Conducerea CJC a minţit în luna iunie! Se pregătea doar de campanie electorală

0
1350

La începutul lunii iunie, încă președintele Consiliului Județean Constanța, Horia Marius Țuțuianu, era pe șantier, în vizită la lucrările de reabilitare a Drumului Județean 225, promițând asfaltarea acestuia în totalitate. N-a fost să fie!

Marți, 06.10.2020, cu ocazia unei deplasări prin partea de nord a județului Constanța, reporterii Focus Press au reînvățat pe propria piele că politicienii de la malul mării nu s-au dezbărat de vechile metehne nici măcar în acest an electoral, ci dimpotrivă: recurg tot la minciună, pentru a convinge electoratul să-i voteze. Am redescoperit cu mirare, căci la cât de multe fotografii și-a făcut încă președintele Consiliului Județean Constanța prin județ, lăudându-se cu lucrările de asfaltare ale drumurilor județene, credeam că nu vom mai descoperi hârtoape și cratere de nedescris pe acestea, că după atâția ani putem vizita fără griji județul Constanța, rămânând doar unii primari de admonestat, pentru starea drumurilor din localități. N-am fi crezut că vom redescoperi același drum groaznic deteriorat, aproape impracticabil, de la Vulturu la Pantelimon și apoi pe D.J.226B.

Pe seară, prin câmpuri, fără semnal la telefonul mobil, nu e indicat să vă avântați pe D.J. 225, de la Vulturu la Pantelimon, și apoi pe D.J. 226B, spre D.N.2A. Vă spunem după propria experiență trăită marți, 06.10.2020, când am crezut că nu mai ajungem la Drumul Național, spre Constanța.

Așadar, acum patru luni, Horia Marius Țuțuianu se fotografia pe D.J. 225, cu muncitorii care deja începuseră decopertarea drumului, și ne transmitea „continuăm să muncim în interesul locuitorilor județului Constanța. Legăturile rutiere dintre localități contribuie în mod semnificativ la dezvoltarea fiecărei zone. O infrastructură de calitate și sigură pentru circulația trasportului de persoane și de marfă atrage după sine o creștere economică în comunități.

Pentru anul în curs ne vom focusa pe zona de nord a județului și am demarat deja lucrările la D.J. 225, Saraiu – Dulgheru – Vulturu – Runcu – Pantelimon – Târgușor. Drumul are o lungime de 36 de kilometri și va fi refăcut în totalitate. Colegii de la Regia Autonomă Județeană de Drumuri și Poduri Constanța au început decopertarea stratului de uzură învechit, urmând ca, apoi (!!!), să realizeze lucrări de turnare a unui covor asfaltic nou, de refacere a acostamentelor pietruite și reprofilare/decolmatare rigole.

În cel mai scurt timp, locuitorii acestei zone vor beneficia de o rută pe care circulația automobilelor se va realiza în cea mai mare siguranță“.

Dar nu, nu, nu va fi așa: au trecut patru luni, lucrările nu s-a terminat și nu tot drumul va fi refăcut, așa cum am aflat, ieri (07.10.2020), de la administratorul special al Regiei Autonome Județene de Drumuri și Poduri Constanța, Lucian Lungoci. Căci domnul Horia Țuțuianu nu a binevoit să răspundă apelurilor și mesajelor noastre, iar instituția pe care o conduce nu are purtător de cuvânt, așa cum, de asemenea, am descoperit ieri, potrivit unui angajat la C.J.C., pe care îl cunoșteam ca purtător de cuvânt al Consiliului Județean Constanța.

Noroc că, într-un final, a răspuns Lucian Lungoci și ne-a explicat situația, deși a ținut să precizeze că trebuie să remarcăm că, în ultimii patru ani, au fost asfaltați 466 de kilometri de drum județean, numai în 2020 90 de kilometri, iar până la finele anului vor mai fi reabilitați 18 kilometri, dacă vremea permite.

Legat de D.J.225, a fost asfaltat sectorul Saraiu – Dulgheru – Vulturu și Pantelimon – Târgușor. Sectorul Vulturu – Runcu s-ar afla în lucrări de reabilitare chiar în prezent (deși nu am văzut niciun utilaj pe drum și nicio urmă de intervenție, însă Lucian Lungoci ne-a declarat că acestea se retrag seara). Iar sectorul de drum Runcu – Pantelimon nu va fi deloc asfaltat. Adică… deloc! Adică Horia Marius Țuțuianu ne-a spus lucruri parţial adevărate. Nu se reabilitează 36 de kilometri, nu va fi refăcut în totalitate D.J. 225, așa cum promitea la începutul lunii iunie a.c.

„În ultimii patru ani, am intervenit pentru reabilitare acolo unde drumul necesita doar lucrări de decopertare și asfaltare. Bucata Runcu – Pantelimon nu a fost inclusă în programul de lucrări, pentru că pe acest tronson sunt necesare reparații capitale, modernizare, să spunem, altfel turnăm degeaba asfalt, nu rezistă nici patru luni. Pentru că de la Runcu spre Pantelimon și apoi spre D.N. 2A trec zilnic 200-250 de camioane de peste 40 de tone fiecare, pentru că în zonă sunt patru cariere de piatră. Sectorul ăsta de drum nu are fundație, s-a făcut acum 70 de ani. El trebuie evacuat în totalitate, lățit la 7m, să îi facem o fundație de 100cm și apoi să turnăm două straturi de asfalt. De ce să reabilităm 20 de kilometri de drum pe care circulă cei de la carieră, în loc să reparăm cu aceeași bani 200 de kilometri în alte zone, de care beneficiază mai mulți cetățeni? Și oricum, trebuie găsită sursă de finanțare! Există cadastru, expertiză tehnică, studiu de fezabilitate, dar nu sunt bani, trebuie găsită o sursă externă de finanțare. Pentru reabilitarea lui am cheltui bugetul pe doi ani pe care îl folosim pentru repararea altor drumuri“, ne-a declarat Lucian Lungoci.

Aşadar, D.J. 225 nici măcar nu va fi reparat în totalitate.

Nu, locuitorii acestei zone nu vor beneficia, nici pe mai departe, după atâția și atâția ani, de o rută pe care circulația automobilelor se va realiza în cea mai mare siguranță, pentru că pe mai-marii de la judeţ nu i-a interesat asigurarea unei infrastructuri de calitate și sigure pentru circulația trasportului de persoane și de marfă, care ar atrage după sine o creștere economică în comunități, așa cum au declarat la începutul lunii iunie a.c. Iar D.J. 226B, spre D.N. 2A poate niciodată!

Valentin ISPAS

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.