469 de avarii înregistrate de RADET de la începutul anului. Directorul Liviu Popa explică situaţia reţelei de termoficare

0
309
Avarie RADET

Problema avariilor la rețeaua de termoficare din Constanța este în atenția noii administrații locale, după ce vechea gardă a început câteva demersuri pentru accesarea unor fonduri europene pentru reabilitare. Chiar și așa, constănțenii mai au de îndurat pentru că lucrările de reparație ar putea începe abia în vara anului viitor, până atunci fiind nevoie de îndeplinirea unor condiții pentru a putea face un proiect pentru accesarea de fonduri europene.

Mulți constănțeni au dârdâit de frig zile întregi din cauza avariilor de la CET și RADET. În acest an, până la data de 21 decembrie, a.c., au fost înregistrate un număr de 469 de avarii la rețeaua de termoficare, un număr foarte mare ținând cont că un an are 365 de zile. Cu toate acestea, directorul RADET, Liviu Popa, susține că se intervine la fiecare avarie și că Primăria a început deja demersurile pentru înființarea unuei noi societăți care să poată accesa fonduri europene. Totodată, el a explicat şi de ce până acum nu s-au putut accesa fonduri.

„Aceste instalații au fost la Electrocentrale Constanța. Anul trecut în decembrie Primăria le-a cumpărat pentru a fi reabilitate constatându-se că aproape de 30 de ani nu s-au făcut reabilitări și coroziuniea se accentuează, iar de la iarnă la iarnă situația se agravează. Ca să poți să iei fonduri europene destinate înlocuirii conducetelor obligatoriu conducetele trebuie să fie în proprietatea municipalității. Atunci, administrația locală a făcut o strategie de încălzire a municipiului Constanța pentru următorii ani, cerință primordială pentru chestionarul de eligibilitate al finanțării europene. După ce se stabilește strategia trebuie să ai îndeplinită condiția ca obiectivul finanțării să îl ai în proprietate. Rețeaua aceasta fiind până atunci în proprietatea celor de la CET nu putea fi finanțată de către primărie”, a explicat Liviu Popa.

Acesta a precizat că noua societate va primi delegarea serviciului public de termoficare, condiție de finanțare, deoarece regiile nu se finanțează.

„Rețeaua a fost cumpărată în data de 1 ianuarie anul acesta și ne-a fost dată în administrare nouă pentru câteva luni, conform unei hotărâri de consiliu. Acum văd că perioada determinată de administrare a rețelei s-a prelungit la un an. Noi facem reparații să o ținem funcțională, dar noi nu suntem eligibili să luăm fonduri. Acum municipalitatea a stabilit că urmează să facă o societate care se va numi Termoelectrica Tomis SRL, societate care va primi delegarea serviciului public de termoficare, condiție de finanțare. Deci nu se finanțează regiile. În plus, RADET are licență de operare până la sfârșitul lunii iunie 2021. Deci până la data aceea primăria trebuie să își rezolve cumva problema și se vede în situația de a lua de la RADET rețeaua data în administrare și transferarea acesteia către noua societate. Astfel, devine eligibilă Primăria să accese fonduri europene, dar poate accesa și fonduri guvernamentale. Acum este un proces de reorganizare al sistemului de termoficare”, a mai adăugat directorul RADET Constanța.

De asemenea, el a specificat că angajații regiei au făcut eforturi susținute pentru a remedia toate avariile din acest an și că din eforturile pe care municipalitatea le face acum, la începutul verii ar putea începe reparațiile cu fonduri europene la întreaga rețea de termoficare.

„De la începutul anului și până luni aveam 469 de intervenții la rețeaua de transport. Asta este starea rețelei și de aceea ne-a fost data nouă în administrare întrucât CET-ul nu mai avea capacitatea să o mai țină în funcțiune. Din demersurile pe care Primăria le face în aceste momente este posibil ca din vara anului viitor să înceapă și șantierul de înlocuire a rețelelor. Noi avem obligația să ținem sistemul în funcțiune până atunci și când se ivește o avarie intervenim imediat și o reparăm”, a conchis Liviu Popa.

Mihaela GIUGLEA

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.