O angajată a Școlii Gimnaziale „Spiru Haret“ din Medgidia susține că a semnalat, printr-o scrisoare transmisă prin e-mail, Inspectoratului Școlar Județean Constanța, mai multe nereguli din cadrul unității de învățământ în care activează. Aceasta a precizat că și-a făcut curaj timp de câteva luni pentru a face publice aceste aspecte. Contactat de Focus Press, șeful IȘJ Constanța a confirmat că a primit sesizările dar, conform legislației, având în vedere că este vorba de o sesizare anonimă, ar trebui clasată. Totuși, acesta a precizat că va efectua o anchetă internă, fără a i se răspunde petentului.
„Mă adresez dumneavoastră în mod anonim, în calitate de angajat al Școlii Gimnaziale «Spiru Haret» Medgidia, pentru a vă exprima îngrijorările mele serioase referitoare la multiplele nereguli și probleme de etică și legalitate ce afectează instituția noastră“, a spus angajata în sesizarea pe care susține că a trimis-o către Inspectoratul Școlar Județean Constanța.
Aceasta a transmis următoarele nereguli:
Conflicte și Management Deficient: Există conflicte între actuala conducere și cea anterioară, cu dispute privind acte și documente eronate sau inexistente. Aceasta creează un mediu de lucru tensionat și instabil.
Procesul de Luare a Deciziilor: Observăm că deciziile în Consiliul de Administrație sunt adesea luate fără respectarea procedurilor legale, uneori fiind votate forțat sau în mod neclar.
Practici Neetice ale Directorului: Directorul actual are preferințe personale în alegerea furnizorilor și utilizarea resurselor, ceea ce ridică serioase întrebări de etică și posibilă corupție.
Utilizarea Inadecvată a Fondurilor Europene: Școala derulează un proiect cu fonduri europene, pentru prevenirea abandonului școlar, iar actuala conducere are de gând să aleagă ca formă principală de combatere a acestui fenomen orele suplimentare de educație muzicală și achiziția de echipamente scumpe, precum un pian, în ciuda faptului că majoritatea elevilor au deficiențe de bază în limba română și matematică. Acest lucru este și mai problematic având în vedere că educația muzicală este specializarea directorului actual.
Documentație Incorectă sau Lipsă: Am observat că documente vitale, precum Planul Managerial și Planul de Dezvoltare Instituțională sunt fie incorect realizate, fie lipsesc. De asemenea, procedura de acces în școală, în special importantă într-un mediu cu risc ridicat, nu este respectată adecvat.
„Aș dori să vă atrag atenția asupra unui aspect esențial în contextul unei viitoare inspecții la școala noastră. În ciuda faptului că, în timpul unei inspecții inițiale, este posibil ca toți membrii personalului să se comporte exemplar, datorită unui sentiment general de temere sau precauție, vreau să vă asigur că realitatea zilnică diferă considerabil. Confruntările și disputele între angajați sunt zilnice, amintind de scenele tumultoase «ca la ușa cortului», unde doamna director este actor principal.
Pe lângă aceasta, există o problemă serioasă legată de inventar. În urma procesului de reabilitare a școlii, am constatat dispariția mai multor dispozitive și echipamente. Din păcate, noua conducere evită să discute despre aceste pierderi și nu a întocmit documentația necesară pentru a clarifica situația.
Consider că aceste aspecte necesită o atenție deosebită și o investigație amănunțită, pentru a asigura integritatea și buna funcționare a instituției noastre educaționale. Consider că este important să aducem aceste probleme în atenția publică, având în vedere că situația actuală din școala noastră nu este un incident izolat, ci mai degrabă o problemă cronică. Conflictele și neregulile nu sunt doar evenimente sporadice, ci durează de ani de zile și, din păcate, situația se înrăutățește progresiv.
Este esențial să înțelegem că aceste probleme nu pot fi ignorate sau mușamalizate. A sosit momentul să abordăm aceste probleme deschis și să luăm măsuri concrete pentru a le rezolva. Nu putem permite ca aceste circumstanțe să continue neschimbate, având în vedere impactul lor negativ asupra calității educației și asupra bunăstării elevilor și personalului școlii. Sper sincer că această comunicare va iniția un proces de schimbare necesară și benefică pentru întreaga noastră comunitate educațională“, a mai spus angajata școlii, adăugând: „Vă implor să luați măsuri“.
Ce spune IȘJ Constanța
Contactat de către Focus Press, șeful IȘJ, prof. Sorin Mihai, a confirmat că a primit sesizarea de față.
„Dar, conform legislației, clasăm petițiile anonime. Totuși, vom face verificări, dar ca anchetă internă, adică nu-i vom răspunde petentului“, a spus inspectorul școlar general constănțean, prof. Sorin Mihai.
Liliana BELCIUG