Subscrisa SC MAGNUM GAMES SRL, înregistratä la Registrul Comerțului cu nr. J13/1574/22.05.2017, CUI 37617820, având sediul în bulevardul Mamaia nr. 159 B, municipiul Constanța, prin administrator Olea Alexandru, cu adresa de poștă electronică iuridic.magnumgames@gmail.com, în vederea unei corecte informări a publicului, referitor la articolul apärut în ediția online din dată de 02.11.2021, sub titlul „Administratorii sălilor de păcănele MAGNUM susțin că ei sunt scutiți de la aplicarea restricțiilor privind programul„, autor Daniel Albu, ținând cont de prevederile legale, solicităm publicarea de urgență a urmätorului Drept la replică:
„La dată evenimentelor la care se face referire în articolul dumneavoasträ, era în vigoare Hotărârea Guvernului nr. 1.130/2021 pentru modificarea anexelor 2 și 3 la Hotărârea nr. l. 090/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 10 octombrie 2021, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-/9.
Astfel, în conformitate cu prevederile art. 9, pct. 4 din actul normativ menționat, în cazul firmei noastre, care este operator licențiat în domeniul jocurilor de noroc, „activitatea cu publicul a operatorilor economici în domeniul jocurilor de noroc este permisă pânã la 30% din capacitatea maximă a spațiului. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-Co V-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se aflã în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-C0V-2″.
În acest context, interpretarea juridico-lexicalä a textului menționat nu relevă existența unui interval orar/program de funcționare care să ne impunä restricții.
De asemenea, conform art. 9, pct. 5 din același act normativ, „operatorii economici care desfășoară activități de jocuri de noroc au obligăția să respecte orarul de lucru cu publicul și restricțiile stabilite prin hotărâre a Comitetului Național pentru Situații de Urgență, la propunerea Grupului de suport tehnico-științific privind gestionarea bolilor înalt contagioase pe teritoriul României sau a comitetului iudetean/al municipiului Bucureșți pentru situații de urgență. Măsurile se stabilesc pentru unitäțile administrativ-teritoriale în care se constată o răspândire comunitară intensã a virusului și/sau un număr în creștere al persoanelor infectate cu virusul SARS-Co V-2„.
Corelând cele două puncte din actul normativ analizat, se concluzionează că, în absența unor hotărâri a Comitetelor Județene pentru Situații de Urgență prin care, pentru anumite localițăți se stabilesc restricții suplimentare, inclusiv program orar limitat, se respectă prevederile HG 1.130/2021.
Referitor la aplicarea corectă a actului normativ menționat, pentru a preîntâmpina situații de interpretare eronată și/sau motivată de interese obscure, în dată de 28.10.2021, am înaintat pe adresa de mail a IPJ Constanța punctul nostru de vedere referitor la Hotărârea Guvernului nr. 1.130/2021 pentru modificarea anexelor 2 și 3 la Hotărârea nr. l. 090/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 10 octombrie 2021, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, neprimind niciun răspuns, până la aceastä dată.
De asemenea, am transmis în toate agențiile noastre din țară acest punct de vedere, pentru a putea fi prezentat organelor de control.
Referitor la situația invocată de dumneavoastră, din localitatea Topraisar, subliniem faptul că agenții de poliție au refuzat orice dialog cu reprezentanții firmei noastre cu privire la legislația aplicabilă la momentul respectiv, au manifestat o atitudine agresivă, au amenințat cu amenzi repetate dacă nu închidem.
În acest sens, în data de 29.10.2021, am transmis șefului Secției 9 Poliție Topraisar punctul nostru de vedere, fără a primi vreun răspuns.
Menționăm faptul că, până la această dată, nu am primit Procesele-verbale contravenționale întocmite de agenții de poliție din localițățile Topraisar și Lanurile, dar, în măsura în care acestea vor fi transmise, le vom contesta în instantă, conform procedurilor legale, dar vom înainta plângeri penale, pentru infracțiunea de abuz în serviciu, în cazul agenților de poliție care au aplicat respectivele amenzi.
Referindu-ne la subiectul amenzilor contravenționale aplicate de agenții de poliție, cu referire specială la orașul Murfatlar, precizăm faptul că instanța de judecată competentă le-a anulat pe toate, aspect ce subliniază ilegalitatea și netemeinicia acestora.
Cu privire la textul de lege transmis de reprezentanții Prefecturii Constanța, precizăm, încă o dată, că în situațiile invocate de dumneavoastră, era valabil actul normativ pe care vi I-am menționat anterior, care a modificat substanțial, în ce ne priveșe, prevederile HG nr. 1090/2021.
Atragem atenția, pe această cale, asupra confuziei care se face cu privire la „operatorii licențiați în domeniul jocurilor de noroc” și „sălile de jocuri”, între cele două categorii existând diferențe majore din punct de vedere al regimului fiscal, fapt ce impune un tratament juridic diferit.
Pe de altă parte, menționăm discriminarea care s-ar face în situația în care ni s-ar impune program orar limitat. Deja, prin actul normativ menționat, în sălile noastre de jocuri de noroc nu au acces decât persoanele vaccinate, cei care au trecut prin boala Covid, fapt ce exclude orice risc de propagare a virusului.
În concluzie, considerând că atât titlul materialului de presă la adresa căruia solicităm publicarea dreptului la replică, cât și informațiile prezentate în cuprinsul acestuia, sunt tendențioase, nedocumentate de natură a induce în eroare cititorii, luând în considerare faptul că nu ne-ați solicitat niciun punct de vedere anterior publicării articolului, conform regulilor deontologice aplicabile pe domeniu, coroborat cu prejudiciile de imagine pe care ni le-ați creat, ne rezervăm dreptul de a acționa în direcția restabilirii adevărului în situația prezentată.
Vă stăm la dispoziție pentru orice informații pe acest subiect și vă rugăm, ori de câte ori situația o impune, sä solicități punctul de vedere al firmei noastre, potrivit regulilor/cutumelor deontologice.