Taximetriștii protestează împotriva noului regulament al transportului în regim de taxi, consilierii locali PSD și USR nu îl avizează

0
395
Foto: Primăria Constanța

De câteva luni, reprezentanții Primăriei Constanța se tot chinuiesc să convingă taximetriștii că noul regulament pe care îl propun este benefic și legal. Dar nici consilierii locali PSD și USR nu vor să îl aprobe.

Din luna martie a.c. se tot discută și dezbate noul Regulament privind organizarea și executarea serviciului de transport în regim de taxi în municipiul Constanța și nici până acum nu s-a ajuns la un consens. Reprezentanții Primăriei Constanța, viceprimarul Ionuț Rusu și Horia Constantinescu, directorul executiv adjunct cu atribuții de director general al Direcției Generale Gestionare Servicii Publice, s-au tot întâlnit cu reprezentanții taximetriștilor, dar nu au reușit să îi convingă pe aceștia că noul regulament este benefic prestării acestui serviciu.

Din acest motiv, Federația Șoferilor din România și Camera Taximetriștilor din Constanța vor organiza un protest vineri, 30 iulie a.c., în ziua în care are loc ședința Consiliului Local în care se va supune votului proiectul de hotărâre privind aprobarea acestui regulament.

În plus, aleșii locali PSD și USR nu au avizat acest regulament în Comisiile de specialitate ale Consiliului Local Constanța. De exemplu, în Comisia nr. 5, pentru administrație publică, juridică, apărarea ordinii publice, respectarea drepturilor și a libertăților cetățeanului, Cristian Tincu și Dede Perodin au votat împotriva avizării acestui proiect de hotărâre, iar viceprimarul Florin Cocargeanu și Mihai Ochiuleț s-au abținut.

Iar în Comisia nr. 1, de studii, prognoze economico-sociale, buget, finanțe și administrarea domeniului public și privat al municipiului Constanța , situația s-a repetat. Chiar mai mult, unul dintre consilierii locali PNL a avut un amendament.

Elena Nancu de la Serviciul Management, Drumuri și Transport din cadrul Primăriei Constanța a explicat că „la acest moment, lucrăm pe Regulamentul 464 din 2004, când a fost implementată Legea 38, privind transporturile.

Numărul de autorizații stabilit conform legii este de 4/1.000 de locuitori. Noi, în urma unei adrese înaintate către Institutul de Statistică, am primit un răspuns cu un recensământ – am revenit la dânșii cu o nouă adresă – din 2011. Urma să se realizeze unul în anul acesta, dar datorită pandemiei a fost amânat. Deci datele care le avem furnizate sunt cele cu numărul populației din urma recensământului din 2011, iar în baza lor ar trebui să avem 1.262 de autorizații de taxi.

Noi am achiziționat un studiu pentru stabilirea numărului necesar de autorizații pe raza municipiului Constanța. Studiul durează două luni, dar noi am vrea să mergem înainte cu acest nou regulament și să amendăm atunci articolul privind numărul de autorizații taxi, când vom avea rezultatele studiului. Pentru că ne lovim de o serie de probleme în exercitarea atribuțiilor.

De exemplu, avem lista amplasamentelor de așteptare pentru taxiuri pe raza municipiului. Conform vechiului regulament, acestea se înființează sau se desființează doar printr-un alt regulament, printr-o altă hotărâre de Consiliu. Ceea ce presupune îngreunarea exercitării atribuțiilor. În noul regulament am trecut în sarcina Comisiei de circulație această problemă. Am dori ca, pe viitor, înființarea sau desființarea stațiilor de taxi să se facă prin aviz de la Comisia de Circulație. Pentru că ședințele acesteia se țin cel puțin la două săptămâni, chiar săptămânal atunci când se cere, deci ne-ar înlesni cu mult munca.

Mai este problema vizării autorizației de taxi, care a fost anulată în 2010 din HCL 464. La momentul ăsta nu avem niciun termen, în Legea 38, pentru vizarea autorizației de taxi, avem doar termen pentru vizarea autorizației de transport. Și atunci rămânem cu o serie de autorizații neprelungite, dar care funcționează, pentru că nu le putem anula neavând bază legală.

