Vineri seară, printr-un apel la 112 a fost solicitată ambulanța pentru o persoană în vârstă de 83 de ani care respira cu greutate. Aceasta a fost transportată la Spitalul Județean Constanța, dar a decedat după aproximativ douăsprezece ore, în secția ATI. Rudele venite la Morgă ca să ridice corpul neînsuflețit au fost informate că femeia nu a murit din cauza COVID-19, așa că au început pregătirile pentru o înmormântare după toate tradițiile ortodoxe. Însă, un SMS primit după câteva ore a dat totul peste cap!
Vineri seară, 04.12.2020, în jurul orei 20.00, o doamnă în vârstă de 83 de ani a fost transportată de urgență, cu ambulanța, la Spitalul Județean Constanța, deoarece prezenta dificultăți în respirație. A fost ținută pe un scaun în holul Unității de Primire Urgențe până la 4 dimineața, când a fost internată de urgență în Secția de Anestezie și Terapie Intensivă, deoarece starea de sănătate i se deteriorase rapid. Vorbise cu rudele în jurul orei 02.00, la telefon, și se plângea că este ținută în hol și nu este tratată, mai bine stătea acasă.
Sâmbătă dimineață, când rudele au sosit la spital pentru a se informa despre starea ei de sănătate, au aflat că aceasta a decedat, așa că au mers la Morgă, ca să-i ridice corpul neînsuflețit. Aici au fost informate că femeia nu a murit din cauza COVID-19, așa că au început să se pregătească pentru o înmormântare conform tradiției ortodoxe: au vorbit la casa mortuară, au anunțat preotul și rudele să vină la înmormântare, au dat comenzi pentru masa de după serviciul funerar etc. Însă un mesaj primit pe telefon, după câteva ore, a dat totul peste cap: au fost anunțați de Direcția de Sănătate Publică a Județului Constanța că pacienta a murit din cauza noului coronavirus.
A doua zi, angajatul Morgii Spitalului Clinic Județean de Urgență Constanța care le informase că aceasta nu a decedat din cauza infecției cu virusul SARS-CoV-2, chiar de două ori, a revenit asupra cauzei morții, declarând că testul RT-PCR pentru diagnosticarea COVID-19 a fost, de fapt, pozitiv.
„L-am întrebat chiar de două ori dacă a murit din cauza COVID, a zis că nu, chiar a doua oară s-a răstit, că ce nu înțelegem, n-are COVID. Ne-am gândit că măcar putem să o îngropăm creștinește, am anunțat rudele, am vorbit cu preotul și la casa mortuară, și apoi am primit SMS că testul e pozitiv. Păi ce să mai înțelegem, ce să mai facem, ziceai că ne-a pocnit cineva cu ceva în cap! Chiar așa să îți bați joc, în momentele astea…“, ne-a explicat un nepot al femeii decedate.
Așa că rudele femeii decedate au trebuit să contramandeze, uluiți și indignați, toate pregătirile făcute, singurul motiv primit pentru terifianta încurcătură fiind că angajatul a încurcat fișele. „El a zis că își asumă răspunderea, că a încurcat fișele, dacă vrem n-avem decât să facem sesizare la Parchet. Păi noi asta vrem?! Noi vrem ca acest lucru să nu se mai întâmple și altcuiva, nu se poate să ridici din umeri că ai greșit, în astfel de momente, trebuie ca managerul spitalului să ia măsuri ca astfel de probleme să nu mai apară“, a continuat nepotul pacientei care a murit din cauze „probabile“ până la acest moment.
Până la ora publicării articolului, reprezentanții S.C.J.U. Constanța nu au transmis un punct de vedere cu privire la cele reclamate. Vom reveni!
Valentin ISPAS