Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a vorbit joi, 4 mai 2023, în cadrul unei conferințe de presă organizate în municipiul Constanța, despre faptul că dorește ca operatorii din Portul Constanța să respecte anumite reguli economice corecte și transparente.
Reprezentantul Guvernului a declarat aceste lucruri în contextul în care a fost întrebat despre firmele care operează în port și datoriile acestora. Sorin Grindeanu spune că nu își mai dorește să existe firme care nu își plătesc utilitățile și concesiunea, deoarece trebuie să fie respectate anumite reguli, atât de către aceștia, cât și de directorul portului – oricare ar fi acesta –, în contextul în care, spune el, de foarte mulți ani se practică aceste lucruri. Printre aceste firme se află și GSP, condusă de Gabriel Comănescu, cu peste 8 milioane de lei datorii.
„Cum adică să vii de atâția ani, manager, director, ministru, în Portul Constanța și să ai companii care de 20 de ani nu își plătesc curentul și nu își plătesc apa, utilitățile și tu să nu faci nimic, ci să stai să te uiți și după aceea să ne trezim că facem campanii de presă? Nu mă interesează, nici pe mine, nici pe alții. Dacă vor să facă afaceri, și îndemn și îmi doresc să fie cât mai puternici agenții economici din Portul Constanța, să le facă pe regulile economice corecte și transparente. Că așa știe toată lumea să facă afaceri: se duc în port, ocupă zece dane, nu plătesc nimic 20 de ani, curent, apă, concesiunea, doar încasează“, a declarat Sorin Grindeanu.
Acesta a discutat și de datoriile pe care CNAPMC le are de recuperat de la firmele ce operează în port, în acest moment existând și mai multe procese pe rol în acest sens.
„Bineînțeles că recuperăm din datorii, sunt procese, sunt lucruri ce merg înainte. Încă de anul trecut am discutat despre acest aspect, pentru că nu se poate altfel. Indiferent ce culoarea politică are Guvernul sau ministrul Transporturilor. Cei ce au datorii trebuie să plătească toate lucrurile pe care trebuie să le plătească“, a mai spus ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.
Precizăm că, în luna octombrie 2022, oficialul a declarat, tot cu ocazia unei vizite efectuate în Constanța, faptul că Portul are de încasat creanțe în valoare totală de 110 milioane de lei.
„În 15 august anul acesta, și nu vreau să greșesc, Portul Constanța avea de încasat creanțe totale de 110 milioane de lei. Diverse motive. Vreo 10 milioane de la cei care au considerat că nu trebuie să plătească utilitățile. Vreo 30 de milioane de la cei care au considerat că nu trebuie să mai plătească chiria. Pentru neplata utilităților, au fost notificate 104 societăți. Pentru neplata chiriilor, au fost notificate 70 de societăți. (…) Dacă ei au considerat că aici este un El Dorado și că suntem în Vestul Sălbatic, îi anunț că «perioada romantică» s-a încheiat“, a spus Sorin Grindeanu, în luna octombrie 2022.
Ministrul a fost întrebat dacă firma cu cele mai mari datorii este GSP, cea condusă de Gabriel Comănescu, iar acesta a răspuns: „Altă întrebare, ca să citez dintr-un clasic în viață. (…) Prima este cea de care spuneți dumneavoastră“.
Loredana MIHAI
Citește și: