Lacune în Regulamentul primăriei, recunoscute de instanță, dar care pot fi remediate prin “cooperare loială”. Azi se judecă următoarea plângere de suspendare a acestuia

0
575

Tribunalul Constanța astabilit data judecării celei de-a doua solicitări de suspendare a Regulamentului privind accesul în Zona Peninsulară, după ce prima acțiune a fost respinsă pe data de 15 noiembrie.

Așa cum am mai precizat într-un articol publicat recent, după respingerea primei solicitări privind accesul auto în Zona Peninsulară, cea demarată de agenții economici care dețin restaurante, terase și alte afaceri, o a doua acțiune a fost înaintată, pe contencios administrativ, de această dată înaintată de persoane fizice și reprezentanți ai parohiilor din zonă. 

Potrivit Portalului Instanțelor de Judecată, termenul pentru judecarea acțiunii a fost fixat la data de 13 decembrie, când magistrații instanței de contencios administrativ vor analiza argumentele reclamanților, împotriva Hotărârii Consiliului Local Constanța nr. 294/31.08.2021 ”privind aprobarea Regulamentului de acces în zona Peninsulară a Municipiului Constanța”.

Lacune în Regulament, recunoscute de instanță

În motivarea instanței din data de 15 noiembrie, cu privire la prima acțiune depusă în instanță de către agenții economici, judecătorii recunosc faptul că acest Regulament conține, în mod inevitabil, unele lacune, dar care pot fi remediate printr-o cooperare loială între administrația locală, emitentul actului normativ, și cei care intră sub incidența acestuia.

Cu alte cuvinte, dacă se vrea, se poate ajunge la un consens între agenții economici, respectiv cetățeni, și municipalitate.

Iată ce spun judecătorii cu privire la acest aspect:

Prin raportare inclusiv la caracterul normativ al actului administrativ contestat (…) instanța de contencios – administrativ constată că este aproape inevitabil ca anumite situații factuale particulare/conduite particulare să nu primească o reglementare/o soluție reglementară expresă în cadrul actului administrativ cu caracter normativ, dar aceste aparente lacune reglementare pot fl susceptibile să genereze vătămări drepturilor/intereselor unor persoane determinate, pot fi remediate în mod adecvat exclusiv prin cooperarea loială dintre autoritatea publică deliberativă și persoanele care intră sub incidența reglementării, respectiv printr-o cooperare constant solidară pentru realizarea scopului/obiectului reglementärii, dar si a salvgardării drepturilor/intereselor (…) Este evident că aplicabilitatea actului administrativ si producerea efectelor pentru care a fost adoptat sunt susceptibile să fumizeze remedii adecvate pentru soluțiile reglementare criticate, pentru armonizarea intereselor publice/private/generale/individuale în discuție, care au numai în mod aparent caracter contrar sau concurent, acestea exprimând exclusiv particularitățile interacțiunii dintre acțiunea administrativă și destinatarii acesteia în sens larg”, se arată, printre altele, în motivarea instanței.

Daniel ALBU

Citeşte şi:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.