Bombă cu ceas: Portul Constanța deține dublul cantității de azotat de amoniu care a aruncat în aer capitala Libanului

2
24627
Poarta 1 a Portului Constanța. FOTO Cătălin SCHIPOR

Situație îngrijorătoare la Constanța: tragedia din Beirut s-ar putea repeta, oricând, și la Constanța. Asta pentru că aceeași substanță care a provocat dezastrul din capitala Libanului, azotatul de amoniu instabil, se află depozitată, într-o cantitate de două ori mai mare decât în Liban, într-un depozit din Portul Constanța, dar și în alte porturi de la Dunăre. Cu alte cuvinte, Constanța se află pe un imens butoi cu pulbere care riscă oricând să sară în aer.

Acest tip de îngrășământ, catalogat ca fiind neconform, în urma unor analize, este produs de singura fabrică din Georgia de produse chimice, Rustavi Azot. Produsul neconform a fost descoperit de inginerii chimiști din România la o firmă din Oltenița, același produs care se flă și în depozitul din Portul Constanța, într-o cantitate destul de mare.

Foarte important de reținut că acest produs, provenit din Georgia, nu este același cu produsul care a tot fost depozitat în port de-a lungul timpului. De această dată vorbim despre un produs neconform, instabil și extrem de periculos.

De precizat că, de la începutul anului până în prezent, în România a fost pusă în circulație cantitatea de 52.301 tone de azotat de amoniu, provenit din Georgia, din care circa 38 de mii de tone numai prin portul Constanța. Aceeași sursă citată susține că în Portul Constanța Sud este depozitată o cantitate dublă față de cea care a explodat în Beirut. De precizat că pe data de 10 august în Portul Constanța Sud erau depozitate 4.908,82 tone, aproape dublul cantității care a explodat în Beirut, adică 2.750 de tone. Vom reveni cu detalii pe acest subiect.

Daniel ALBU

2 COMENTARII

  1. Când citesc asemenea articole mă bufnește râsul. România exporta și a manipulat anual, prin portul Constanța, sute de mii de tone de azotat de amoniu. Nu se poate face comparație cu Libanul. Sper să trimiteți în port autorul să poată vedea realitatea înainte de a face comparații. Produceți articole din acestea, cu asemenea titlu, doar pentru a atrage atenția eventual pentru a completa panica celor plini de scenarite. Îmi pare rău dar jurnalismul adevărat este rar în România.

  2. Numai că nava care a descărcat acea cantitate de azot a sosit în data de 05.08.2020.
    Motivul pentru care inca se afla depozitata acolo?! Autoritatile vamale încă nu au permis efectuarea formalităților vamale de import.
    A.mai fost un lot de 3000 de tone care într-o săptămână a și fost livrat către beneficiarii finali. Spațiul de depozitare este un loc răcoros și ventilat. Firma de paza care asigura securitatea acelui terminal, asigura de asemenea și ca zona de depozitarea a nitratului de amoniu sa fie in permanenta ferita de orice intervenție de orice natura astfel încât să nu se producă o situație periculoasa.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.