Noi reclamații făcute de constănțeni, îndreptate împotriva reprezentanților Primăriei municipiului Constanța, au ajuns la redacția Focus Press, în care oamenii, contribuabilii, reclamă modul în care sunt tratați de către funcţionarii şi mai marii acestui oraș, atunci când vine vorba despre respectarea unor drepturi și, de ce nu, de transparență.
Ca și într-un articol anterior, denumit ”Primăria Constanţa, întârzieri de peste 2 luni de zile la eliberarea certificatelor de urbanism de informare!”, un alt constănțean a solicitat o informare, oficial, cu termen de înregistrare în legătură cu un teren – proprietate privată, pentru care nu-l poate exploata întrucât depinde de informațiile pe care Primăria nu I le-a trimis încă.
În luna februarie a acestui an, Ionuț Emilian G., proprietar al unui teren situat la periferia orașului, în cartierul Compozitorilor, a solicitat Primăriei Constanța să-i atribuie un număr de adresă pentru lotul de teren, situat pe strada Niculae Kirculescu. Cu chiu-cu vai (şi cu scandal, la un moment dat, la un ghişeu al primăriei), i-a fost atribuit numărul solicitat. Mai departe, cetățeanul a formulat o cerere de informare cu privire la acest teren, informare prin care să fie înștiințat ce anume poate face cu acel teren, ce construcție poate edifica și regimul de înălțime al acesteia.
Solicitarea a fost formulată și înregistrată pe data de 23 iunie a.c., având termen de soluționare 30 de zile. Omul spera să primească informațiile necesare într-un timp rezonabil, pentru a-și putea face socotelile, ca orice om care intenționează să se apuce de o lucrare.
Însă, potrivit bărbatului, nici până în momentul de față nu a primit răspuns, deși cele 30 de zile au trecut demult, și cele calendaristice, și cele lucrătoare.
Așa se face că cetățeanul, plătitor de taxe și impozite, a ajuns să se roage de cei de la Urbanism să îi răspundă solicitării care poate fi soluționată rapid, doar cu o privire în planul urbanistic din acea zonă. Există totuși și o justificare pe care cei din primărie ne-o servesc frecvent: nu sunt prea mulți angajați. Dar nici nu este nevoie de prea mulți care să răspundă, este suficient unul singur. Și ca să fim răutăcioși până la capăt, în alte orașe mari precum Cluj, Iași sau Timișoara, astfel de răspunsuri vin în maxim 10 zile, spre deosebire de Constanța, unde deja au două luni și jumătate.
D.A.
Spuneți in articol că este vorba de timp rezonabil dar cum credeți că doi bătrâni de peste 85 ani așteaptă de la Primaria Cta ,de 2 ani, o adresă care se cheamă ” ordinal prefectului” pt casa in care locuiesc ! Este un dezastru in administratia Cta dar nimeni nu vede de ani de zile !
În plus, aplicația de sesizări a Primăriei Constanța nu funcționează. Vezi în ce stadiu e sesizarea și la un moment dat apare statusul ”Rezolvat” fără să apară rezolvarea efectivă dată de primărie! Am făcut inclusiv o sesizare că nu se văd rezolvările în aplicație, credeți că s-a întâmplat ceva? Nici pomeneală. Chiar și această sesizare apare ca rezolvată, deși tot nu pot vedea răspunsul primăriei. Și nu e problemă de browser, am deschis aplicația pe mai multe browsere, pe laptop și pe telefon. Rezultatul e același.
Urmează să tipăresc toate sesizările din aplicație așa cum se văd și să mă duc la registratura primăriei cu o nouă sesizare, pentru că nu pot vedea nici una dintre rezolvările date de ei. O bătaie de joc la adresa contribuabilului!