le câștig încrederea elevilor respectându-i. Nu le las impresia că scopul meu este acela de a afla secretele lor. Scopul nostru este ca elevul să se simtă mai bine, să rezolve problema, să găsească resursele necesare. În nici un caz nu sunt un fel de investigator care caută în intimitatea psihicului cine știe ce secrete pe care să le divulge și să fac ceva cu acele informații. Confidențialitatea în Cabinetul de Asistență Psihopedagogică este obligatorie. Eu le spun lucrurile acestea, dar pe parcurs ei se și conving”, susține profesorul consilier școlar Alexandra Alexandrescu.

Evident că un elev poate nu va avea încredere în consilierul școlar din prima ședință, dar în timp lucrurile acestea se întâmplă. “Copiii mai vorbesc între ei și adolescența este vârsta la care tendința de a avea încredere în spusele celor de aceeași vârstă este mai mare. Toate lucrurile adunate contribuie la dezvoltarea unei relații frumoase bazată pe încredere și pe prezumția că venim cu sufletul deschis și că am venit să rezolvăm lucruri, să ne spunem lucruri și nu să pierdem timpul sau să ne mințim reciproc”, a conchis profesorul consilier școlar Alexandra Alexandrescu.

Detalii în video interviul Focus Press!

Alexandra VASILE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.