De aceea propunem acest regulament, care prevede rezolvarea acestor situații“.

Cu toate aceste explicații, consilierul local PNL Teodor Popa a avut o întrebare clară și absolut necesară: „Văd că propuneți 1.600 de autorizații pentru activitatea de transport taxi. Ce faceți cu cei 129 care sunt în plus?“

Conform Elenei Nancu, numărul de 1.600 a fost păstrat, conform vechiului Regulament privind organizarea și executarea serviciului de transport în regim de taxi în municipiul Constanța, aflat acum în vigoare. Deși la acest moment sunt eliberate 1.729 de autorizații. Cele 129 care sunt în plus nu vor fi anulate, ci numărul acestora va scădea în mod natural, în aproximativ patru ani, speră administrația locală.

„Numărul este același din vechiul regulament. Noi am avut o serie de întâlniri cu reprezentanții asociațiilor reprezentantive, cu transportatorii autorizați, am tot avut o serie de dezbateri și nemulțumirea lor a fost legată de acest număr de autorizații, pentru că cel stabilit conform legii este unul mai mic decât cel existent la acest moment. Acum avem 1.729 de autorizații de taxi pe raza municipiului. Cel pe care îl stabileam noi conform legii într-adevăr era unul mult mai mic. Tocmai de aceea am lăsat 1.600, conform vechiului regulament, ce au fost atribuite atunci. Atunci a fost o suplimentare, prin dispoziție de primar, de aceea s-a ajuns la acest număr de 1.729, în 2004. În schimb, acum am lăsat acest număr, așteptăm rezultatul studiului și revenim asupra numărului de autorizații și vedem dacă va fi unul mai mare, mai mic, conform rezultatelor studiului. (…)

Nu se vor anula autorizațiile suplimentare față de numărul de 1.600. Numărul lor va scădea în mod natural, în decurs de trei-patru ani. Pentru că se vor anula autorizații în timp din diverse motive: nu se vizează la timp, sunt sancțiuni. Iar acestea nu se vor mai redistribui. Ele nu se vor anula la momentul intrării în vigoare a noului regulament“, a mai explicat Elena Nancu.

În acest caz, însă, apare întrebarea: dacă aleșii locali vor vota vineri, 30 iulie a.c., un regulament ce prevede maximum 1.600 de autorizații eliberate, dar rămân 1.729 de taxiuri în oraș, cum este acest lucru legal?

Din acest motiv, consilierul local PNL Teodor Popa a propus un amendament: „Păi și atunci ne puneți pe noi să aprobăm un regulament care nu se respectă? Dacă în regulament scrie 1.600 de autorizații și dumneavoastră ați dat și sunt acum 1.729, cum se va respecta regulamentul? Pentru că în regulament nu aveți un capitol care să prezinte această perioadă tranzitorie. Eu propun ca amendament că trebuie să includeți în regulament un astfel de capitol“.

Cu toate acestea, consilierul local PSD Marian Șerbănescu a votat împotriva avizării acestui proiect de hotărâre, alesul local USR Dumitru Caragheorghe s-a abținut, iar Teodor Popa, pentru cu respectivul amenadament. Doar Ateș Casimceali a votat pentru.

Aleșii locali PSD nu vor vota noul Regulament privind organizarea și executarea serviciului de transport în regim de taxi în municipiul Constanța deoarece consideră ilegală înființarea sau desființarea stațiilor de taxi doar cu avizul Comisiei de Circulație a Primăriei, acest atribut fiind al Consiliului Local, conform legislației în vigoare.

Iar consilierii locali USR se abțin tocmai din cauza numărului de autorizații de taxi, care conform Legii 38/2003 ar trebui să fie de doar 1.262, așa cum a recunoscut și angajata Primăriei Constanța. 

Rămâne de văzut ce se va întâmpla în ședința ordinară a Consiliului Local de vineri, 30 iulie a.c., ora 13.00. Taximetriștii cer retragerea proiectului de hotărâre de pe ordinea de zi a acesteia.

Valentin ISPAS

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.