Firma care va executa lucrările la sistemul de preluarea a apelor pluviale din Tulcea ar putea apela la terţi: “Sunt anumite categorii de lucrări pe care le subcontractăm”

0
613
Adrian BAlagiu, patron Autoprima Serv

După semnarea contractului cu S.C. Autoprima Serv S.R.L. Constanța, câștigătoarea licitației proiectuluiu în valoare de 19,3 milioane lei fără TVA, pentru obiectivul de investiții Îmbunătățirea capacității de preluare a apelor meteorice din Municipiul Tulcea, administrația publică a predat amplasamentul pentru începerea lucrărilor.

Cu această ocazie, a fost organizată şi o conferinţă de presă, în cadrul căreia patronul Autoprima Serv, Adrian Balagiu, a răspuns întrebărilor presei. Acesta a precizat că execuţia efectivă a lucrărilor este puţin probabil să înceapă în acest an. Motivul? “Organizarea de șantier și mobilizarea tuturor echipamentelor și resurselor umane se va face anul acesta. Execuția efectivă este puțin probabil să o putem începe în acest an pentru că va trebui să comandăm și să primim căminele. Orice rețea de canalizare, de pluviale sau alimentare cu apă trebuie să ai căminele în curte ca să poți să începi lucrarea. Deci e puțin probabil că vom săpa sau vom dezafecta structuri rutiere pe străzile menționate de domnul primar până de sărbători”, a precizat Balagiu.

Referitor la problemele care ar putea să se ivească în execuţia lucrărilor, Adrian Balagiu a afirmat că: “Este foarte probabil să executăm lucrările de săpături, iar în infrastructura străzilor respective să găsim rețelele altor utilități, fie cele care sunt acum în planurile și schițele date de posesorii de utilități, fie altele care vor trebui tratate de la caz la caz. Eu vă spun din proprie experiență. Suntem constructor de ceva vreme și au existat destule proiecte pe care le-am finalizat mai repede decât termenul contractual. Niciun constructor, vorbind din punctul nostru de vedere, cu cât întârzii mai mult pe o lucrare și lucrul ăsta îl faci în condițiile în care nu gestionezi resursele proprii, cu atât e mai neeconomic. Deci, interesul constructorului nu este să întârzie la o lucrare. (…) Șansa ca să terminăm mai repede există din punct de vedere al mobilizării, ceea ce ține de noi, mobilizări cu resurse umane, mobilizări cu resurse materiale – utilaje, echipamente ș.a.m.d. Însă, pentru că nu e o lucrare la vedere, așa cum a fost de exemplu strada Barajului, specificul lucrărilor de drumuri este, atunci când trebuie să intrăm în miezul pământului, sunt cele pe care nu le putem anticipa (problemele – n.r.)”.

Întrebat dacă are suficiente resurse pentru a gestiona această lucrare de anvergură sau dacă va apela la subcontractori, Adrian Balagiu a declarat: “Societatea Autoprima Serv, în momentul de față are 212 angajați, față de 130-140 când aveam atunci când am început demararea proiectului cu strada Barajului. Resurse umane avem, fără doar și poate, avem și echipament și dotări. Sunt anumite categorii de lucrări, de regulă categoriile de lucrări care presupun o specializare mai deosebită, le subcontractăm. Așa cum am procedat și cu strada Barajului, vom căuta să stabilim colaborări în măsura în care există disponibilități și noi știm că există, cu prestatori locali. Mă refer la mici firme de proprietari de buldoexcavatoare, de autobasculante 8×4… există astfel de firme, care prestează servicii în Tulcea, ca oriunde, și e normal să colaborăm cu ei așa cum am făcut-o și la proiectul de drumde care vorbeam mai înainte”.

A.C., C.S.

Citeşte şi:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.