Primarul Constanței, Vergil Chițac, a anunțat într-un interviu pentru Focus Press că a fost semnat contractul de proiectare și execuție pentru bulevardul Madrid. Oyl Company Holding AG SRL din Călărași, una dintre cele mai puternice companii de profil, a câștigat contractul în valoare de 43.760.042,48 lei, fără TVA. Deși Ministerul Dezvoltării a trimis o circulară prin care anunța că proiectele care nu sunt în stadiu avansat de execuție vor fi sistate din lipsă de fonduri, primarul Vergil Chițac a dat asigurări că proiectul va merge înainte cu fonduri din bugetul local.
Contractul a fost atribuit în cursul zilei de 17 noiembrie 2025 și prevede elaborarea documentației tehnico-economică (PAC, POE, PT, DE, CS, asistență tehnică) și execuție de lucrări pentru realizarea obiectivului de investiții ,,Construire Bulevardul Madrid, zona cartier Tomis Plus, precum și legătura cu arterele principale din zonă”.
Totodată, contractul vizează asistența tehnică din partea proiectantului, pe toată perioada de execuție a lucrărilor, inclusiv participarea la recepții și ori de câte ori se impune.
Valoarea contractului este de 43.760.042,48 lei, fără TVA.
Oyl Company Holding AG SRL a fost înființată în anul 2006, are sediul în județul Ialomița și se ocupă cu lucrări de construcții a drumurilor și autostrăzilor. Societatea are sute de contracte semnate cu autoritățile publice, pentru lucrări majore de infrastructură rutieră, întreținerea drumurilor sau autostrăzilor. Administrator este Ion Sorin Micsa, iar unicul asociat este Cleopatra Dragomir. Pentru anul 2024, compania a raportat o cifră de afaceri în valoare de 264.888.177 de lei, un profit net de 28.132.894 de lei și datorii totale de 69.569.006 lei.
În aprilie 2024, fusese semnat și contractul de finanțare pentru construirea bulevardului Madrid prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny. Un an mai târziu, proiectul a fost pus pe pauză, fiind într-un stadiu incipient de execuție din cauza lipsei fondurilor la nivel național. „S-a primit o circulară din partea Ministerului Dezvoltării, prin care proiectele care nu sunt într-un stadiu avansat de execuție vor fi sistate din lipsă de fonduri. Partea bună este că avem proiectul tehnic gata și putem relua licitația când o să fie bani”, declarat edilul la acel moment.
Proiectul va continua cu fonduri de la bugetul local
Într-un interviu acordat Focus Press, primarul Vergil Chițac a declarat că proiectul Bulevardului Madrid merge mai departe, chiar dacă statul nu va acorda finanțare pentru finalizarea acestuia.
„Am semnat contractul de proiectare și execuție pentru Bulevardul Madrid. De anul viitor, nu va mai fi finanțat de stat, pentru că statul nu va mai avea bani nici la FNI, nici pentru programul Anghel Saligny. Vor fi finanțate foarte puține proiecte. Dar eu ce să fac dacă am semnat contractul?”, a declarat edilul Vergil Chițac în cadrul interviului acordat Focus Press.
Tot în cadrul interviului, primarul a explica că investiția va fi realizată cu fonduri din bugetul local al municipiului Constanța, dintr-o nouă taxă de dezvoltare pe care administrația locală o pregătește pentru anul 2026. „Banii îi folosim pentru dezvoltare. Iar dezvoltarea, în cazul acesta, înseamnă infrastructură. Ca să descongestionăm traficul pe intrarea în Constanța. Știți foarte bine cum arată vara”, a conchis primarul Vergil Chițac.
Mai multe detalii despre acest subiect puteți citi aici: https://focuspress.ro/video-bulevardul-madrid-si-pasajul-tomis-aurel-vlaicu-printre-investitiile-care-vor-fi-finantate-din-bugetul-local-primarul-chitac-statul-nu-mai-are-bani-trebuie-sa-mergem-inai/
Ce prevede proiectul construcției Bulevardului Madrid?
Noul bulevard va face legătura între strada Amsterdam și bulevardul Aurel Vlaicu cu care se va intersecta în sensul giratoriu Vivo Nord.
Lungimea totală a bulevardului va fi de 2.730 m, va avea 4 benzi de circulație, câte 2 benzi pe fiecare sens, iar lățimea acestuia va fi de 21,5 m, compusă din 14 m carosabil și 3,75m trotuare laterale. Acestea vor avea o parte pietonală, spații verzi și pistă pentru biciclete cu un sens de circulație de fiecare parte.
În cadrul proiectului sunt prevăzute șase stații de autobuz pe fiecare sens de circulație, care vor fi amplasate în alveole, dotate cu cabine, bănci, panouri informative și coșuri de gunoi.
Noua arteră va contribui la decongestionarea traficului rutier de pe b-dul Tomis (DN2A), la crearea de noi oportunități de dezvoltare în zonă. Totodată va fi dezvoltată infrastructura pentru circulația bicicletelor, va crește calitatea și ponderea transportului public, la fel ca și măsurile de siguranță pentru conducătorii auto, pietoni și bicicliști.
Andreea CONDURACHE





























fondurile europene, alea moca, nu sunt bune la Constanta?
Ce biruri mai puneti, sa adunati 43 de milioane??
Somn usor constanteni.