Deși soarta financiară a pasajului rutier de la intersecția bulevardelor Tomis cu Aurel Vlaicu este încă incertă, Primăria Constanța a continuat licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor. După mai multe termene amânate, pe 2 decembrie 2025 a fost ultima zi în care operatorii economici au putut să depună oferte. Contractul cu o valoare estimată de 50 de milioane de lei a atras interes din partea mai multor firme cunoscute la nivel național, pentru proiectele de mare anvergură în care au fost implicate.
Primăria Municipiului Constanța a lansat vara trecută, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, procedura de licitație publică pentru achiziția serviciilor de proiectare, asistență tehnică și execuție lucrări pentru realizarea obiectivului de investiții „Pasaj rutier denivelat la intersecția Bulevardului Tomis cu Bulevardul Aurel Vlaicu”.
După mai multe amânări ale termenului-limită pentru depunerea ofertelor, generate de mici modificări apărute în documentație, Primăria Constanța a primit cinci oferte.
Prima ofertă a fost depusă de STRABAG, una dintre principalele companii de construcții din Europa, având subcontractori pe Ekcon CEI SRL, Luxten Lighting Company SRL, Zublin Romania SRL, MDM Green Partners SRL, dar și pe Inegrated Road Solutions SRL.
STRABAG este activă pe piața românească din anul 1991 și și-a stabilit sediul social în București în anul 1994. În prezent, grupul STRABAG are filiale în toate regiunile importante din România. Compania este deținută de BAU Holding Beteiligungs GMBH și Stabag Brvz GMBH. În 2024, compania a raportat o cifră de afaceri 1.745.521.750 lei și un profit net de 101.341.607 lei.
O altă ofertă a fost depus de Tracon SRL, alături de subcontractorii Protelco SRL și Prospect Drill SRL.
Tracon SRL a fost înființată în data de 29 mai 1991, având sediul pe Splaiul Unirii nr. 16, Sectorul 4 din București. Administrator este Petrișor Lucian Ninoiu, care este și asociat cu 10% din capitalul social, alături de Mihai Manea (78%), Eliza Desdemona Manea (10%) și fostul senator de Constanța Nicolae Moga (2%).
Asocierea Freyom SRL (lider) – Procons Group SRL cu subcontractorii Inginerie Drumuri și Poduri SRL, Aedilis Proiect SRL, Geodesign SRL, Redis SRL, Ecology View SRL, Cornel & Cornel Topoexim SRL, Pado Group Infrastrctures SRL, Walhalla Invest Prodcomimpex SRL, Crito Prod SRL, Empo Consult SRL, Procons Group.
Freyrom SA a fost înființată în România în anul 1996, ca parte a Grupului Freyssinet International & Cie. Asociați persoane juridice sunt: Freyssinet Participation SARL și Soletanche Freyssinet. În anul 2024, compania a înregistrat o cifră de afaceri în valoare de 78.764.463 de lei și un profit net de 3.184.930 de lei.
Procons Group SRL a fost înființată în anul 2008 și are sediul în județul Bihor. Administrator și unic asociat este Vlad Moldovan. În anul 2024, compania a raportat o cifră de afaceri în valoare de 101.589.643 de lei și un profit net de 25.457.716 lei.
Ofertă a depus și Asocierea Autoprima Serv SRL (lider) – Drum Pod Invest SRL – CML.RO SRL, având subcontractori pe Helmert SRL, Muzeul de Istorie Națională și Arheologie Constanța, Gazmind SRL, San Electroterm Grup, Danavi SRL, Radu Luca Vision si Proiect-Construct Regiunea Transilvania SRL.
Autoprima Serv SRL a fost înființată în anul 1999 și are sediul pe Bulevardul Mamaia din municipiul Constanța. Firma se ocupă de lucrări de construcții a drumurilor și autostrăzilor. Administratori și asociați sunt Adrian și Iudit Balagiu, fiecare cu câte 50% din capitalul social. Pentru 2024, societatea a raportat o cifră de afaceri în valoare de 323.614.192 de lei, un profit net de 45.079.780 de lei și datorii de 88.409.401 lei, cu 210 angajați.
Drum Pod Invest SRL a fost înființată în anul 2004 și are sediul în județul Iași. Asociați îi regăsim pe Radu Judele și Loredana Emanuela Judele. Pentru anul 2024, compania a înregistrat o cifră de afaceri în valoare de 6.401.479 de lei și un profit net de 293.375 de lei.
CML.RO SRL a fost înființată în anul 1997 și are sediul în județul Bistrița Năsăud. Vasile Ros și Hannelore Dorin Bucur sunt asociații societății care se ocupă cu lucrări de construcții a drumurilor și autostrăzilor. În 2024, societatea a înregistrat o cifră de afaceri în valoare de 182.290.669 de lei și un profit net de 9.241.175 de lei.
Ultima ofertă a fost depusă de Asocierea formată din Swietelsky Construct SRL (lider) – Swietelsky Magyarorszag Kft. Subcontractori sunt San Electroterm Grup SRL, Eckon CEI SRL, VCE Vienna Consulting Engineers, Asfalt Dobrogea SRL, Zublin Romania SRL, Drum Serv SRL.
Swietelsky Construct SRL are sediul în București. Unicul asociat este Swietelsky AG din Austria. Anul trecut, sociatatea a înregistrat o cifră de afaceri în valoare de 98.716.486 de lei și un profit de 2.295.421 de lei.
Ce prevede proiectul?
Revenind la licitație și, implicit, la proiect, aceasta vizează proiectarea, execuția și asistența tehnică pentru construcția unui pasaj rutier la intersecția Bulevardelor Tomis și Aurel Vlaicu, o lucrare care ar urma să decongestioneze traficul, zona fiind cunoscută ca una dintre cele mai aglomerate puncte rutiere din oraș. Traseul proiectat se suprapune în totalitate pe traseul bulevardelor deja existente. Având în vedere că este vorba de o intersecție, vor fi asigurate trei benzi pe sens, astfel încât fiecare sens să aibă o bandă dedicată.
Studiul de fezabilitate completat cu elemente specifice din Documentația de Avizare a Lucrărilor de Intervenții a fost realizat de Expert Proiect 2000 SRL.
Durata de realizare a obiectivului de investiții (realizare documentații și execuție lucrări) este de: 120 de zile de la data ordinului de începere, pentru proiectare, și 20 de luni de la data ordinului de începere, pentru execuție.
Primarul Vergil Chițac a declarat, recent, într-un interviu pentru Focus Press, că taxa de dezvoltare, ce ar urma să fie introdusă anul viitor, ar urma să constituie principala sursă de finanțare a acestui proiect, cât și pentru cel ce vizează construirea Bulevardului Madrid.
Asta deși, inițial, viceprimarul Costin Răsăuțeanu dădea asigurări că proiectul va fi construit fără nicio contribuție din bugetul local și că banii ar urma să vină prin Planul Național de Redresare și Reziliență. (https://focuspress.ro/costin-rasauteanu-pasajul-rutier-de-la-intersectia-bulevardelor-tomis-si-aurel-vlaicu-prinde-contur/)
Andreea CONDURACHE
Citește și:




























