Conferința Națională de Aviație a fost organizată, în aceste zile, la Poiana Brasov, pentru al șaptelea an la rând! La eveniment a fost prezentă și Corina Martin, președinte RESTO și consul onorific al Republicii Kazahstan la Constanţa.
Peste 26 milioane de pasageri au tranzitat aeroporturile românești anul trecut. Se păstrează trendul ascendent în ceea ce privește pasagerii zborurilor internaționale (+7% în 2024 față de 2023), dar și scăderea numărului pasagerilor pe zborurile interne (-6% în 2024 față de 2023), atrage atenția Martin.
Un moment important pentru sectorul aviatic românesc petrecut în anul 2024 a fost aderarea României la spațiul Schengen aerian, începând cu data de 31 martie, ceea ce a însemnat eliminarea controalelor la frontieră si acest lucru a determinat o creștere a eficienței operaționale și timpi reduși de așteptare pentru călători.
Din totalul pasagerilor care au tranzitat aeroporturile românești după momentul aderării României la spațiul Schengen aerian, 70% s-au deplasat în interiorul spațiului Schengen și 30% au călătorit spre/dinspre destinații non-Schengen.
În privința numărului de pasageri, pe primul loc se situează Aeroporturile Otopeni și Băneasa, cu 16 milioane pasageri, urmate de Aeroportul Cluj, cu 3 milioane de pasageri, apoi locul al 3 – lea este ocupat de Iaşi, cu 2 milioane de pasageri, iar pe locul 4 se situează Timişoara, cu 1,3 milioane pasageri.
„Noi ne dorim însă mai multe zboruri charter către destinațiile românești, care să ne aducă turiști străini în destinațiile noastre, si nu doar să ducă turiștii români în vacanțe în afara României.
Încercăm să stabilim strategii între tur-operatori – companii aeriene – aeroporturi- OMD – uri, care să ne atragă zboruri și turiști către destinațiile proprii.
Am lansat ieri, în premieră, zboruri charter Tel Aviv – Brașov și Tel Aviv – Constanța, pentru sezonul de vară 2025, zboruri ce vor aduce peste 8000 de turiști israelieni în județele Brașov și Covasna (pachete de sejur balnear, pachete de vacanță de familie, city break-uri la Brașov etc) și peste 4000 turiști israelieni pe litoral.
Estimăm ca valoarea unui pachet de vacanță pe care îl plătește un turist israelian pentru o vacanță pe litoral sau în Brașov se ridică la 800-1000 euro/turist, deci cele două destinații vor atrage, astfel, între 40 – 80 milioane euro în acest sezon.
Tour-operatorul israelian aduce de 10 ani turiști israelieni pe litoralul românesc și la București și este prima oară când include aeroportul și destinația Brașov în planurile sale.
În privința zborurilor Tel Aviv – București, același turoperator va aduce peste 12.000 turiști israelieni în acest an.
Cea mai mare problemă a turismului românesc nu este infrastructura sau calitatea serviciilor turistice din hotelurile sau restaurantele românești (acestea sunt false motive, total lipsite de temei), ci deficitul major de promovare turistică a României – bugetele anuale de promovare minore și lipsa unei Strategii reale de comunicare și promovare a României turistice“, a declarat Corina Martin.
A.V.
Madam Martin, avem cel mai slab management al Aeroportului Mihail Kogalniceanu.
Adica pe scurt ca sa inteleaga toata lumea…cei mai prosti din curtea scolii.
Ne-am saturat de mers la Bucuresti – Otopeni pentru zboruri in alte tari…iar voi veniti cu zboruri din/in Israel.
Voi pe ce lume traiti…?
Aeroporturile din Cluj…Bacau…Craiova…Iasi…etc…pot avea si alte linii externe…noi, nu !
Iar cu promovarea turistica …ce va lipseste ?
Numai aiureli si minciuni.