DRDP: Problema pasajului subteran din zona Carrefour, unde s-a lăsat șoseaua, aparține exclusiv complexului comercial

0
2860

În urmă cu circa o săptămână, cotidianul Focus Press publica articolul: Pasajul din zona Tom-Carrefour a început să se lase, după doar 10 ani?, în care scoteam în evidență faptul că pasajul respectiv, inaugurat în 2011, a început să se lase vizibil. Revenim asupra acestui subiect cu punctul de vedere al Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Constanța.

Așa cum am arătat în articolul trecut, o parte dintre cei care fac naveta zilnic pe această porțiune a DN2A, au observat, mai demult, încă de acum 3-4 ani,  că șoseaua a început să se lase în zona pasajului rutier de la Tom-Carrefour, unde, în 2010, s-au investit aproape 5 milioane de euro.

Care sunt cauzele, nu se știe, însă, așa cum am promis data trecută, am solicitat, în baza Legii 544/2001 privind liberul acces la informații de interes public, un punct de vedere oficial din partea celor care administrează acest drum național, Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Constanța.

Ce spune administratorul drumului

Potrivit acestuia, întreținerea și repararea acestui pasaj aparține exclusiv beneficiarului, cel care a solicitat autorizația de înființare a acestuia – Carrefour România SA.
Pasajul subteran situat pe DN2A, la km 204+577 a fost realizat în baza autorizației nr. 18.7/2010, emisă către beneficiar SC Carrefour România SA, pentru acces în zona drumului la complexul comercial TOM.

Conform legislației în vigoare, respectiv O.G. 43/1997, privind regimul drumurilor cu completările și modificările următoare, art. 47 alin. (8): <<Obligația și responsabilitatea privind construcția, întreținerea și repararea căilor de acces în/din drumul public, a parcărilor, a refugiilor și a platformelor carosabile revin beneficiarului înscris în acordul realabil și autorizația de amplasare și/sau de acces în zona drumului public>>.

Față de cele prezentate, Utilizatorul SC Carrefour România SA are obligația legală să respecte prevederile din autorizația nr. 18.7/2010 și din contractul de utilizare a zonei drumului nr. 183/2015”, se arată în răspunsul primit din partea DRDP Constanța.

Situația este destul de clară, iar răspunsul celor de la DRDP, în calitate de administrator al drumului, este și mai clar: beneficiarul Carrefour România trebuie să se ocupe de verificarea stării drumului care trece pe deasupra pasajului, de întreținerea și repararea acestuia.

Revenind la starea tehnică a șoselei, este destul de vizibil ”V”-ul format după ce pământul a început să se lase sub greutate, mai ales că pe această porțiune de drum nu trec numai autoturisme, ci și utilaje de tonaj mai mare.

Pasajul subteran a fost înființat și inaugurat în urmă cu circa 10 ani, având rolul de a facilita accesul în zona complexului comercial, fără a se mai forma blocaje în trafic și fără a mai fi nevoie de semafoare, așa cum au fost montate inițial. Rămâne de văzut ce se va întâmpla în continuare cu șoseaua, cât se va mai lăsa și cât va dura până se va interveni pentru remedierea problemei.

Daniel ALBU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.