Administrația Porturilor Maritime exclude posibilitatea producerii unei tragedii în Portul Constanța, precum cea din Beirut

0
486
Compania Națională Administrația Porturilor Maritime

Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA anunță, prin intermediul unui comunicat, că toți operatorii care manipulează mărfuri periculoase în portul Constanța, categorie în care se încadrează și azotatul de amoniu (cel care a provocat explozia din portul din Beirut – n.r.), au obligația întocmirii unui plan de măsuri de securitate aprobat de ISU privind manipularea, depozitarea și transportul acestor tipuri de mărfuri.

Potrivit CN APM, azotatul de amoniu este folosit preponderent în industria producerii de îngrășăminte chimice, iar depozitarea se face în condiții speciale ferit de foc, în cantități limitate în funcție de concentrația de azot, culoare de acces între stive, ferit de materiale incompatibile (combustibili, lubrifianți, pulberi metalice).

În prezent, avem în evidențele CN Administrația Porturilor Maritime S.A. Constanța 5 operatori care efectuează operațiuni de încărcare/descărcare și depozitare temporară a acestui tip de marfă.

Acest tip de marfă este stocat în magazii specializate certificate în acest sens de ISU. Astăzi, 13 august 2020, sunt stocate 25.952 tone azotat de amoniu în portul Constanța, astfel: 

4.908 tone de azotat de amoniu sunt depozitate în magazii certificate la Schenker (Constanța Sud), urmând sa plece în următoarele 2 săptămâni în tranzit în Ungaria;

17.521 tone de azotat de amoniu sunt depozitate în magazii certificate la Chimpex (în zona de nord a portului Constanța);

3.523 tone de azotat de amoniu sunt depozitate la Midia Internațional (în zona Midia a portului Constanța)”, transmit oficiali CN APM.

De precizat că, de la începutul anului până în prezent, s-au operat în Portul Constanța 87.292 tone azotat de amoniu la navele maritime și fluviale, o cantitate normală și medie în raport cu cantitățile operate în ultimii 5 ani, după cum susțin spun cei de la CN APM.

Toți operatorii ce au operat acest tip de marfă îndeplinesc condițiile de siguranță impuse, conform ISU. Ultima navă cu azotat de amoniu a fost operată în data de 17 iulie 2020.  CN APM are proceduri de monitorizare și control a operațiunilor cu mărfuri periculoase, precum și personal instruit care efectuează inspecții în terminale, asigurându-se astfel de respectarea tuturor normelor în vigoare”, se mai arată în comunicat.

De precizat că, așa cum arătam într-un alt articol, o anchetă jurnalistică arată că o parte din întreaga cantitate, dacă nu cumva chiar toată cantitatea de azotat de amoniu operată în Portul Constanța provine din Georgia, de la aceeași fabrică de produse chimice care a furnizat o cantitate ceva mai mică statului Liban și care a provocat o explozie dezastruoasă în Beirut.

Mai mulți ingineri români, care au reușit să obțină un certificat de analiză a azotatului de amoniu depozitat în porturile românești, au demonstrat că este vorba despre un produs neconform, instabil în anumite condiții și cu un grad de risc ridicat.

Daniel ALBU

Citește și: Bombă cu ceas: Portul Constanța deține dublul cantității de azotat de amoniu care a aruncat în aer capitala Libanului

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.