Nava Queen Hind a fost vândută: cu câți bani rămâne Portul Constanța și cât profit a făcut cel care a cumpărat-o

1
5983

A treia oară cu noroc! Nava Queen Hind a fost vândută la licitație, la finele anului 2020. Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA a încasat, urmare a tranzacției, în jur de 200 de mii de euro. Cel care a cumpărat-o a vândut-o, la rândul său, unei companii grecești, contra sumei de 250 de mii de euro, după cum susțin surse din mediul portuar. Nava va fi tăiată la fier vechi.

Nava Queen Hind a fost vândută la licitație pentru suma de aproximativ 200 de mii de euro. Achiziția a avut loc abia după a treia licitație organizată de CN APMC, la care s-au înscris două companii doritoare să preia nava și să o taie la fier vechi. “Eliminând alte cheltuieli, Portul Constanța rămâne, din toată această tranzacție, cu circa 100 de mii de euro”, au precizat, pentru Focus Press, reprezentanți ai CN APMC

Interesant este că cel care a cumpărat nava a reușit, de dată recentă, să o vândă mai departe, unei companii grecești, contra sumei de 250 de mii de euro.

Amintim că proprietarul Queen Hind a refuzat să achite costurile operațiunilor derulate pentru ranfluarea acestei nave, prin urmare cheltuielile au rămas în sarcina statului român, prin CN APMC.

Ranfluarea navei care s-a răsturnat în Portul Midia Năvodari în noiembrie 2019 a fost gestionată de Grup Servicii Petroliere, contra sumei 19.150.000 lei.

Pe scurt: ce s-a întâmplat cu nava Queen Hind în Portul Midia

Reamintim că, la data de 24 noiembrie 2019, nava Queen Hind sub pavilion Palau pleca din Portul Midia Năvodari, fiind încărcată cu peste 14.000 de oi pe care trebuia să le ducă în Libia. N-a mai ajuns la destinaţie, pentru că, în doar câteva minute s-a răsturnat! În momentul în care nava s-a dezechilibrat, un marinar a căzut peste bord. A fost salvat la scurt timp. Alţi 21 de marinari s-au evacuat și au scăpat nevătămați.

După incident, a fost activat comitetul pentru situații de urgență. Au fost salvate câteva zeci de animale, restul fiind prinse în navă.

Deşi nava s-a răsturnat în noiembrie, abia pe data de 14 ianuarie 2020 Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța a semnat contractul privind serviciile de dezeșuare și ranfluare a navei Queen Hind și scoaterea și neutralizarea încărcăturii din interiorul navei.

A.C.

1 COMENTARIU

  1. In nici un port civilizat din lume navele nu primesc acordul autoiritatilor de a intra in port daca nu prezinta un certificat valid de asigurare P&I Wreck removal ; armatorul navei fiind asigurat pentru ranfluarea/scoaterea unei epave . La noi ANR /Capitania ce pazesc ? din cazul Queen Hind denota ca autoritatilor le pasa numai de spaga incasata si nu de protejarea intereselor statului roman !

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.