FOTO. După aproape 2 ani de mandat, primarul prezintă prima staţie de autobuz. Este complet diferită, dar şi mai scumpă decât propunerea înaintată de fosta conducere a CT Bus

1
1363

După doi ani de la alegeri, Vergil Chiţac începe să prezinte primele realizări: prima staţie de autobuz dintr-un total de 125 (peste 14.000 de euro bucata) şi creşe colorate. Şi, să nu uităm: mandatul a debutat cu trasarea dungilor pe asfalt, sensuri unice, un regulament al parcărilor care urmează să fie modificat, ca urmare a numeroaselor critici aduse de constănţeni şi consilierii locali.

Prima staţie de autobuz vine să încălzească amarul constănţenilor care au îndurat ploaie şi ninsoare, după ce primarul a decis că vechile adăposturi din staţiile de autobuz trebuie „rase” de pe suprafaţa pământului, la pachet cu panourile publicitare care aminteau de Mazăre şi Făgădău. A urmat o licitaţie „cu cântec”, iar după contestaţiile care păreau că nu se mai termină, a venit verdictul: a fost desemnată firma câştigătoare a acestui contract, iar în urmă cu două zile a fost amplasată prima staţie de autobuz, pe bulevardul Tomis (zona Dacia). Primarul Vergil Chiţac a dat vestea pe Facebook, lansând totodată şi o întrebare: „Cum vi se par?”. Au curs aprecierile constănţenilor fericiţi că nu vor mai sta în ploaie la toamnă, au apărut, evident, şi nemulţumiţii care au criticat preţul, precum şi cei care au întrebat de ce a fost necesar tot acest circ – demontarea vechilor staţii şi achiziţionarea unora noi.

„Este pentru prima dată după foarte mulți ani când utilizatorii transportului în comun vor aștepta autovehiculele în condiții civilizate. Conform contractului, primele 25 de stații vor fi montate până la finalul lunii septembrie, urmând ca după această dată să ne fie livrate câte 20 de unități în fiecare lună. Acesta este un nou pas absolut necesar pe care îl facem în vederea modernizării sistemului de transport în comun din Constanța, după achiziționarea autobuzelor electrice. În acest moment, Constanța are una dintre cele mai importante flote de autobuze moderne și prietenoase cu mediul din țară. Mai sunt ceva formalități de facut și în scurt timp le veti vedea pe străzi. Să auzim de bine”, a mai transmis Vergil Chiţac prin intermediul postării de pe Facebook.

Dincolo de comentariile mai sus-amintite, ne reamintim că, pe parcursul contestaţiilor care au tărăgănat achiziţia staţiilor de autobuz şi montarea acestora până în momentul de faţă, au devenit publice şi foarte multe detalii din caietul de sarcini, precum şi clarificări oferite de administraţia locală. Astfel, una dintre clarificări face referire la faptul că „pentru montarea şi instalarea acestei categorii de mobilier urban, nu se vor amenaja platform betonate”. Nu mai devreme însă de acum câteva zile, pentru amplasarea primei staţii de autobuz a fost împrejmuit perimetrul aferent şi s-a purces la spargerea trotuarului, în vederea montării „mobilierului urban”. Ori, în caietul de sarcini nu se specifică o astfel de intervenţie, ba dimpotrivă. Sigur însă că acest detaliu va fi (sau nu) verificat de Inspctoratuld e Stat în Construcţii.

Mai departe: înainte ca administraţia locală să se decidă asupra modelului de staţie în valoare de 14.000 de euro bucata, fosta conducere a CT Bus a fost solicitată să vină cu propuneri. Focus Press vă prezintă propunerile înaintate de foştii administratori ai CT Bus, mult mai ieftine (două dimensiuni propuse: 4,20 x 1,50 m, respectiv 3.00 x 0,76 m) şi care, vizual, nu arată deloc rău, însă vă lăsăm pe dumneavoastră să apreciaţi acest lucru:

Alexandra CUCU

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.