Compania IULIUS a primit, din partea Forbes România, distincția „Pentru contribuția deosebită la dezvoltarea economică regională“, pentru toate cele cinci proiecte realizate în Iași: Palas Iași, Iulius Mall Iași, Palas Campus și cele două Family Market.
Premiul a fost oferit în cadrul Forbes România Best Cities For Business – Iași 2024, fiind înmânat lui Gabriel Iațco, Shopping Center Manager Palas.
„Este o bucurie pentru noi să fim recunoscuți pentru proiectele prin intermediul cărora ne-am dorit să punem Iașul pe harta marilor orașe europene și care să aducă împreună oameni, idei și oportunități“, au transmis reprezentanții IULIUS.
Compania IULIUS își are rădăcinile în Iași, încă din 1991, și este prezentă pe piața de real estate cu brandul Iulius Mall din anul 2000, acesta fiind primul mall din afara Capitalei și al doilea din România. În ultimii 15 ani, s-a focusat pe realizarea mai multor proiecte ambițioase de regenerare urbană, primul din țară – ansamblul mixed-use Palas – fiind inaugurat tot la Iași și devenind o „ancoră“ pentru comunitate și sursă de dezvoltare pentru oraș. Proiectul include funcțiuni de retail, rețeaua de clădiri de birouri premium United Business Center, un parc, infrastructură nouă și a revitalizat o zonă centrală insuficient valorificată.
De altfel, în cei doisprezece ani, Palas a devenit sinonim cu centrul de business al regiunii, iar componenta office creată a contribuit la ascensiunea orașului și a regiunii de nord-est în topul atractivității pentru companii internaționale din domeniul tech și nu numai. Acest aspect s-a reflectat şi în economie, în veniturile populației, care au avut drept consecinţă o mai mare putere de cumpărare, dar mai ales a ajutat la retenţia tinerilor în oraş, care au oportunități să se dezvolte și motive în plus să rămână în țară, în Iași. În prezent, doar în zona centrală a Iaşului, oraşul a câștigat, prin proiectele Palas şi Palas Campus (cea mai mare clădire de birouri din țară, inaugurată anul trecut) cel mai mare pol de birouri din afara Capitalei. Sunt 130.000 mp de spaţii office, în opt clădiri, închiriate integral, de 70 de companii, cu peste 14.000 de angajaţi. Sunt multinaţionale din IT, automotive, outsourcing, „giganţi“ precum Amazon, Endava, Microsoft, AMD, Visma Software, Cognizant Softvisions, Genpact, Centric.
Totodată, Palas Iaşi este principala destinație de shopping și recreere pentru ieșeni, vizitatorii din regiune și din Republica Moldova, fiind cel mai puternic centru de shopping şi entertainment din afara Capitalei, cu o medie de 61.000 de vizite/zi. Mai mult, este un punct-cheie pe harta brandurilor, care de multe ori aleg să-și deschidă aici primele magazine din afara Bucureștiului, având în vedere conceptul mixt, rezultatele şi localizarea în centrul orașului.
Proiectele IULIUS se remarcă nu doar prin faptul că integrează funcțiuni multiple, generând valoare prin îmbinarea spațiilor de birouri premium cu zone de retail și petrecere a timpului liber, dar și prin aceea că acordă o atenție deosebită elementului verde. Grădinile sunt inima dezvoltărilor mixte, amprenta spectaculoasă, de culoare, care atrage și fidelizează publicul. Astfel, o componentă importantă a proiectului Palas și un loc foarte îndrăgit de ieșeni este parcul nou-creat, dezvoltat la baza Palatului Culturii și care rivalizează cu parcuri celebre din metropolele din străinătate. Spațiul a fost amenajat de peisagiști internaționali, a avut vegetație matură încă de la inaugurare și este locul preferat de ieșeni pentru socializare și evenimente de toate tipurile. De altfel, aici au loc constant diverse târguri, concerte, expoziții, show-uri de modă, festivaluri, demonstrații sportive, ce adună mii de participanți.
Compania Iulius crede în potenţialul orașului Iași și are dezvoltate aici, în prezent, cinci proiecte, în care a investit aproximativ jumătate de miliard de euro: Palas Iaşi, Palas Campus, Iulius Mall şi cele două proiecte de retail de proximitate Family Market. Astfel, s-au creat în total peste 15.000 de locuri de muncă, iar Palas a creat un efect de bulgăre de zăpadă fapt ce a contribuit la atracția altor investiții în oraș, companii care plătesc impozite la bugetele locale și de stat. Pe de altă parte, a oferit orașului susținere și în creșterea atractivității turistice, sociale și de business, nu doar pentru prezent ci, mai ales, pentru viitor.
Proiect similar, și la Constanța
Modelul de regenerare urbană mixtă a fost replicat la Timișoara, unde în 2019 s-a inaugurat Iulius Town, iar acum compania IULIUS propune un proiect similar și la Constanța. Reprezentanții acesteia estimează că valoarea investiției de la malul mării va depăși 800 de milioane de euro. Mai ales pentru că terenul de 38 ha, din zona gării, concesionat de la Oil Terminal, trebuie ecologizat, pentru a redeveni verde, pentru a oferi o zonă sănătoasă. Dar, după aproximativ trei ani de la demararea lucrărilor, în locul fostelor depozite petroliere vom beneficia de spații de birouri și de shopping, de o grădină botanică și de un parc ce va găzdui și diverse evenimente culturale și sociale, așa cum se întâmplă în toate orașele unde compania a investit. În plus, din fericire, noul „oraș din oraș“,dezvoltat după conceptul de „oraș de 15 minute“, va beneficia de o bună conectivitate cu restul Constanței, pentru a fi accesibil cu orice mijloc de transport, din orice zonă.
Adică, IULIUS va construi la Constanța un ansamblu mixed-use, cu funcțiuni de retail, office, culturale și de entertainment (inclusiv în aer liber), cu un spațiu verde generos și o grădină botanică. Va fi o destinație pentru shopping și recreere, cu noi concepte de retail și entertainment, fresh market cu producători și antreprenori locali, restaurante, bistrouri și cafenele tematice, dar și cu funcțiuni culturale și de divertisment, care să asigure posibilități de petrecere a timpului liber într-o manieră calitativă tot timpul anului.
V.I.