RESTO susține că Primăria vrea să facă ce vrea cu taxa de promovare turistică, Măndilă neagă: “OMD-ul nu este înființat din cauza orgoliilor operatorilor economici”

0
313
Aglomerație în stațiunea Mamaia. FOTO Cătălin SCHIPOR

Deși Roberto Tortora, vicepreședintele Asociației RESTO, susține că sunt controverse cu privire la înființarea Organizației de Management al Destinației Mamaia-Constanța din cauza Primăriei, care vrea drept de veto, George Măndilă (consilierul primarului Vergil Chiţac) declară contrariul.

La protestul organizat de mai mulți operatori de plaje din Faleză Nord, luni, 5 iulie a.c., din cauza blocării drumului de acces de către administrația locală, Roberto Tortora, vicepreședintele Asociației RESTO a vorbit și despre înființarea Organizației de Management al Destinației Mamaia-Constanța, care se lasă așteptată. Motivul ar fi dorința Primăriei Constanța de a deține drept de veto, lucru neacceptat de către agenții economici care plătesc taxa de promovare turistică.

„Autoritățile ne cheamă pe noi, asociațiile, numai când au nevoie de noi, să înființeze Organizația de Management al Destinației Mamaia-Constanța. Nu o să îi lăsăm pe cei de la Primărie să aibă drept de veto asupra banilor care sunt dați de operatorii economici. Noi considerăm că banii trebuie să fie cheltuiți corect și noi, Asociația Patronală a Hotelierilor, a domnului Bucovală, și Asociația RESTO, dacă ne opunem, trebuie să se blochează decizia. Nu există: chiar dacă noi ne opunem, Primăria face ce vrea. Acesta probabil este unul din motivele pentru care Primăria este supărată, dar o să îi treacă, pentru că sunt 2 milioane de euro disponibile acum în cont, care trebuie cheltuite pentru Mamaia și pentru lucrurile corecte“, a declarat Roberto Tortora.

Cu toate acestea, prezent la un interviu Focus Press, consilierul personal al primarului Vergil Chițac, George Măndilă, susține exact contrariul: Primăria nu va avea drept de veto, acest lucru a fost exclus din statut, problema sunt orgoliile operatorilor economici din turism.

Măndilă este una dintre persoanele care sunt implicate în elaborarea statutului O.M.D. Mamaia-Constanța și care se întâlnește constant cu agenții economici, pentru a debloca negocierile. Dar acesta ne-a declarat că discuțiile sunt blocate deoarece Organizația Patronală Mamaia și Asociația Patronală RESTO nu ajung la un compromis cu privire la ultimul membru al Consiliului Director al O.M.D.-ului.

„Sunt implicat în elaborarea draftului de statut la Organizația pentru Managementul Destinației Mamaia-Constanța. Acolo suntem în proporție de 99% gata, mai avem 1%, dar se pare că este ca o acțiune de aur, adică ne împiedicăm în ea. Altfel ar fi fost de mult în ședința de Consiliul Local.

Nu reușim să armonizăm punctele de vedere ale Organizației Patronale Mamaia cu punctul de vedere al Asociației Patronale RESTO. Cred că e vorba de niște orgolii.

Personal, am discutat, în afară de întâlnirile publice de la Primărie, de 4-5 ori cu Organizația Patronală, de 4-5 ori cu RESTO și încă de două ori împreună.

Consiliul Director trebuie să fie impar, întotdeauna. Datorită Hotărârii de Consiliu prin care spune că Primăria are 50% din această asociație, iar restul de 50% aparțin privaților, am decis, fie că facem Consiliul Director din cinci sau șapte persoane, tot timpul Primăria două, respectiv trei persoane și privații încă trei. A șaptea persoană am acceptat să fie tot din mediul privat. Dar nu se hotărăsc din partea cărei organizații să fie această persoană“, a declarat George Măndilă pentru FocusPress.

Potrivit consilierului primarului, Organizația de Management al Destinației va folosi taxa de promovare plătită de către agenții economici din turism pentru a realiza o strategie de promovare și un plan de evenimente ce vor fi organizate.

Sediul social al O.M.D. Mamaia-Constanța va fi în cadrul Primăriei Constanța, iar sediul administrativ, în orice spațiu de închiriat de pe piață, unde își doresc membrii acesteia.

„Acest O.M.D. are o taxă pe care o colectează Primăria, taxa de promovare turistică, care în proporție de 90% vine la O.M.D. El se ocupă cu gestionarea, managementul imaginii stațiunii Mamaia și a Constanței. Banii aceștia s-au colectat, sunt blocați undeva la S.P.I.T., ideea e să se facă ceva. Toți își doresc ca Mamaia să fie mai cunoscută, mai ales în străinătate. Pentru că la nivel de stațiune, în acest moment, promovarea care se face este la nivel individual, pentru o locație sau alta, nu organizat, profesionist și competent, după o strategie, după un plan de activități. Iar O.M.D. va trebui să facă această strategie de promovare. (…)

Am insistat ca sediul social al O.M.D. să fie al Primăriei, iar cel administrativ poate fi oriunde, unde își găsește un spațiu de închiriat“, a mai explicat Măndilă.

Valentin ISPAS

Interviul complet cu George Măndilă:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.