Compania Națională de Căi Ferate „CFR“ continuă demersurile pentru demararea lucrărilor de modernizare a tronsonului feroviar dintre Constanța și Mangalia. După emiterea acordului de mediu, la începutul lunii septembrie a.c., acesta se află în consultare publică.
Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Constanța anunţă publicul interesat asupra deciziei de emitere a acordului de mediu pentru proiectul „Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Constanța – Mangalia“, propus a fi amplasat în extravilan și intravilan, în municipiul Constanța, comuna Agigea, orașul Eforie, orașul Techirghiol, comuna Tuzla, comuna 23 August și municipiul Mangalia.
Proiectul acordului de mediu şi informaţiile relevante pentru luarea deciziei pot fi consultate la sediul APM Constanța, de pe strada Unirii nr. 23, în zilele de luni până vineri, între orele 9.00 și 16.00, cât şi la adresa de Internet http://apmct.anpm.ro. Observaţiile / contestaţiile publicului se primesc la sediul agenției, până în data de 22 septembrie a.c.
Printre obiectivele proiectului se regăsesc: electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată existente, pe tronsonul CF Constanța – Mangalia, pentru creșterea vitezei de circulație a trenurilor la 160 km/h, respectiv 120 km/h; creșterea numărului de trenuri de călători, prin îmbunătățirea capacității de circulație, și a numărului de călători între orașele Constanța și Mangalia; modernizarea/consolidarea/repararea clădirilor, spațiilor destinate serviciilor pentru călători, a zonei comerciale și asigurarea facilităților pentru persoanele cu mobilitate redusă, handicap vizual, auditiv, prin corelarea cu alte proiecte de investiţii aflate în pregătire/derulare/implementare în domeniul infrastructurii rutiere/feroviare; dublarea tronsoanelor de cale ferată simplă, acolo unde necesitatea satisfacerii traficului prezent și de viitor o impune; modernizarea echipamentului de telecomunicații, inclusiv a sistemului de informare a publicului călător.
Valoarea contractului de lucrări este de 7.770.000 de lei, fără TVA, iar sursa de finanțare va fi asigurată din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), capitolul Proiecte de electrificare și reabilitare cale ferată, cu perioada de elaborare 2021 – 2030. Durata contractului este de nouă luni.
Viteza maximă pe Constanța – Mangalia va crește la 120 km/oră
După finalizarea proiectului, lungimea liniei duble va crește, de la 9,6 km în prezent (între Constanța și Agigea Ecluză, unde este și electrificată), la 26,4 km. În prezent, viteza maximă pe ruta Constanța – Mangalia este de 80 km/oră (doar pe tronsoane mici), iar după modernizare se estimează că va fi ridicată la 120 km/oră.
Loredana MIHAI
Citește și: