Planuri pentru un nou bloc în Km. 4-5, cu locuri de parcare pe cheltuiala primăriei şi fără detalii despre spaţiul verde

0
1592

Zona Km. 4-5 din Constanţa devine tot mai aglomerată. Se construieşte un nou bloc, la doi paşi de sensul giratoriu şi de noul Lidl, iar în plan sunt şi altele, unul dintre ele pe strada Nicolae Grindeanu, la intersecţie cu Şoseaua Mangaliei. Investitorii au scăpat ca prin urechile acului de Dosarul „Retrocedărilor”, considerându-se că au dobândit „de bună credinţă” terenul pe care intenţionează să ridice un P+4-8E.

Zona este una cu mult spațiu verde și loc de joacă pentru copii. Investitorii Victor Manea și Bogdan Drugă au elaborat, printr-o firmă specializă, un PUZ care a fost supus consultării publice, iar raportul acestei consultări indică nemulţumiri majore ale locatarilor din imobilele deja existente în zonă.

Locatarii au sesizat Primăria Constanţa că viitorul bloc ar urma să creeze un precedent periculos, pentru că terenul pe care se va construi este format şi din spaţii verzi şi alei de acces către alte imobile.

“Clădirea ce se va edifica va aduce dezavantaje enorme zonei, prin aglomerarea până la sufocare, problem utilitare, deranj, zgomot, praf, şi disconfort, umbrire totală a caselor învecinate”, transmite un constănţean.

Şi asociaţia de proprietari NSG C2-70 a reacţionat, transmiţând în cadrul consultării pe tema construcţiei unui nou bloc următoarele: “distanţa mica poate afecta structura de rezistenţă şi înclinarea blocului, deoarece a fost construit într-o zonă mlăştinoasă”. Locatarii unui alt bloc fac referire la faptul că îşi doresc un parc pentru copii în zonă şi nicidecum o nouă construcţie.

Tot din sesizările constănţenilor aflăm că viitorul bloc nu va avea suficiente locuri de parcare, iar clarificările firmei care a elaboratot PUZ-ul pentru beneficiar, SC Masstudio SRL, sunt  halucinante. Nu doar că vin să confirme cele sesizate de vecini, dar indică şi faptul că pentru noul bloc vor fi utilizate locuri de parcare pe un teren învecinat, iar acestea vor fi realizate pe cheltuiala administraţiei locale. Precizările contravin reglementărilor actuale din domeniul urbanistic, însă această consultare publică la care facem referire este doar o etapă pe care investitorii trebuie să o parcurgă.

Dacă se va ajunge în situaţia edificării noului imobil, în documentele care au stat la baza elaborării PUZ-ului se precizează, printre altel: „va fi reorganizat accesul auto la imobilele cuprinse în zona L3 (bloc A6, C2 și imobil C1) în vederea desființării accesului auto din intersecția cu sensul giratoriu. Pentru zona de reglementare L4 va fi reorganizat accesul la imobile în vederea asigurării accesului auto din strada Sergent Nicolae Grindeanu fără acces din Șoseaua Mangaliei”; „Amplasamentul studiat are atât acces auto din strada Sergent Nicolae Grindeanu cât şi acces pietonal prin aleile de acces ce fac legătura cu Şoseaua Mangaliei. Circulaţia pietonală se realizează pe trotuarele aferente străzilor existente”. În documentaţie nu se face referire cu exactitate în ceea ce priveşte asigurarea spaţiului verde, conform legii.

Iată o parte din sesizările cetăţenilor din zona unde ar urma să fie construit blocul, precum şi răspunsurile firmei care a realizat PUZ-ul:

Detaliile raportului consultării publice cu privire la investiţia descris mai sus: AICI.

A.C.

Citeşte şi:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.