Mai mulți români au fost discriminați de compania Wizz Air, după ce avionul în care se aflau a fost întors din drum pe Aeroportul Băneasa. Cei de la aeroport au primit prin email indicații prin care li se cerea atenție sporită față de străini, să fie cazați la hotel, în timp ce față de români… mai nimic! Celor 120 de români aflați la bord li s-a recomandat să se descurce fiecare cum poate.
Informațiile ne-au fost furnizate de un român aflat la bordul avionului care a decolat, luni seara, de pe Aeroportul Băneasa, cu destinația Abu Dhabi. Precizăm că este vorba despre o persoană care trebuia să se prezinte a doua zi la serviciu, nu despre un turist aflat în vacanță.
Zborul a fost programat, oficial, la ora 18:40, însă a avut o oarecare întârziere, de aproximativ 30 de minute, însă acest aspect nu a fost atât de grav, față de ceea ce avea să se întâmple.
În avion se aflau, în total, circa 150 de pasageri, dintre care 120 erau români, iar restul erau de alte naționalități, potrivit informațiilor primite. După decolare, avionul companiei Wizz Air a ajuns până deasupra Turciei, iar acolo a primit interdicție de intrare în zona Emiratelor, fiind returnat pe aeroportul Băneasa de unde plecase.



”Când am aterizat pur și simplu s-a făcut discriminare față de români. Posesorilor de pașapoarte străine li s-a oferit cazare, iar recomnadarea pentru noi a fost să ne descurcăm cum putem. Ni s-a sugerat să facem rezervare prin call center, asta la ora 22.30, cand programul lor se terminase de la ora 18.00.
După multe încercări, am reușit să vorbim la call center în Ungaria, iar cei de acolo habar nu aveau că avionul se întorsese la locul de plecare. Ei știau ca avionul avea doar întârziere.
Între timp, mi-au cumpărat bilet la o altă companie, am mai cheltuit încă 2000 de lei în plus. Surpriza-surprizelor a venit marți după-amiază când ne-au anunțat că au reprogramat zborul, însă până la ora 14.00 nu am avut nici o informație legata de această reprogramare pentru ora 17:00. Poate aș fi scutit niște bani. Așa am avut o vacanță forțată de o zi și timp pierdut prin aeroport”, a declarat, pentru Focus Press, M.N.
Mai pe scurt, românii au fost debarcați și lăsați să se descurce, iar conform reclamantului, în ceea ce-l privește, a fost nevoit să dea alți bani la o altă companie pentru a putea pleca la muncă, cu o zi întârziere, asta pentru că cei de la Wizz Air nu au bunăvoit să-i anunțe din timp că există posibilitatea reprogramării zborului a doua zi după incident.
Citește și: Constănțean umilit de Wizz Air pe aeroport: i-a fost refuzată îmbarcarea în avion, fără explicații
Așa cum am mai arătat și în urmă cu câțiva ani, aceeași companie a refuzat, fără niciun motiv, îmbarcarea unui bărbat din Năvodari care trebuia să ajungă la muncă în Olanda, caz mediatizat în 2021.
Interesant este faptul că această companie prezintă informații vagi pe site-ul oficial, iar pentru a putea afla mai multe detalii este nevoie de crearea unui cont.
Daniel ALBU