Podul de pe DN 22 din localitatea Tariverde va intra în reparații: DRDP a solicitat acordul de mediu

0
221
sursa foto: Strugaru Mariana, Facebook

Directorul General Regional al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Constanța (DRDP), Marian Dima a solicitat Agenției pentru Protecția Mediului (APM) emiterea acordului de mediu asupra proiectului ce vizează lucrări de reparații la podul de pe DN 22, localitatea Tariverde, județul Constanța.

Astfel, APM a decis că proiectul respectiv nu se supune evaluării impactului asupra mediului li urmează a se realiza.

Amplasamentul se află pe DN 22 la kilometrul 253+430 și se va intervenii asupra acestuia cu următoarele lucrări:

Lungimea podului de pe DN 22 care traversează pârâul Săruri la Km 242+328, este de 20,25 m. Pentru aducerea podului la parametrii normali de exploatare, se vor executa următoarele lucrări:

Lucrări la nivelul albiei și a malurilor

-Se executa lucrări de curățări de depuneri aluvionare și vegetație a albiei și a malurilor, pe o lungime de aproximativ 10 m în amonte, și 10 m în aval de pod, până în dreptul aripilor și sferturilor de con. Se executa un pereu în grosime de 25 cm.

Lucrări la nivelul rampelor de acces

-demolare îmbrăcăminte asfaltica existenta;

-săpătură în spatele culeelor;

Lucrări la nivelul infrastructurii:

-curățarea cu peria mecanica a betoanelor elevațiilor culeelor, inclusiv a banchetelor;

-îndepărtarea betoanelor grav degradate.

-curățarea prin sablare a armaturilor ruginite și neacoperite de la banchetele de rezemare;

-injectarea eventualelor fisuri;

-înlocuirea sau suplimentarea armaturilor degradate;

-pasivizarea armaturilor;

-repararea elevațiilor culeelor prin execuția unei cămășuieli din beton C35/45 în grosime de 30 cm.

Lucrări la nivelul suprastructurii.

Reparațiile la nivelul suprastructurii din beton constau în:

-Se deviază circulația rutieră pe jumătate din lățimea caii pe pod.

-Se demolează calea pe jumătate din lățimea zonei carosabile.

-Se demolează parapetul pietonal.

-Se demolează grinda parapetului și consola acestuia.

La nivelul căii pe pod se vor executa următoarele lucrări:

-Se montează stâlpii de iluminat. Pentru iluminarea podului se vor utiliza stâlpii de iluminat solari stradali cu panouri solare fotovoltaice echipați cu lămpi sau becuri LED.

-Se montează hidroizolație performanța de tip „poliuretanica”, bicomponenta și/sau alte tipuri similare. Hidroizolație se vă monta atât pe zona carosabila. Hidroizolația vă avea durata de exploatare normala de minim 10 ani.

Loredana MIHAI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.