Angajații susțin că ARSVOM nu poate fi desființată

0
1541
Nava Artemis a ARSVOM. FOTO ARSVOM

Deși ministrul Transporturilor a anunțat că Agenţia Română de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare va fi desființată, angajații instituției susțin că acest lucru nu este posibil și că declarațiile lui Drulă dovedește incompetența sa.

Duminică, 4 iulie a.c., Cătălin Drulă a declarat că Agenţia Română de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare (A.R.S.V.O.M.) va fi desființată și că atribuţiile acesteia vor fi preluate de Inspectoratul General pentru Situații de Urgență.

Reacția ministrului a venit după arestarea la domiciliu a directorului agenției, Daniel Manole, acuzat de către procurorii D.N.A. de constituire a unui grup infracțional organizat, abuz în serviciu, dacă funcționarul public a obținut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit, și luare de mită.

„Vreau să salut acţiunea procurorilor. Cred şi am crezut întotdeauna că puterile statului trebuie să îşi facă fiecare treaba, noi putem să mergem până la un punct. Chiar la acea Agenţie Română de Salvare a Vieţii Omenești pe Mare, noi aveam un control pornit la cererea mea. Dacă vă aduceţi aminte, în martie s-a scufundat un vas ucrainean, iar vasul A.R.S.V.O.M. n-a prea putut ieşi din port că era vreme rea şi barca pe care ei au dat milioane de euro nu poate funcţiona pe vreme rea. Am trimis un corp de control acolo, un control încheiat, care a ridicat o serie largă de probleme pe zona de achiziţii.

Am un anunț de făcut, această agenție va fi desființată. Am discutat și cu premierul României și și-a dat acordul. Atribuțiile A.R.S.V.O.M. vor fi preluate de I.G.S.U. Pentru că, de fapt, nici nu își avea neapărat rostul, acum vedem și aceste acuzații, există suspiciuni mari de integritate, în orice caz de competență“, a declarat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, la Timișoara.

Cu toate acestea, scafandrii A.R.S.V.O.M. susțin că acest lucru este imposibil, mai ales pentru că existența instituției este obligatorie conform Tratatului de preaderare al României la U.E., dar și pentru că I.G.S.U. nu are niciun acord recunoscut, de exemplu, de Organizația Maritimă Internațională.

„Dezmintim toate afirmațiile ministrului Drulă, deoarece Corpul de control pe care l-a trimis Ministerul Transporturilor a primit un raport complet cu privire la intervenția în discuție și ar trebui să știe foarte bine faptul că nava S.A.R. (Searh and Rescue) ARTEMIS, aparținând A.R.S.V.O.M. Constanța, a fost întoarsă de către Centrul Maritim de coordonare aparținând Autoritatea Navală Română – Ministerul Transporturilor de la distanță de 40 de mile marine (74 km), iar nava care a intervenit se afla la 18 mile de cargoul în dificultate și tot a avut nevoie de două ore pentru a se apropia, în vederea salvării echipajului.

Mai mult decât atât, A.R.S.V.O.M. este cuprins în Tratatul de preaderare la Comunitatea Europeană, iar I.G.S.U. nu are niciun fel de acord recunoscut de IMO sau OPITO.

Concluzionăm faptul că ministrul Drula are cea mai incompetentă poziție pe această temă, din cauza reacției sale rupte de realitate“, a transmis Sindicatul scafandrilor din cadrul A.R.S.V.O.M.

V.I.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.