Organizația de Management al Destinației Mamaia – Constanța se lasă așteptată. Martin: „Sezonul estival 2021 va fi nepregătit”

0
425

În luna august a anului trecut, fostul edil de la malul mării, Decebal Făgădău anunța înființarea Organizației de Management a Destinației Mamaia – Constanța. La întâlnirea on-line au participat aproximativ 30 de reprezentanți ai mediului de afaceri și ai autorității publice locale, demarând astfel procedurile de înființare a Organizației de Management al Destinației. Apoi în ultima ședință a ședinței de Consiliu Local, a vechii administrații, a fost aprobat proiectul de hotărâre privind aprobarea participării Municipiului Constanța ca membru fondator la înființarea Asociației „Organizația de Management al Destinației Mamaia – Constanța. De atunci și până acum nu s-a mai făcut absolut nimic în acest sens.

Organizaţia de Management al Destinaţiei (OMD) este o entitate cu personalitate juridică, care funcţionează prin asocierea reprezentanților autorității publice locale din componența destinației, cu reprezentanți ai organizațiilor/federațiilor patronale din turism, sau după caz, cu reprezentanți ai mediului privat din turism, care asigură realizarea politicii de marketing și gestionarea coordonată a componentelor destinației în scopul dezvoltării și valorificării potențialului turistic al destinației.

Cu alte cuvinte prin această organizație se stabilește strategia de dezvoltare, bugetul de promovare și alte aspecte importante pentru a putea atrage pe litoralul românesc turiști. Un alt avantaj al OMD-urilor este că pot accesa direct fonduri europene, dar pot primi finanțarea și din partea statului. Însă, noua administrație constănțeană nu a avut timp până acum să se ocupe de aceste aspect, deși sezonul estival din acest an ar trebuie să fie pus la punct, pentru ca cei din sectorul HoReCa să supraviețuiască.

Corina Martin, președinte de oanoare al Federației Asociațiilor de Promovare Turistică din România și proprietara unei agenții de turism, susține că dacă autoritățile locale nu se vor așeza la aceeași mașă cu reprezentanții din turism cât mai curând, sezonul estival 2021 va fi nepregătit.

„Pregătirea sezonului estival 2021 este o adevărată provocare acum după ceea ce s-a întâmplat în 2020 și nimeni nu poate să prevadă ce se va întâmpla în acest an. Cu toate acestea trebuie să ne pregătim pentru că va veni 1 Mai, și sperăm să vină cu vești bune, în sensul că am putea deschide sezonul pe litoral cât mai aproape de ceea ce știam noi înainte de pandemie. Știm că nu mai avem Asociația Litoral Delta-Dunării de mai bine de trei ani, ceea ce a lăsat județul Constanța fără nici un fel de entitate care să coaguleze și actorii privați, dar și mediul autorităților locale de pe litoral. Nu a mai făcut nimeni o strategie pentru dezvoltarea și promovarea turismului pe litoral, astfel încât, de trei ani practic fiecare stațiune s-a promovat, dacă a avut buget. Ceea ce trebuia făcut de mult și nu s-a făcut nici până în acest moment este Organizația de Management de Destinație. Am avut cu toții o știre la un moment dat cum că s-a reușit o întâlnire de lucru pentru înființarea acestei organizații, nu am văzut însă și nu am reușit să aflu de la Primăria Constanța care ar fi membrii acestei organizații, care este statutul, care este actul constitutiv, bugetul și alte aspecte. Am înțeles totuși că organizația nu s-a constituit”, a precizat Corina Martin.

Aceasta a mai specificat că a vorbit cu președintele Consiliului Județean Constanța pentru a stabili o întâlnire pe tema dezvoltării și promovării turismului în județul Constanța.

„În ziua alegerilor parlamentare l-am sunat pe președintele Consiliului Județean Constanța, Mihai Lupu, mi-am prezentat disponibilitatea în a avea o întâlnire exact pe tema dezvoltării și promovării turismului în județul Constanța. Nu am primit până în acest moment o propunere de dată pentru întâlnire, dar am avut bucuria să constat că președintele CJC este de acord cu această întâlnire. Prima măsură care trebuie adoptată de președintele Consililui Județean Constanța este reunirea primăriilor și patronatelor și organizațiilor care reprezintă hoteluri, restaurante și agenții de turism, în a coagula cu adevarat o asemenea entitate pentru a începe să facem o strategie. Strategie prin care să vedem unde dorește județul Constanța să ajungă și ce politică de dezvoltare va face această organizație, astfel încât să avem direcțiile de dezvoltare pentru următorii cinci sau zece ani. Dacă nu se întâmplă acest lucru cât mai repede sezonul estival 2021 va fi în continuare nepregătit”, a mai adăugat Corina Martin.

Reprezentanții Primăriei Constanța au precizat că în aceste momente se lucrează la actul constitutiv al organizației.

Pentru declarații complete urmăriți materialul VIDEO!

Mihaela GIUGLEA

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.