VIDEO. Recomandările antrenorului de fitness Erdal Arif: cum scăpăm de kilogramele în plus, acumulate de sărbători

0
1456

Perioada sărbătorilor de Crăciun, An Nou au trecut, concediile s-au încheiat și suntem puși în fața faptului împlinit: cele câteva kilograme acumulate care ne dau bătăi de cap.

Trebuie precizat că și copiii au avut parte de același tratament, fiind cunoscut faptul că la români e tradiție din moși-strămoși să pui pe masa de sărbători sarmale, piftii, salata boeuf, cozonaci, adică bucate cu  multe calorii.

Dar ce te faci când aceste feluri de mâncare se depun, unde mai pui că această perioadă, cea a pademiei epidemiologice cauzată de virusul SARS-CoV-2, ne-a cam ținut în case, dat fiind faptul că municipiul Constanța și mai multe localități au fost carantinate.

Iubitorii de sport n-au mai putut frecventa sălile de sport ori să alerge pur și simplu pe faleză, pe malul mării sau să se plimbe relaxați pe străzile urbei.

Ce se întâmplă acum? Au mai mers oamenii la antrenamente? Merg acum şi ce este de făcut pentru a scăpa de kilogramele în plus?

Răspunsurile la aceste întrebări le-a oferit antrenorul de fitness Erdal Arif.

Erdal Arif este şi câștigătorul a mai multor medalii, fiind un înotător profesionist, totodată și instructor în acest domeniu pentru cei mici.

„În rândul populației a existat o reticență, în această perioadă, în contextul pandemiei de coronavirus, vis-a-vis de acest lucru, de a mai ieși din casă, a trebuit să fie redus colectivul, numărul de oameni cu care interacționezi. Oamenii au fost speriați și din cauza a ceea ce au auzit despre acest virus. Nu a fost vorba că nimeni nu a mai venit în săile de sport pentru a se antrena, ci, din volumul de 100% a scăzut undeva la jumătate. Pe perioada stării de alertă, a perioadei de carantinare, oamenii nu au mai frecventat sălile de sport ca înainte, oamenii au încercat să se depărteze cât de mult posibil unul de celălalt și oarecum să existe o interacțiune minimă între ei. În săli au fost prezenți, pe perioada carantinei, doar pasionații, marea majoritate a sportivilor de performanță și, fiindcă au fost instituite acele măsuri de siguranță, cu greu am reușit să mențimen clienții pe linia de plutire”, a explicat Erdal Arif.

Iar pentru că mâncarea din perioada sărbătorilor s-a depus, dându-ne bătăi de cap, Erdal ne recomandă să renunţăm la produse de panificație, la zahăr:

„În primul rând ar trebui să renunțăm la zahăr, să încercăm să îl eliminăm din alimentație, să încercăm să renunțăm ușor, ușor la lactate, vorbim în cazul adulților, nu în ceea ce îi privește pe copii și să evităm pe cât de mult posibil carbohidrații, combinații precum: carne cu orez, cartofi prăjiți cu friptură, prăjeile în general, și recomand să combinăm carbohidrații cu legume proaspete, să ajutăm corpul să treacă peste această perioadă destul de tumultoasă din punct de vedere al mâncării. Revenind la partea cu sportul, ține în fucnție de fiecare să își găsească o activitate să îl țină ocupat și mă refer aici la alergatul pe plajă dimineața sau seara, 30 de minute de efort zilnic, dar în cazul în care nu se poate zilnic, măcar de 2-3 ori pe săptămână, nu neapărat cu antrenor personal, dar exerciții pentru a se menține în formă, atât fizic, cât și din punct de vedere al sănătății, dar în primul rând trebuie să fim atenți la alimentație, cât de puțin sau mai mult putem”.

În ceea ce îi privește pe cei mici, din alimentație nu trebuie să lipsească mâncarea gătită, supe, ciorbe etc. și trebuie evitat pe cât de mult posibil mâncarea de tip fast-food:

„Din punctul meu de vedere, copilașii trebuie îndrumați către orice fel de sport, va avea un efect benefic asupra lor, vor crește disciplinați, vor fi organizați în viața de zi cu zi. Un copil care face sport va crește frumos, va înțelege ce înseamnă ”locul întâi și ultimul loc”, cu toții am fost acolo, cumva vor învăța să ocolească decepțiile. Ca recomandări: atenție asupra alimentației, să evităm cantitățile uriașe de zahăr și să încercăm să le oferim mâncarea gătită, produse tradiționale, pentru că sunt de fel foarte diversificate și nu îngrasă extraordinar de tare, să evităm să le dăm mâncare de tip fast-food, dacă nu se poate deloc, măcar destul de rar. Din baza complexității sportului, înotul este cel mai amplu, ajută la creșterea, dezvoltarea fizică, a gândirii, eu, unul, aș opta pentru acest sport pentru că l-am și practicat, deci aș fi ușor subiectiv. Copiii ar trebui înscriși, dacă vorbim de înot, de la o vârstă destul de fragedă, 4-5 ani pentru perioada de inițiere, se poate și mai devreme, dar aici intră programul ”Baby swim”, unde orele se practică individual, atenția fiind mult mai sporită”, a conchis Erdal Arif.

Loredana MIHAI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.