Cum schimbăm furnizorul sau contractul de energie electrică? InfoCons avertizează: “Ai grijă ce semnezi! Nu te lăsa păcălit!”

0
212

Începând cu data de 1 ianuarie 2021, piața de energie electrică pentru clienții casnici s-a liberalizat. Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) recomandă clienților casnici încheierea unui contract în piața concurențială cu oricare furnizor de energie electrică licențiat. Procesul de schimbare a furnizorului de energie electrică este gratuit și nu implică modificări de ordin tehnic. În derularea procesului de schimbare a furnizorului nu există niciun risc de deconectare.

În scopul încheierii unui nou contract de furnizare a energiei electrice trebuie să luați legătura cu orice furnizor de energie electrică, să alegeți cea mai bună ofertă accesând „Comparatorul de oferte-tip” de pe site-ul ANRE sau să așteptați acasă o informare privind procesul de liberalizare, precum și un Formular de selecție ofertă de la furnizorul actual. Până la data încheierii noului contract, dar nu mai târziu de 30 iunie 2021, clienții casnici vor primi din partea furnizorului actual o reducere comercială care să acopere diferența dintre prețul din oferta de serviciu universal aplicabilă în primul semestru al anului 2021 și prețul din oferta concurențială cu valoarea cea mai mică la data de 20 ianuarie 2021.

Formularul de selecție ofertă transmis de furnizorul actual conține oferta concurențială cu valoarea cea mai mică, o ofertă concurențială alternativă și oferta de serviciu universal, oferte aplicabile în semestrul I 2021, precum și valoarea reducerii comerciale acordate și perioada de aplicare. Pentru încheierea unui contract nou cu actualul furnizor nu mai este necesară deplasarea la sediile centrelor de relații cu publicul ale furnizorului. Prin completarea acestui Formular de selecție ofertă clientul poate alege direct oferta concurențială din cele două propuse, iar transmiterea formularului prin selecția unei oferte constituie acordul de contractare și, implicit, obligația contractuală pentru ambele părți.

Furnizorul are obligația ca, după cel puțin 5 zile de la data primirii Formularului de selecție ofertă completat, să transmită clientului final, odată cu prima factură, o copie a contractului de furnizare semnat. Nu există un termen limită pentru a trece în piața concurențială. Toți clienții casnici au dreptul oricând să îşi schimbe furnizorul/contractul de energie electrică în termen de 21 de zile calendaristice de la data solicitării.

InfoCons a lansat numărul 021-9615, număr cu tarif normal în rețeaua Telekom, apelabil din toate rețelele. Acest număr este dedicat consumatorilor care întâmpină o problemă în schimbarea furnizorului de energie electrică. La acest număr consumatorii pot solicita consiliere, informare și  pot depune o sesizare în domeniul protecției consumatorilor.

Mișcarea de Protecția consumatorilor   este alături de cei care doresc să își schimbe furnizorul de energie electrică pe piața concurențială. Consumatorii care doresc încheierea unui nou contract sau au încheiat deja un contract de furnizarea a energiei electrice pot apăra drepturile și pot lua atitudine când acestea le-au fost încălcate sau nu au fost respectate.

Dacă aceștia au o problemă legată de protecția consumatorilor pot apela la numărul destinat acestui proiect și pot solicita informații utile. Toți consumatorii care întâmpină probleme sau au nevoie de consiliere în acest domeniu pot accesa totodată și numărul de telefon pentru mesaj prin Whatsapp: 0732.008.969, direct la adresa de e-mail: juridic@infocons.ro sau în scris la C.P 38, O.P. 53 sector 4, București.

Înainte de semnarea unui nou contract consumatorii trebuie să fie atenți la:

–          prețul energiei electrice, fix sau variabil, inclus în prețul de furnizare;

–         facturarea unei componente fixe stabilită în lei/zi sau lei/lună;

–          perioada pentru care urmează a se aplica prețul menționat în ofertă;

–          perioada pentru care urmează a se încheia respectivul contract;

–          comisioane de încetare a contractului înainte de ajungerea la termen a acestuia;

–          termenele, modalitățile și condițiile privind plata facturilor;

–          modalități de transmitere a facturii și a documentelor anexate acesteia;

–          drepturile și obligațiile părților;

–          condițiile privind reînnoirea/prelungirea/rezilierea/ denunțarea unilaterală anticipată a contractului de furnizare;

–          garanțiile solicitate, după caz.

 “Suntem racordați la curent, adică energie electrică. Pare a fi un atribut de normalitate în secolul nostru, cu toate că de multe ori și în multe localități, mai ales cele rurale calitatea este foarte slabă, întreruperi frecvente, fluctuații, dar din păcate încă multe localități sau părți mici din localități, au energie la o calitate mai slabă sau nu au energie electrică, și sunt încă în secolele trecute folosind lampa. Dar pentru cei care au energie electrică și un contract de furnizare, oare este un contract citit? Înțeles? Primim facturi, dar le înțelegem? Știm ce citim, și de ce plătim, cât plătim? Ne cunoaștem obligațiile și drepturile de consumatori de energie electrică? Știm că există pe piață mai multe companii diferite de la care putem cumpăra energie electrică? Știm că există concurență? Exact ca și la telefonia mobilă și fixă. În 1990 era un singur furnizor de telefonie, astăzi este o concurență acerbă, multe companii care ne oferă astfel de servicii și la fel este și în domeniul energiei electrice în anul 2016 este primul an în care pe piața de publicitate au apărut anunțuri, clipuri video, la TV, radio, panotaj, ofertele companiilor de energie electrică“, susține Sorin Mierlea, președintele InfoCons.

 Deci, nu uita:

1)     poți să-ți schimbi compania cu care ai contract

2)     citește contractul

3)     ai grijă ce cumperi și la ce preț 

4)     ai drepturi

5)     ai și obligații

6)     fii informat 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.