În condițiile în care autoritățile competente sunt în incapacitatea de a emite de ceva vreme clasicele cărți de identitate pentru că au schimbat furnizorul, în ședința Executivului din 10 martie, a fost adoptată Hotărârea de Guvern pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare unitară a dispozițiilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr.97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, precum și pentru stabilirea formei și conținutului actelor de identitate, ale dovezii de reședință și ale cărții de imobil.
Aceasta a fost etapa finală a procesului de modernizare și de aliniere la standardele europene a documentelor de identitate românești atât în ceea ce privește dimensiunea acestora, cât și privitor la datele personale.
Noua carte de identitate electronică, pe care cetățenii români o vor putea solicita începând cu luna august, va avea dimensiuni reduse faţă de actualul document și va conține elemente de securitate care vor asigura posesorilor garanția că identitatea nu le poate fi furată, iar instituțiilor publice sau private certitudinea că persoana care prezintă actul de identitate este titularul datelor de identificare înscrise pe acest document.
În plus, prin actul normativ aprobat este prevăzută și simplificarea modalității de obținere a acestor documente, astfel că, dacă autoritatea publică deține deja anumite informații necesare soluționării cererii cetățeanului, acesta nu mai trebuie să prezinte documente doveditoare.