Reducerile de personal din sistemul bugetar afectează și primăriile. Măsurile vin în contextul în care nu mai sunt bani – sunt instituții unde salariile și plățile către furnizori se fac cu întârziere de luni de zile. De la bugetul de stat nu se vor mai aloca bani cu atât de multă lejeritate ca în anul electoral 2024 (când a fost o adevărată risipă) și există riscul să nu existe fondurile necesare cofinanțării pentru proiecte prin PNRR. În situația dată, încă din septembrie 2024 a început o reorganizare a personalului, reorganizare ce va continua și în acest an (mai cu seamă că există și ordonanța-trenuleț care “stimulează” concedierile, acolo unde se impune).
La nivelul Primăriei Ovidiu, se va ajunge la o instituție în care vor fi cu 30% mai puțini angajați. Vor fi desființare 54 de posturi, din care 19 sunt ocupate, iar 35 sunt vacante. Din cele 19 ocupate, 10 sunt ale unor funcționari publici și 9 angajați contractuali. Lucrurile sunt luate gradual și după criterii ce țin de cazuri concrete și mai ușor de gestionat, astfel: din cei 19, 2 ies luna aceasta la pensie (se vor desființa și posturile, deci nu va fi nimeni angajat în loc), 4 ies la pensie în următoarele luni, iar restul de 13 pleacă din sistem prin procedură de disponibilizare (1 șofer a demisionat, 2 muncitori necalificați au demisionat) sau intră pe procedura de concurs. Vorbim despre 2 funcționari de la Impozite și Taxe, 1 de la Achiziții, 1 de la Aministrarea Domeniului Public și Prvat, 1 de la Evidența Populației, 1 de la Direcția Asistență Socală, 5 de la Poliția Locală, 1 de la Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență, 2 de la Club Sportiv Orășenesc Ovidiu. În total, 25 de persoane.
De precizat, în acest context al economiilor care se fac prin reducerea de personal, că, la nivelul orașului Ovidiu, sunt 29 de angajați ca asistenți personali pentru persoane cu dizabilități, iar aceștia, conform legii, nu pot fi disponibilizați. În plus, în orașul Ovidiu există și 5 asistați social (oameni care prestează diverse servicii contra unui ajutor de la stat, tot conform legii). Ca o paranteză, alte orașe au sute de astfel de asistați.
Revenind la reorganizarea din Primăria Ovidiu, acest process a început încă din septembrie 2024, când au plecat 3 oameni ca urmare a pensionării, 3 prin demisie și 1 prin transfer.
Înainte de a intra în vigoare ordonanța-trenuleț, Orașul Ovidiu (oraș de rang 2) putea avea, prin lege, conform numărului de locuitori, 148 de posturi (ocupate plus vacante). Odată cu demararea reorganizării (anticipate la Ovidiu încă de dinainte de ordonanță), în septembrie 2024 la nivelul primăriei erau 122 de angajați, iar prin plecarea a 7, în momentul de față sunt 115. Targetul este, însă, ca în până la data de 15 martie 2025 să rămână 94.
“Estimăm ca în 2026, prin alte reduceri, de 10%, să ajungem la 85 de angajați. În total, din septembrie 2024 și până în 2026, vorbim de o reducere de 30%, pentru a nu pune în risc orașul, legat de plăți ș buna funcționare, plus proiectele de dezvoltare care au nevoie de cofinanțare. Ca cifre, doar acum vorbim de o economie de 150 de mii lei noi pe lună. Înmulțit cu 12 luni, înseamă un 1 miliard și 800 de mii lei pe an”, a declarat, pentru Focus Press, primarul orașului Ovidiu, George Scupra.
Edilul a adăugat că și societățile subordonate primăriei intră în reorganizare și că cei care pleacă din primărie nu vor fi angajați în aceste societăți. Referitor la Poliția Locală, de unde , așa cum arătam mai sus, pleacă cei mai mulți oameni (5), edilul a precizat că orașul dispune de 400 de camere video (250 montate pe fonduri, recent) și că există și societatea de pază a primăriei, Ovi Protect, care asigură sprijin Poliției Locale. Pe lege, orașul Ovidiu putea avea numărul maxim de 16 polițiști locali. Toate cele 16 posturi au fost ocupate, însă, odată cu reorganizarea, vor rămâne 11 oameni.
Alexandra CUCU
Citește și:
sa nu fie pe criterii etnice…
Face reformă dură? Acum pleacă singuri cei mai vechi pe post, care țin în spate activitatea, si cei angajați de primarii anteriori.
Nu se poate face restructurare decât după reorganizarea administrativă cu comasarea primariilor si organizarea la termen de noi alegeri regionale, cu aprobarea unor organigrame adaptate cerintelor legale noi.
In perioada de tranzitie trebuie organizate cursuri urmate de teste cu suportul UE.
Nu dorim reforma? Alegem CG si iesim din UE si din NATO si ingrosam armata Rusiei impotriva occidentului decadent si in putrefactie.