“Alba-neagra” cu parcările pentru mașinile de marfă: Primăria Constanța și-a schimbat punctul de vedere: acum cică ele există, dar în zona industrială

0
376
Foto cu rol ilustrativ, sursa foto: rentfrig.ro

Reprezentanții Primăriei Constanța se contrazic în propriile opinii, atunci când vine vorba despre locurile de parcare/staționare destinate mașinilor de marfă. Spunem asta pentru că li s-a cerut de mai multe ori puncte de vedere cu privire la acest subiect și de fiecare dată ne-au furnizat răspunsuri diferite.

Potrivit Hotărârii Consiliului Local nr. 184 din 2013, este interzisă staționarea sau parcarea tuturor vehiculelor a căroro masă maximă admisă depășește 2,4 tone în alte locuri decât în cele special amenajate. Potrivit unui răspuns al reprezentanților Confort Urban –  administratorul drumurilor, într-un dosar privind anularea unei amenzi, nu există astfel de spații amenajate pentru parcarea/staționarea unor autovehicule mai mari de 2,4 tone, deși polițiștii locali împărțeau amenzi șoferilor unor astfel de autovehicule pentru parcare neregulamentară.

Mai departe, în urmă cu câteva luni, în iunie mai exact, am întrebat și noi unde pot parca astfel de vehicule, pentru a-și putea descărca marfa sau pentru a staționa, fără ca șoferii să fie amendați de Poliția Locală.

Răspunsul a fost următorul:

Se face ca și până acum. Ddistribuitori au autovehicule până în 3,5 tone (deși nu este o regulă, pentru că au și mașini mai mari – n.r.). Pentru cei care încarcă/descarcă cantități mari, depozitele au spații private pentru această activitate. Dacă vorbim de staționare, locurile de parcare sunt standard pentru vehicule până în 3,5 tone, tot ce este peste, nu are loc de parcare special amenajat, cu excepția autocarelor pentru turiști care au spații rezervate în Mamaia și la Poarta 1”, se arată în răspunsul primit.

De precizat că șoferul unei dube de marfă de 2,4 tone a fost amendat, deși se afla pe un astfel de loc de parcare ”standard”, care mai era și închiriat, dar în fine.

În urma reclamațiilor primite din partea unor persoane care s-au lovit de această problemă, am întrebat încă o dată, în luna septembrie, printr-o adresă scrisă.

De data aceasta, răspunsul a fost, din nou, diferit față de cele anterioare:

Pentru autoutilitare cupriunse între 2,4- 3,5 tone destinate transportului de marfă, vă transmitem că acestea pot ocupa orice loc de parcare standard, semnalizat corespunzător atât timp cât nu depășesc limita marcajelor existente.  Pentru autoutilitarele care depășesc dimensiunea unui loc de parcare standard, sunt disponibile alveole longitudinale existente pe bulevardul Aurel Vlaicu, între podul de la IPMC și strada Cumpenei și pe strada Industrială”, susțin reprezentanții Primăriei Constanța.

Care-i adevărul?

Așa cum se poate observa, cei de la Confort Urban – administratorul drumurilor, au recunoscut, în instanță, că nu au locuri de parcare sau staționare, pe raza municipiului, pentru astfel de autovehicule, contrar răspunsului primăriei la prima noastră solicitare de furnizare informații pe acest subiect, când ni s-a sugerat că, de fapt, nici nu e nevoie de astfel de locuri în oraș, pentru că operatorii economici au propriile au propriile spații de depozitare cu parcări aferente (deși nu vorbim doar despre Auchan, Peny sau Metro), iar, mai nou, ni s-a comunicat că mașinile de marfă pot parca pe orice loc de parcare standard sau în zona industrială, pentru cele mai mari.

Concluzie: ori s-au grăbit să se ”miște”, ori singurul răspuns corect este cel oferit judecătorilor, pentru că, nu-i așa, în instanță nu poți umbla cu minciuni.

Vom verifica și noi, pentru a nu lăsa loc de interpretări.

Daniel ALBU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.