Directorii vor folosi mașinile instituțiilor publice ca să meargă la muncă și să nu mai plătească parcare?

0
4862

Dacă regulamentul e iar în consultare publică, nu ar trebui ca Primăria să clarifice mai mult articolul potrivit căruia autovehiculele instituțiilor publice și de interes public situate în Zona 1, care nu beneficiază de locuri de parcare proprii, pot primi gratuit locuri de parcare în regim rezervat? Dacă tot va trebui să plătim 7 lei/oră, măcăr să fim siguri că găsim un loc de parcare în centrul orașului și că acestea nu sunt ocupate de foarte multe mașini ale instituțiilor. Pe ce criterii stabilește primarul numărul atribuit acestora?

Primarul Vergil Chițac a retras vineri, 26 februarie a.c., de pe ordinea de zi suplimentară a ședinței ordinare a Consiliului Local Constanța proiectul de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare a Parcărilor Publice din Municipiu. Edilul-șef a anunțat că acesta va reintra în consultare publică pentru a putea fi votat la sfârșitul acestei luni, dar până acum nu a apărut pe site-ul administrației locale că regulamentul ar fi iar în consultare publică, până când se pot transmite observații și propuneri și care este varianta finală propusă a acestuia, întreaga variantă.

Potrivit formei consolidate a regulamentului, publicate de Primărie pe 19 februarie a.c. (fără anexe!), când încă acesta mai era în consultare (deoarece nu trecuseră 30 de zile de la inițierii procedurii) și când abia trecuseră trei zile de la termenul-limită de primire a observațiilor și propunerilor (foarte repede au analizat angajații administrației locale cele 90 de adrese transmise de constănțeni cu privire la acest regulament!), locurile de parcare aferente instituțiilor publice și de interes public (pe o rază de 300m) situate în Zona 1 (cea mai scumpă) pot fi utilizate pe bază de abonamente nominale eliberate la cererea instituțiilor respective. Acestea sunt valabile de luni până vineri, în intervalul orar 07.30 – 16.30.

Potrivit anexelor regulamentului, care au fost publicate într-un final, după ședința de Consiliu Local în care proiectul de hotărâre de aprobare a acestuia a fost retras de pe ordinea de zi, valoarea unui astfel de abonament va fi de 208 lei/an, probabil prețul minim pe care îl vom plăti și noi pentru un loc de parcare în fața blocului în care locuim (deocamdată nu scrie nicăieri în regulament care este acesta, dar atât este valoarea taxei de anul trecut).

Dar pentru autovehiculele instituțiilor publice și de interes public situate în Zona 1, care nu beneficiază de locuri de parcare proprii, nu trebuie plătită nicio taxă ca să ocupe un loc. Acestora li se pot atribui gratuit locuri de parcare în regim rezervat. Numărul acestora va fi stabilit de la caz la caz, în funcție de necesități, în baza unui referat, de către primarul Vergil Chițac.

N-ar trebui să fie stabilite niște criterii mai clare pentru atribuirea acestora? Toate autovehiculele instituțiilor vor primi loc gratuit de parcare? Doar câteva? Câte maximum? În funcție de ce? Ca să nu ne trezim că parcările din centrul orașului se vor umple de mașinile instituțiilor și dacă tot plătim 7 lei/oră, măcar să fim siguri că vom găsi un loc de parcare în Zona 1!

Oricum, probabil toți directorii de instituții își vor lăsa mașinile acasă după intrarea în vigoare a regulamentului și vor folosi autoturismele acestora ca să ajungă la muncă și să nu mai plătească parcarea.

Valentin ISPAS

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.