Municipalitatea a răspuns solicitării locuitorilor din centrul Constanței. La începutul lunii decembrie a anului trecut, primarul Vergil Chițac a stat de vorbă cu cetățenii de pe străzile Cuza Vodă și Ștefan cel Mare.
Problema principală ridicată de locuitori din acea zonă era o construcție amplasată pe gangul dintre cele două străzi, dar și de lipsa locurilor de parcare. Edilul-şef a luat o hotărâre în acest sens: demolarea imobilului de pe tronsonul dintre străzile Ștefan cel Mare și Cuza Vodă, de pe gangul cu ieșire la Colegiul Național „Mircea cel Bătrân“.
Acum acel tronson este liber, oamenii putând parca acolo şi, după cum s-a discutat şi în decembrie 2023, pe aici pot avea acces şi autospecialele Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Dobrogea.
Totodată, primarul a decis ca, după finalizarea lucrărilor pe strada pietonală Ştefan cel Mare, acest tronson ce o leagă de strada Cuza Vodă să fie zonă de parcare pentru riverani, aşa că vor fi expropriate mai multe garaje de aici. Rămâne de văzut dacă cele promise de Vergil Chițac se vor şi întâmpla.
Reamintim că, în luna noiembrie 2023, au demarat lucrările pe strada Cuza Vodă din municipiul Constanța, ce fac parte din proiectul de îmbunătățire a mobilității urbane în centrul orașului. Conform obiectivului de investiții, locurile de parcare vor dispărea de pe această arteră, lucru ce îi îngrijorează pe riverani. De aceea, eliberarea acelui gang vine ca o alternativă pentru rezolvarea, în parte, a acestei probleme.
Cum se va circula în centrul Constanţei
În urmă cu trei ani, Primăria Municipiului Constanța a semnat contractul de finanțare europeană a proiectului „Acces și mobilitate pietonală în zona centrală a municipiului Constanța“. Obiectivul general îl reprezintă promovarea mobilității urbane durabile, prin regenerarea urbană a zonei centrale, printr-o serie de măsuri care să conducă la creșterea accesibilității și mobilității pietonale. Se dorește ca utilizarea autoturismelor în zona centrală a municipiului să devină mai puțin atractivă. În acest sens, se va limita accesul autovehiculelor personale / private în aceasta zonă.
Pe Bulevardul Ferdinand, va fi creată o bandă dedicată transportului public în comun, piste de biciclete și două benzi pentru traficul general, pe direcția strada Theodor Burada – strada Mircea cel Bătrân, adică dinspre Gară spre plaja Modern. Pentru a ajunge la Gară, din centrul orașului, constănțenii vor putea folosi strada Cuza Vodă, pe care se vor crea două benzi cu sens unic.
Astfel, pe strada Cuza Vodă vor fi două benzi de circulație și vor fi lățite și trotuarele, de la 70 de centimetri la 1 metru.
„Circulația auto va fi permisă atât pe Ferdinand, cât și pe Cuza Vodă, care vor fi reconfigurate astfel încât să preia echilibrat traficul. Ele vor fi complementare, fiecare cu câte două benzi pentru câte un sens. În plus, Bulevardul Ferdinand va avea și bandă dedicată pentru autobuze“, ne-au declarat reprezentanții Primăriei Constanța.
Tot în cadrul proiectului, în data de 1 martie 2023, autoritățile locale au decis extinderea sensurilor unice existente pe străzile cuprinse între Bulevardul Tomis și strada Răscoalei din 1907, până la intersecția cu Bulevardul Mamaia, respectiv strada I.G. Duca. Conform proiectului de resistematizare rutieră, pe strada I.G. Duca, tronsonul cuprins între Bulevardul Mamaia și strada Avram Iancu, se va institui oprirea interzisă pe ambele sensuri de mers. Iar ca măsură complementară, se va permite efectuarea virajului la stânga din strada I.G. Duca pe strada Tudor Vladimirescu, spre strada Ștefan Mihăileanu.
Loredana MIHAI





Citește și:
Buna ziua
Referitor zona Stefan-Mircea -Cuza, au demarat cateva lucrari convenite cu municipalitatea. Trotuarele de pe Cuza Voda au fost latite nejustificat de mult, ticmai in detrimentul parcarii autu ale rezidentilor zonei. Nu stiu ce analiza de trafic pietonal a fost efactuata, dar cert este ca niste Dorei au intocmit pe genunchi un proiect tampit care nu se justifica. Uitativa la trotuarele de pe Cuza Voda sa vedeti ca au fost largite tocmai pentru a ingradi parcarea cetatenilor zonei. Niste cretini. Sa vedem cate mii de turisti se vor plimba pe Mircea, Cuza Voda, Stefan cel Mare. Problema este ca atunci cand masinile de interventie vor trebii sa intte pe Stefan cel Mare nu vor putea ca ni permit dalele. O mare TEAPA pe bani europeni si noi constantenii pacalitu din mou. Rusineeeee
O idee nefericita sa faci din Cuza-voda o strada cu doua benzi, care sa „evacueze” centrul orasului spre vest. Cum va fi reglementata prioritatea la Rascoalei, M.Viteazu si I.G.Duca? Numai fluenta nu se poate numi circulatia pe aceasta straduta. In plus, dispar toate locurile de parcare de pe ambele parti ale strazii (probabil ca in prezent parcheaza cateva zeci riverani, care nu vor mai gasi in apropiere nici un loc de parcare).
Cum s-a transformat Ferdinand de la 4 la 3 benzi, cand se circula foarte bine pe 4 benzi ( cate 2 pe sens)?
Oare sunt autobuzele actuale mai late decat cele care au circulat pana acum? Ma indoiesc ca s-a facut o analiza serioasa de trafic pentru acesata zona, care sa tina cont si de estimari viitoare ale cresterii parcului auto.