Preşedintele Comitetului Director al SSC Farul cere anchetarea unui expert tehnic, pe care îl acuză că a măsluit ancheta morţii mamei sale

0
760

Georges Muzaca, preşedintele Comitetului Director al SSC Farul, se luptă de câțiva ani pentru a se face dreptate în privința unui accident mortal, în care victimă a fost chiar mama lui. Femeia în vârstă de 66 de ani a fost lovită de un BMW, iar fiul acesteia susține că ancheta s-a făcut pe genunchi, iar experții tehnici au făcut în așa fel încât să minimalizeze întreaga scenă. Cel care s-a făcut vinovat pentru producerea accidentului a fost condamnat definitiv, însă fiul victimei solicită ca și cel care a făcut expertiza tehnică să răspună în fața legii, acuzându-l de abuz în serviciu.

Pe rolul Judecătoriei Constanța a fost înregistrat, pe data de 11 septembrie, dosarul penal 20858/212/2020, având ca obiect: ”Plângere soluții de neurmărire/netrimitere în judecată”, în care Georges Muzaca, împreună cu tatăl său, Dumitru Muzaca, au formulat plângere împotriva rezoluției procurorului, prin care a dispus neînceperea urmăririi penale (NUP) față de a treia parte din dosar, Gabriel Cordonescu, expert tehnic, cel care s-a ocupat de expertiza în ceea ce privește stabilirea condiuțiilor în care s-a produs accidentul mortal, în care și-a pierdut viața Ecaterina Muzaca, mama faristului.

Cum s-a întâmplat

Locatarii vechilor blocuri de pe strada Baba Novac, din zona ”Energia”, știu destul de bine că în zona în care locuiesc nu exista nici o trecere de pietoni până în urmă cu circa doi ani. Exact în acel loc, pe unde oamenii traversează pentru a merge la cimitir și nu numai, înainte nu era nici o trecere, iar lumea traversa ”la risc”. Exact acolo și-a pierdut viața și Ecaterina Muzaca, o femeie care venea de la cimitir.

Se întâmpla pe data de 13 iunie 2015, când femeia în vârstă de 66 de ani a fost lovită în plin de un autoturism BMW, cu numărul de înmatriculare CT 21 SML, condus de Marius Laurenţiu Solomon, un tânăr care era cadru militar. După două luni de la accident, s-a dispus efectuarea unei expertize tehnice, care să stabilească viteza cu care rula autoturismul în momentul accidentului. Procurorul militar, col. Claudiu Lazăr, care a fost prezent la fața locului imediat după accident și care a constat că șoferul respectiv a mers cu viteză mare, peste limita legală, nici nu a cercetat dosarul, a spus că merge pe mâna expertului tehnic şi a poliţiştilor.

Din acel moment, ancheta avea să ia o altă direcție. Expertul Gabriel Cordonescu a stabilit, nu se ştie cum, că maşina circula cu 47 de km pe oră, ceea ce nu putea fi adevărat şi care contrazicea opiniile procurorului de caz. De precizat că, ulterior, s-a efectuat o contraexpertiză, prin care s-a stabilit că mașina a rulat cu peste 60 de km la oră, însă a fost respinsă de instanță.

De la achitare la condamnare

Inițial, Parchetul Militar a clasat dosarul, apoi, în urma contestării acestei măsuri, s-a dispus reluarea anchetei, Tribunalul Militar București a dispus achitarea, pe fond, pe motiv că victima ar fi traversat prin loc nepermis (deși nu exista nici o trecere de pietoni în zonă – n.r.), după acre, în apel, Curtea de Apel Militară l-a condamnat pe Marius Laurenţiu Solomon la trei ani și jumătate de închisoare cu suspendare.

Revenind la situația actuală, Georges Muzaca a precizat că nu dorește nimic de la nimeni, doar că vrea ca cine a greșit să răspundă. Astfel, el îl acuză pe expertul Gabriel Cordonescu, cel care ar fi măsluit expertiza tehnică, de abuz în serviciu, motiv pentru care i-a făcut plângere penală la Parchet.

Daniel ALBU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.