Compania Națională CF CFR SA – Sucursala Regională CF Constanța a lansat o consultare a pieței pentru estimarea valorii lucrărilor necesare obținerii autorizației de securitate la incendiu pentru clădirea de călători din stația CF Constanța. Aceste lucrări sunt împărțite în două etape: obținerea avizului de securitate la incendiu și întocmirea proiectului tehnic. Estimările valorice vor include cheltuieli pentru expertiza tehnică, obținerea avizului și proiectul tehnic.
Gara Constanța, cu o suprafată construită de 2.784,78 mp şi suprafaţă desfăşurată de 7.256,04 mp, categoria de importanță C, conform Hotărârii Guvernului României nr. 766/1997, clasa de importanță a construcțiilor II, conform P100/2013, face parte din categoria clădirilor pentru care este necesară obţinerea autorizaţiei de securitate la incendiu, conform prevederilor HG 571/2016.
Contractul se va desfășura în două etape: Etapa I pentru obținerea avizului de securitate la incendiu și Etapa II pentru întocmirea și predarea proiectului tehnic.
Estimarea valorică se va prezenta defalcat pe următoarele secțiuni: cheltuieli pentru expertiza tehnică, cheltuieli pentru obținerea avizului de securitate la incendiu și cheltuieli pentru întocmirea și predarea proiectului tehnic.
Clădirea de călători din stația CF Constanța este compusă din trei corpuri. Corpul C are regim de înălțime parter cu supantă, având o suprafață construită de 327,68 mp și una desfășurată de 1.154,91 mp. În acest corp se află un hol central tip atriu și spații comerciale. Corpul B are regim de înălțime subsol, parter și etaj, cu o suprafață construită de 327,68 mp și una desfășurată de 1.154,91 mp. În acest corp, subsolul este destinat spațiilor tehnice, parterul găzduiește un hol și case de bilete, iar etajul este destinat spațiilor administrative. Corpul A are regim de înălțime subsol, parter, etaj și etaj tehnic retras, cu o suprafață construită de 1562,12 mp și o suprafață desfășurată de 4.425,89 mp. La subsol se află două săli de cinema, grupuri sanitare și spații comerciale, iar la parter și etaj sunt amplasate spații comerciale, în timp ce etajul tehnic retras este destinat pentru diverse funcțiuni tehnice.
Data-limită pentru transmiterea propunerilor este 30 ianuarie 2025, iar data-limită de consultare este 4 februarie 2025.
În vara anului trecut, Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) Dobrogea a aplicat o amendă de 20.000 de lei pentru nereguli legate de apӑrarea împotriva incendiilor la Regionala Căi Ferate Constanța.
Reprezentanții CNCF CFR SA – SRCF Constanța ne-au transmis că, în cadrul lucrărilor de modernizare a Stației CF Constanța, finalizate în anul 2012, au existat vicii de proiectare, respectiv lipsa unei instalații de desfumare. În ciuda inițierii de licitații pentru contractarea unei firme specializate care să efectueze modificările necesare și să obțină autorizația de securitate la incendiu, nu s-au primit oferte. Drept urmare, a fost lansată o nouă licitație în acest sens.
,,În cadrul lucrărilor de modernizare a Stației CF Constanța, finalizate în anul 2012, au existat vicii de proiectare – lipsă instalație de desfumare. Constant, SRCF Constanța a inițiat licitații pentru contractarea unei firme specializate care să se ocupe de modificările necesare și, implicit, obținerea autorizației de securitate la incendiu, însă nu s-au primit oferte. Drept urmare, a fost lansată o nouă licitație în acest sens“, ne-au transmis reprezentanții Companiei Naționale CF CFR SA – Sucursala Regională CF Constanța.
Municipalitatea vrea să mute Gara Constanța
Primăria Municipiului Constanța intenționează să demareze un proiect pentru reconversia și regenerarea urbană a unor zone industriale degradate. În acest sens, a lansat și o procedură de licitație publică, al cărei termen-limită pentru depunerea ofertelor a fost 14 octombrie 2024. Până la această dată, au fost depuse trei oferte din partea operatorilor economici. În cursa pentru contractul de peste 1,7 milioane de lei s-au înscris Agorapolis SRL – cu subcontractorul Stereographic CAD –, KXL Studio SRL și asocierea formată din Civitta Strategy & Consulting SA (în calitate de lider) și Logic Plan SRL.
Scopul acestui Plan Urbanistic Zonal este îmbunătățirea calității vieții cetățenilor, atragerea de noi investiții publice și private, dar și optimizarea traficului și a infrastructurii. Conform Caietului de sarcini, la nivelul municipiului au fost identificate șase astfel de zone industriale.
Licitația prevede elaborarea Planului Urbanistic Zonal pentru reconversia și regenerarea urbană a zonelor industriale degradate din municipiu. Reglementarea urbanistică se va referi la o zonă în suprafață de aproximativ 420 ha, delimitată de Bulevardul I.C. Brătianu (ambele fronturi), str. Theodor Burada (ambele fronturi), Șoseaua Mangaliei (ambele fronturi), Bulevardul Aurel Vlaicu (ambele fronturi), Aleea Câmpinei, Intr. Câmpinei, str. Loan Ursu, Bulevardul Aurel Vlaicu, str. Cumpenei, str. Lon Casian, Intr. Sirenei.
Totodată, este menționată și relocarea Gării CFR și realizarea unui hub de transport intermodal în conexiune cu proximitatea autostrăzii sau identificarea de moduri de valorificare a Tunelului Anghel Saligny.
Andreea CONDURACHE
Singura primărie din România care face treabă asta. Ei abia au reparat(așa zic ei) cineva străzi și obiective din oraș și a durat trei și patru ani. Vă dați seama cît o să dureze construirea altei gări la fel de frumoasă și trainică ca actuala? Și cine știe unde va fi construită. În loc să se ocupe de construirea unui nou spital de boli infecțioase sau a noului spital regional el este pus pe distrus orașul.