La începutul lunii iulie a.c., Primăria Constanța a inițiat achiziția Serviciului de elaborare documentaţie tehnico-economică aferentă obiectivului de investiţii „Reabilitare clădire Colegiul Naţional Mihai Eminescu (studii de teren, expertiză tehnică, DALI, PT, DTAC, avize, altele)“. Pe 20 iulie, însă, a anulat-o, din cauza unor abateri grave de la prevederile legislative.
Primăria Constanța își dorește să reabiliteze și clădirea în care funcționează Colegiul Național „Mihai Eminescu“ așa că, la începutul lunii iulie a.c., a demarat licitația pentru atribuirea contractului de elaborare a documentației tehnico-economice necesare: studii de teren, expertiză tehnică, Documentația de Avizare a Lucrărilor de Intervenție, Proiectul Tehnic, Documentația Tehnică pentru obținerea Autorizației de Construire etc. Valoare maximă estimată a achiziției era de 403.131 de lei.
Documentația urma să fie realizată în patru faze:
– Faza I. Elaborare studii de teren (studiu geotehnic, studiu topografic), expertiza tehnica,
– Faza II. Elaborare Documentație de avizare a lucrărilor de intervenții si documentatii pentru obtinerea avizelor/acordurilor,
– Faza III – Elaborare Proiect pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC), Proiect de Organizare a Execuției lucrărilor (POE), Proiect Tehnic (PT), Caiete de sarcini (CS) și detalii de execuție (DDE),
– Faza IV – Prestarea serviciului de asistență tehnică din partea proiectantului.
În data de 13 iulie a.c., angajații Primăriei au realizat, însă, în urma solicitărilor de clarificări ale firmelor interesate, că imobilul în care funcționează Colegiul „Mihai Eminescu“, de pe strada Traian, este monument istoric de categoria A, fiind construit în perioada 1906 – 1908. Așa că au modificat cerințele referitoare la personalul necesar pentru elaborarea documentației, deoarece în cazul monumentelor istorice, potrivit legislației în vigoare, proiectele de intervenție se realizează numai de către experți atestați de Ministerul Culturii. Și au extins termenul până la care se puteau depune ofertele, cu șase zile.
Cu toate acestea, după o săptămână, administrația locală a anulat achiziția, din cauza abaterilor grave de la prevederile legislative, care afectează procedura de atribuire, constatând erori și omisiuni din partea sa, și aflându-se în imposibilitatea de a adopta măsuri corective fără ca acest lucru să conducă la încălcarea principiilor elementare ce stau la baza atribuirii contractelor de achiziție publică.
Rămâne de văzut dacă licitația va fi reluată.
Valentin ISPAS