Viceprimarii Constanţei, la raport. Declaraţii în exclusivitate pentru Focus Press, despre taxe, viitoare parcuri şi Registrul Spaţiilor Verzi

0
749

Viceprimarii municipiului Constanța, Ionuț Rusu (P.N.L.) și Florin Cocargeanu (U.S.R.), au fost prezenți în studioul Focus Press pentru a clarifica faptul că nu au birouri în sedii separate ale Primăriei deoarece nu se mai înțeleg. În plus, cei doi edili au vorbit despre taxe și impozite, Registrul Spațiilor Verzi, Regulamentul parcărilor, problema câinilor comunitari etc.

După aflarea veștii că Florin Cocargeanu se va muta în sediul S.P.I.T. de pe strada Sulmona, au apărut tot felul de bârfe și supoziții, chiar și bancuri cum că acesta ar fi fost evacuat din Primăriei. Cei doi viceprimari ai Constanței infirmă toate aceste lucruri și susțin că se înțeleg și colaborează foarte bine.

„Totul s-a întâmplat în urma unei discuții de comun acord, stăteam amândoi în același birou, se suprapuneau întâlnirile și nu era OK să continuăm așa. Am căutat soluții împreună, în Primărie spațiul este la capacitate maximă, chiar cred că este depășit. Ar fi existat o soluție în Primărie, ar fi însemnat foarte mult deranj, să mutăm oameni, să-i înghesuim în alte birouri, doar ca să eliberez eu un birou. Am găsit biroul de pe Sulmona, care era liber, este tot un sediu al Primăriei, deci nu am fost dat afară din Primărie. Este și aproape, am găsit biroul, care nu era folosit, și am zis că mă voi muta acolo“, a declarat viceprimarul Florin Cocargeanu.

De cealaltă parte, colegul său Ionuț Rusu îl consideră chiar un prieten pe cel care a ales să își amenajeze biroul într-un alt sediu al Primăriei. „Mă bucur că am stat o bună perioadă de vreme împreună, pentru că am avut șansa să ne cunoaștem și pentru că lucrăm împreună la atât de multe proiecte. Pot să spun că mi-am găsit un nou prieten, am văzut că rezonăm la multe lucruri și asta nu face decât să asigure un lucru bun pentru Constanța, pentru că dacă noi doi avem un dialog continuu, putem rezolva mult mai repede problemele care vin din societate. (…) În clipa de față, condițiile din pandemie ne-au arătat că trebuie să stăm foarte distanțați. Și noi trebuie să avem grijă unii de ceilalți să nu ne îmbolnăvim. Și dacă noi nu suntem responsabili și să dăm un exemplu, ce așteptări să avem noi de la constănțeni?“  

Viceprimarul Florin Cocargeanu are în subordine Serviciul Gestionare Spații Verzi, Serviciul Amenajări Urbane, Direcția Tehnologia Informației și Relații Publice, Serviciul Public de Impozite și Taxe, Compartimentul Gestionarea Bazei Materiale a Unităților de Învățământ Preuniversitar, potrivit propriilor declarații. Iar viceprimarul Ionuț Rusu – Direcția Generală de Asistență Socială, Direcția Organizare Evenimente Culturale, Sportive și Sociale, Serviciul Gestionare Animale Abandonate, Serviciul Gestionare Cimitire, Serviciul Management Drumuri și Transport public, Biroul Siguranța Circulației Urbane și Parcări.

Și ar putea urma schimbări ale șefilor acestor direcții și servicii, depinde de evaluarea muncii acestora. „Este posibil“, a spus Cocargeanu, iar Ionuț Rusu a completat: „Evaluarea muncii fiecăruia este continuă. Fiecărui coleg de-al nostru le sunt atribuite niște targeturi și, la momentul oportun, se va face o evaluare, când se va stabili dacă și le-a îndeplinit sau nu, în termen sau nu. Toată lumea este în evaluare, pentru că așa se cuantifică munca și produsul muncii fiecărui coleg“.

Două proiecte importante, în consultare publică

Cât privește taxele și impozitele locale, viceprimarul Florin Cocargeanu consideră că nu este momentul ca acestea să crească, în 2021: „Având în vedere contextul actual, nu cred că este momentul să crească taxele (…) Ne gândim să acordăm o bonificație nu numai pentru plata anticipată a impozitului, ci și pentru plata on-line a acestuia. Dar trebuie să vedem mai întâi impactul bugetar al unei astfel de hotărâri“.

Reamintim că Proiectul de hotărâre privind stabilirea impozitelor și taxelor locale la nivelul municipiului Constanța în anul 2021 este în dezbatere publică – http://www.primaria-constanta.ro/docs/default-source/documente-pwpmc/de-interes-public—legea-52-2003/transparen%C8%9B%C4%83-decizional%C4%83/proiect-hcl_forma-consolidata-la-data-de-08-12-2020.pdf?sfvrsn=4.

În scurt timp va intra în consultare publică și Regulamentul parcărilor din Constanța, lucru confirmat de către viceprimarul Ionuț Rusu, și ne vor fi prezentate soluții pentru rezolvarea problemei câinilor comunitari, ce vor fi implementate anul viitor.

„În momentul de față există mai multe grupuri de lucru, împreună cu domnul primar și cu diferiți colegi din diferite departamente, astfel încât se lucrează intens la un Regulament al parcărilor din Constanța și în cel mai scurt timp posibil îl vom prezenta pe site și va fi în consultare publică. (…)

Problema câinilor și pisicilor comunitare este una foarte serioasă în municipiul Constanța. În cel mai scurt timp posibil, probabil săptămâna aceasta, împreună cu un ONG, vom prezenta soluții pe care le avem în vedere pentru rezolvarea ei și pe care le vom implementa încă de la începutul anului viitor.

În acest moment, doar în cazuri de urgență, se mai capturează animalele de pe străzi, pentru că noi nu eutanasiem niciun suflet din Biobază și atunci nici nu putem să creeăm condiții inumane cățeilor, acum Biobaza este plină“, a explicat Rusu.

Noi parcuri în municipiul Constanța

Anul viitor, vor fi propuse și proiecte pentru amenajarea de noi parcuri în municipiul Constanța, de către consilierii locali U.S.R.-P.L.U.S., dar mai întâi trebuie schimbat un Plan Urbanistic Zonal. Până atunci, poate se va finaliza și recepționa Registrul Spațiilor Verzi și vom ști clar care este suprafața de spațiu verde pentru fiecare constănțean.

„Dacă reușim să crește suprafața de spațiu verde pe cap de locuitor, asta ne-ar bucura foarte tare. Avem niște proiecte în sensul ăsta: vrem un proiect pilot pentru un parc mic, de cartier, în zona Marvimex. În zona FinCoGeRo ne dorim un parc mai mare, dar există un Plan Urbanistic Zonal pentru P+15E și trebuie să vedem, mai întâi, dacă putem schimba P.U.Z.-ul respectiv. (…)

Trebuia să se facă recepția Registrului Spațiilor Verzi, s-a mai prelungit până la sfârșitul lunii ianuarie. S-a hotărât să se mai iasă în teren și, prin sondaj, să se verifice conformitatea lui cu realitatea. Ar exista niște neconformități în forma realizată până acum a Registrului, așa că trebuie să vedem dacă el este corect. Ne interesează foarte mult corectitudinea lui. De ce să facem un registru care nu ne ajută la nimic? El trebuie să cuantifice realitatea din teren“, a mai declarat Florin Cocargeanu.

Alte detalii despre atragerea de fonduri europene și activitatea Direcției de urbanism, în materialul video.

Valentin ISPAS

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.