După ce le-a lăsat fără activitate, firmele de pilotaj maritim s-au îndreptat cu acțiuni în instanță împotriva Portului Constanța

0
1821
Foto cu rol ilustrativ

De când au rămas fără activitate, firmele de pilotaj care activau, până nu demult, în Portul Constanța, s-au îndreptat împotriva acestuia cu tot felul de procese în instanță.

În luna iunie a acestui an, judecătorii instanței supreme s-au pronunțat definitiv în cazul scandalului dintre firmele de pilotaj din Portul Constanța și Ministerul Transporturilor. Asta după ce ministerul a emis un ordin pentru organizarea de către CNAPMC a propriului corp de piloți maritimi.

Scandalul a început anul trecut, odată cu publicarea proiectului de ordin al Ministerului Transporturilor care, între timp, a fost adoptat, iar firmele de pilotaj din Portul Constanța au rămas fără activitate.

Din acest motiv, unele dintre acestea au dat în judecată ministerul, pentru suspendarea acestui ordin. Inițial, cauza a fost înregistrată pe rolul Curții de Apel Constanța, care a judecat fondul și s-a pronunțat, în data de 21 decembrie 2020 în defavoarea Ministerului Transporturilor și a Portului Constanța. Practic, pe fond, judecătorii au admis acțiunea și au suspendat ordinul ministrului.

Mai departe, dosarul a ajuns la Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ), în recurs, unde situația s-a schimbat. Astfel, joi, 17 iunie a.c., instanța supremă a admis recursul și a casat sentința civilă a Curții de Apel Constanța, înclinând balanța în favoarea pârâților, respingând acțiunea reclamanților ca nefondată.

Una dintre aceste firme care a dat în judecată Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA este SC Canal Sea Services SRL, care s-a îndreptat împotriva fostului partener, Portul Constanța, cu mai multe dosare, care sunt tranșate în instanță și în care, potrivit unor surse, solicită unele despăgubiri în urma rezilierii contractelor.

În data de 27 mai a.c., firma a înaintat o acțiune, pe contencios administrativ, având ca obiect „obligația de a face“. Ultimul termen în acest dosar a avut loc săptămâna trecută, pe 14 octombrie, când instanța de fond a dispus o amânare pentru data de 11 noiembrie, în vederea conexării unui alt dosar, având același obiect, înregistrat pe rolul instanței în aprilie a.c., cu o lună înainte.

Daniel ALBU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.