Spitalul Municipal Mangalia, cu o existență de peste 40 de ani, care acordă asistență medicală pentru 60.000 de persoane, care trăiesc în oraș și în localitățile arondate, a primit anul trecut finanțare pentru digitalizare. Astfel, recent, unitatea medicală a lansat licitația pentru furnizarea unui sistem informatic integrat, în cadrul proiectului „Digitalizarea activității Spitalului Municipal Mangalia“.
În urma evaluărilor recente de ansamblu, s-a conturat necesitatea actualizarii funcționalităților actualului sistem informatic prin: adăugarea de noi module și componente informatice; corelarea și managementul optim al informaţillor specifice competențelor gestionate partajat de către spital; îmbunătățirea eficienței serviciilor publice asigurate în vederea eliminării birocrației, a costurilor excesive și a ineficienței; creșterea calității serviciilor electronice oferite pacienților.
În acest context, autoritatea contractantă a accesat fonduri europene din PNRR – Componenta 7 – Investiţia specific – Investiţii în sistemele informatice şi în infrastructura digitală a unităţilor sanitare publice.
Obiectivul general al proiectului îl constituie implementarea de măsuri de digitalizare necesare pentru a aborda calitatea datelor şi schimbul eficient al acestora în cadrul spitalului, raportat, pe de o parte, la relaţia cu furnizorii de servicii, proprii angajaţi şi pacienţi, şi pe de altă parte, la relaţia cu instituţiile colaboratoare. Soluția dorită are două componente majore de infrastructură, menite să aducă îmbunătățirea radicală a aspectelor deficitare în procesul de digitalizare a activității spitalului, respectiv software și hardware.
Valoarea totală a investiției este de 2.390.900 de lei, iar termenul-limită pentru depunerea ofertelor este 14.04.2025, ora 15.00.
Mihaela GIUGLEA