Nu a respectat regulile de circulație, a fost acroșat de un microbuz și a lovit 15 stâlpi de susţinere şi 8 parapete din zona mediană de pe A2. Nici o persoană nu a fost rănită, însă șoferul s-a ales cu sancțiune contravențională. Nemulțumit, a mers în instanță, contestând procesul verbal întrucât, potrivit acestuia, agentul constatator nu a descris suficient fapta.
Prin procesul-verbal de contravenţie, șoferul a fost sancţionat contravenţional cu amendă în cuantum de 580 lei, conform disp. art. 100 alin. 2 şi art. 108 alin. 1 lit. b din OUG 195/2002, pentru nerespectarea disp. art. 54 alin. 1 din OUG 195/2002.
În sarcina petentului s-a reţinut că a condus la data de 5.06.2021 ora 10.00, un autoturism pe A2, direcţia de mers către Bucureşti, iar în zona km 177 + 400 m, în timp ce circula pe banda nr. 1, a efectuat manevra de schimbare a benzii de circulaţie fără a se asigura că poate efectua această manevră în condiţii de siguranţă, iar în momentul pătrunderii pe cea de a doua bandă, a fost lovit în partea stângă spate de un alt autovehicul (microbuz) care circula pe banda nr. 2, proiectându-l pe acesta în parapetul din dreapta. S-a răsucit şi a lovit 15 stâlpi de susţinere şi 8 parapete din zona mediană.
Instanța a reținut că procesul verbal contestat a fost semnat de petent cu următoarea menţiune: m-am repliat pe banda nr. 1 şi atunci am fost lovit stânga spate cu mare putere. Mai exact, Din declaraţia șoferului, depusă la dosar rezultă că acesta, în timp ce se deplasa cu vehiculul pe A2 – banda 1, a depăşit un microbuz după care a intrat pe banda 1, şi a fost lovit cu putere pe partea stângă spate, care l-a proiectat în parapet dreapta.
Ce a decis expertiza tehnică
Conform raportului de expertiză tehnică judiciară auto, în analiza dinamicii producerii accidentului, sunt două variante privind poziţia în care se afla autoturismul marca Dacia, care circula pe banda a doua, după ce a trecut pe lângă microbuz.
Prima: autoturismul marca Dacia schimbă direcţia de mers, trecând de pe banda nr. 1 pe banda nr. 2, variantă susţinută de organul de cercetare în procesul verbal contestat.
A doua: autoturismul marca Dacia schimbă direcţia de mers trecând de pe banda nr. 2 pe banda nr. 1, pentru a elibera banda nr. 2.
În concluzie, expertul a arătat că varianta 2 este varianta corectă în care s-a produs accidentul.
Instanța a decis că vina a aparținut șoferului Daciei, motiv pentru care, la data de 5 decembrie, i-a respins, ca neîntemeiată plângerea contravențională în contradictoriu cu intimatul IGPR – Brigada Autostrăzi, Biroul de Poliţie Autostrada A2.
Liliana BELCIUG